Çekme Karavanim Baglandiginda Aracimin Arkasi Havaya Kalkiyor?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mrock Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,889
Bir yanlışlık var eğer dingil ile oynanabilecekse öne değil biraz arkaya alınması gerekir ki çeki kancasina yük binsin arka teker ile karavan dingili arasındaki mesafe artsın
.


haklısınız yazıyı tekrar okudum,aracın arkası havaya kalkıyoru yanlış yorumladım. dingilin arkaya kaydırılması gereksede
arkadaşımızın davulumbaz kurtarmaz açıklaması ile boşa gitti. selamlar
 

% 80 çözüm:
dingili geriye kaydırmak çok sıkıntı olacaksa araca baglanan ok kısmını uzatmak çözüm olur 50 cm kadar neden bu kadar kesin konuşuyorum ben kendi yaptıgım karavanımda ön tarafta malzeme çantası ( bagaj ) yapmak istedim ve yaptım bunu yaptıgım için ön taraftakı denge takerlegi takım çantasının içinde olmayacagı için baglantı okunu uzattım bagaj boşken bile sadece okun uzamasından karavanın yol gidişi çok daha istikrarlı oldu . sizde yükleme alanını artırmak hemde agırlık dengeleme açısından düşünülebilirsiniz

% 100
arkadaşların önerdigi gibi en dogrusu dingili geriye almak karavanın iç yapısını bimiyorum ama tekerlek davlumbazı bu işi yapmana engel oluyorsa hiç acıma senin hayatından önemli degil
kes gitsin iyi bir usta bu işi rahat halleder
 

Aynen katılıyorum aracın arka tekeri ile karavanın teker arası uzarsa bu çeki demiri ilede yapılabilir hem keskin dönüşlerde rahatlık hemde düz yolda stabil yurume sağlanır

Wi-fi veya Mobil Bağlantı ile Bir Şekilde Gönderildi.
 

Hocam arkadaki agirligi mutlaka one tasiyin, tup vb. Mumkun olani on sandiga olmuyosa ontarafa sabitleyin. Karavan icindeki tum agirliklari mumkun.oldugunca yere yakin dingil ustune alin. Su vb gibi agirliklari kampa yakin yerden alin. Yola mumkun oldugunca hafif cikin. Karavan akusu gibi agir malzemeyi ceki aracina alin. Arka dingil ustune koyun. Hafif malzemeleri karavana agirlari araca koyun.
Lastik basinclsrini kontrol edin, ruzgarda dikkatli olun.
Agirligin sag sol tekere binen yuku de esit olmali, kontrol edin.
Karavan tek kolla rahat kalkmayacak kadar yuku one alin.
Gecmis olsun.
Sorunuz olursa telden de yardimci olurum

ALE-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Arkadaşım çekme karavanın hayırlı olsun,bende çekme karavan sahibiyim ve marmara bölgesi içerisinde trakya ve izmit adapazarı arasında 5 yıldır karavanla tatil yapmakta ve gayet huzurlu yolculuklar yapmaktayım. senin sadece biraz tecrübesizliğin olduğu kanatindeyim. sana naçizane bilgiler sunacağım umarım faydalı olurum. ilk önce hız konusunda bilgi vereyim. çekme karavanların hızı 70 km yi geçmemeli,zira otoyllar 80 km hız limitine göredir. bizler hız limitlerinin 10 km altında seyahat ederiz. tırlarda 70 ile gitmeli fakat adamlar 140 ile gidiyorlar, ancak güvenceleri tırların tekerlekleri en arkada olup çekici komple aracın ön tekerleklerinin yerine geçmekte ve taşınan yükün yüzde 50 ila 60 gibi oranı çeken aracın sırtındadır. o yüzden bunlar kuralsızca gidebilirler bizim böyle bir şansımız yok. aracın çeki demirine basacağı kuvvet ağırlık çektiğimiz karavanın 20de biri olmalıdır. yani karavanımız 700 kg ise 35 kg aşağı basmalıdır. 60kg gibi bir durum sözkonusu değildir. 60kg basması için karavanın 1200kg olması gerekir. karavanlarda tüp çeki okunun üzerinde ön tarafta ve dışarıdaki bagajda olmalıdır. senin karavanın 650kglik olduğuna göre 35 kg lik ön yükleme ağırlığı araçlarda hiçbir sorun çıkarmayacaktır. yola çıkarken karavanına gereksiz ağırlık yükleme sakın yaqlnızca varsa yaşam akülerini dingil üzerine yükle tüpüde ön tarafa koyduğunda dengen sağlanmış olacaktır. su deposunu gittiğin yerde doldur.ön pilot tekerleğin altına bir banyo baskülü koyarak 30-35kilo ağırlığa ayarladığın zaman göreceksin ki arkada karavan varmı yokmu belli bile olmayacaktır. önemli not:hız sınırını dalıpta ihlal etme. iyi yolculuklar diliyorum....
 



Merhaba.
Ek yükler ile denge sağlamak doğru değil.
Normal trafikte, yani hareket halinde su depoları, susuzluk riski olan
yerlerde dahi asla 1/4 den fazla olmamalı.
Doğrusu depoların hareket halinde boş olmasıdır.

Sizi biraz zahmete soksa da, dingili arkaya doğru kaydırmanızı öneririm.
Tam sabitlemeden önce de, çeki demirine, sizinki gibi küçük karavanlarda
40-45 Kg yük gelme pozisyonunda dingili sabitleyin, meseleyi kökten halledin.

Ağırlık dengesi olmayan karavan kullanmak çok tehlikeli sonuçlar doğurur.
Sağlam çözümler kalıcı ve sağlıklı olur.