Arkadaşlar birkaç tane cherooke ilanında aracın muayenesinin yaptırılmadıgını muayenenin alıcı tarafından yaptırılmasını isteyen ilanlar gördüm..böyle bir araca talp olmanın ne gibi mahsurları olabilir genel olarak cherookelerdeki muayenelerde özel durumlar oluşabiliyormu
Demek oluyor ki o araçların, muayeneden geçmesi için bir 3 - 4 bin tl masraf etmek gerekiyor,yoksa adam muayenesini yaptırır ,tüv den başarıyla geçti diye ilana yazar.
Kalorifer hariç aracın tüm mekanik aksamlarına titzlikle bakılıyor,ön tk ,frenler el freni,şaftlar,duman atma yağ akıtma ,lastikler daha bir sürü vs vs.saymakla bitmez, ama para harcamayla hepsi olur.
Demek oluyor ki o araçların, muayeneden geçmesi için bir 3 - 4 bin tl masraf etmek gerekiyor,yoksa adam muayenesini yaptırır ,tüv den başarıyla geçti diye ilana yazar.
aynen budur...
yoksa 5000 civarı motoru olan bir arabaya bineceksin 200 lira muayene yaptıramıycaksın... yok öyle bi dünya... atla gidiyon çeşmeye derler adama
Muayene konusu açılmışken aklıma takılan bir konuyu sormak istiyorum. Fren testi yapılan cihaz sürekli dört çeker araçlar için uygun mu acaba. Geçen hafta binek aracımı muayeneye götürdüğümde dikkatimi çekti, önler ayrı arkalar ayrı çevrilmek suretiyle test yapılıyor, benim aracım Grand Cherokee sürekli dört çeker olduğu için önler çevrilirken arkalarda dönmek isteyecek acaba araca zarar verir mi?Daha önce tek tekerlekten çeken otomatik yıkamaya girdim, sol ön tekerlek çekilirken sabit kalıp dönmediği için araç kasıldı ve gitmedi, makina Cherokee karşısında pes edip bozuldu . Fakat fren test makinası kamyonları bile çevirdiği için pek pes edeceğe benzemiyor eğer zorlarsa bir yerlere zarar verir gibi geliyor, yakında muayeneye gideceğim tecrübeleriniz nasıl ? Saygılar
Tüv elemanları nasılsa bu4x4 araçları , merdane bandına almayıp alanda belli bir sürat denemesinde pos makinası gibi bir cihazla fren testine tabi tutuyor, 80 km de frene bastığında 5 saniyenin üzerinde durursa testten geçemiyor çünkü cihaz pos makinası gibi slip ,fiş veriyor .benim arabayı öyle yaptılar ve haraççı istasyonu zorluk çıkarmadı.
Arkadaşlar birkaç tane cherooke ilanında aracın muayenesinin yaptırılmadıgını muayenenin alıcı tarafından yaptırılmasını isteyen ilanlar gördüm..böyle bir araca talp olmanın ne gibi mahsurları olabilir genel olarak cherookelerdeki muayenelerde özel durumlar oluşabiliyormu
bende yeni yaptırdım muayeneyi.ön takımlar,egzost,arka su fıskiyesi ağır kusurlu geçmedi.
bunların bana maliyeti 1500 civarı tuttu.ikinci denememde 10 dakikada geçtik.aracım 93 vitara.
kaldıki choreke,demekki 3,4 civarı muhakkak masrafı vardır.
Tüv elemanları nasılsa bu4x4 araçları , merdane bandına almayıp alanda belli bir sürat denemesinde pos makinası gibi bir cihazla fren testine tabi tutuyor, 80 km de frene bastığında 5 saniyenin üzerinde durursa testten geçemiyor çünkü cihaz pos makinası gibi slip ,fiş veriyor .benim arabayı öyle yaptılar ve haraççı istasyonu zorluk çıkarmadı.
Simdi bu durum muayeneyi yapan kurumun ne kadar cahil oldugunu gosterir.
Surekli 4 ceker araclarin hemen hemen hepsinde arazi sanzumanini devre disina alan sistem vardir.
Yani kisaca bizim araclarimizda Low High konumunu ayarlayan kol ayni zamanda arazi sanzumanini devre disina cikartir N konumu ile.
Aracin kullanma ve servis klavuzuna bakildiginda bunu yapilmasinin sebebi arac cekilirken gereksiz yere VC ve saftlara yuk bindirmemektir.
Gene yakindan bildigim Lada Nivalar da da ayni sistem var.
Yapilmasi gereken arac muayene yapilirken direk fren muayenesi sirasinda veya oncesinde direk olaya mudahil olup gerekirse sorumlu sefe mudure vb. kisilere durumu anlatmak ve bunu anlatirken de aba altindan sopa gostermek. Aracima verebileceginiz hasari nasil tazmin ediyorsunuz yada bu yaptiklarinizdan sonra aracimin emniyetli olduguna ve fren sistemine hasar vermediginize dair bana yazili ve islak imzali bir belge verebilirmisiniz sorusunu sormak.
Bu araçlarda kontrol edilen yerler neresidir acaba?
Diyelim ki ben gittim 1. muayeneden geçemedi. 2, gitmek için bi zaman sınırı var mı?
3 - 4 bin TL masraf çıkıyo diyen arkadaşları merak ettim? Bu kadar parayı nerelere harcadılar??
Bu araçlarda kontrol edilen yerler neresidir acaba?
Diyelim ki ben gittim 1. muayeneden geçemedi. 2, gitmek için bi zaman sınırı var mı?
3 - 4 bin TL masraf çıkıyo diyen arkadaşları merak ettim? Bu kadar parayı nerelere harcadılar??
Selamlar benim aracım 91 XJ lpg muayenesi bitti fakat TÜV camdaki şasi numarasını kabul etmiyormuş ZJ lerde arka koltuğun altında sağ köşede kırkonun altında olduğunu öğrendik XJ lerde başka biryerde şası numarası varmı..??veya gitmeden nelere dikkat etmeliyim..??
selam.
xj lerde kaputu kaldırıp sağ üst göğüs bölgesine bakarsanız oradada yazıyor.
Benimde motor numarasının görülememesi gibi bir durum vardı.benden önceki sahibinin tüv kağıdında motor numarası görülemedi diyerek ruhsata şasi numarasının son 6 rakamını yazmışlar.
Motor numarasını bizzat kendim buldum ve güzelce temizledim.okunur hale geldi.
Sonrada gidip gösterdim.gitmeden önce lpg varsa eğer sızdırmazlık testine gitmesi gerekiyor.araç tabanında ( xj lerde anlayamadığım bi hastalık sanırım neredeyse tümünün sağ alt taban sacında çürük var ) yada kaportasında çürük olmamalı.
Benim şahsi fikrim güvendiğiniz trafik muamelecisi varsa 100 tl gibi bi rakamla onlar hallediyorlar.
Aynı gün işlem bitiyor.