Dacia Duster Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2,268
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 519,252
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Duster'da 4wd Lock moduna aldığınızda orta diff yani şaft kilitlenir, öne-arkaya güç 50-50 aktarılır. Elektronik olarak devreye sokulan mekanik bir uygulamadır bu ama.
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Ümit, orta diff ile şaft farklı şeyler, bence o konuyu biraz daha araştırmak lazım.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

ümiterkan' Alıntı:
Duster'da 4wd Lock moduna aldığınızda orta diff yani şaft kilitlenir, öne-arkaya güç 50-50 aktarılır. Elektronik olarak devreye sokulan mekanik bir uygulamadır bu ama.

Şöyle anlatalım. Eski jimny ler 4 çekere,low'a vites kolu ile geçerdi.Daha sonra düğmeli yaptılar.Mekanik kolun yaptığı işlemi elektrik kontrollü hale getirdiler.Ama sistem hala mekanik. Duster dada orta dif. yok ama ön-arka şaftı birbirine elktrik lumandalı bir sistemle mekanik olarak kilitleyen bir sistem var gibi gözküyor!
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Bu video açıklayıcı olur herhalde
http://www.youtube.com/watch?v=Glr1o5tFaoc
 





Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

kilit farklıdır
orta kilit lastikleri çapraz kilitleri, hareketin, çapraz olmak kaydıyla
bir ön ve bir arka lastikte olmasını sağlar
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

İşte bu; baştan koysaydınız ya ! Güç her zaman arka şaftın ucuna kadar geliyor zorlandığında veya içerden kumanda ile arka dif. devreye giriyor. Demek ki orta dif. yok!
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

AL1820' Alıntı:
orta kilit lastikleri çapraz kilitleri, hareketin, çapraz olmak kaydıyla
bir ön ve bir arka lastikte olmasını sağlar

Orta kilit her zaman ön ve arkaya eşit güç aktarır %50-50.Sağ sol dağılımını dingildeki dif. yapar. Yani ortadan kilitlenince çapraz iletim olmaz...
 




Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

fbmy' Alıntı:
İşte bu; baştan koysaydınız ya ! Güç her zaman arka şaftın ucuna kadar geliyor zorlandığında veya içerden kumanda ile arka dif. devreye giriyor. Demek ki orta dif. yok!

Arka diferansiyeli devreye sokan elektro-mekanik kilit orta kilit(Şaft Kilidi) işte, gerçi aracın ortasında değil şaftın ucunda. İlk videoda sağ tarafta büyükçe gösterilen parça, 6 numaralı parça yani.
 


Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Videoları göremedim ama sonunda olayı anladık. Duster'da elektromanteyik şaft kilidi + arka diferansiyel varmış, orta diferansiyel yokmuş, dolayısı ile kilidi de yok.

Şaft kilidi=orta diferansiyel kilidi, değil yani. Sadece netice itibari ile işlevi aynı.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Mesut Bey, orta diff kilidi denilen şeyin bir diğer adı da şaft kilididir. İkisi de aynı şey yani

Yardımcı olur belki bu başlıklar;

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=68039

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=56767
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Neyse Ümit boşver, netice itibari ile aynı işe yarıyor bunlar.
Bu arada ismim Mesut değil
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


Aynı görevi yapan farklı şeyler! ''Orta differansiyel'' olmadan dif. kilidi olmaz. Orta dif. demek kilitleyen mekanizmanın orta da olması demek değildir! 3. bir dif. olmasıdır!