konu birraz duster dışında oldu ama neticede muhabbet köşesi.. adananın en çok iki şeyi aklımda kaldı; birincisi yemekleri, ikincisi adanalı arkadaşlarımla kurduğum dostluklar.. gerçekten güzel günler yaşadım güzel dostluklar kurdum.. adana nın insanı gerçekten başka..misafirperver, mert, delikanlı, sırdaş vs.. film şeridi gibi geçirdin hemşerim herşeyi gözümün önünden vallaha :-\ kısmetse gelmeden önce mutlaka yazarım sana görüşürüz umarım
konu birraz duster dışında oldu ama neticede muhabbet köşesi.. adananın en çok iki şeyi aklımda kaldı; birincisi yemekleri, ikincisi adanalı arkadaşlarımla kurduğum dostluklar.. gerçekten güzel günler yaşadım güzel dostluklar kurdum.. adana nın insanı gerçekten başka..misafirperver, mert, delikanlı, sırdaş vs.. film şeridi gibi geçirdin hemşerim herşeyi gözümün önünden vallaha :-\ kısmetse gelmeden önce mutlaka yazarım sana görüşürüz umarım
yakıt tüketime bir siteden öneriler::::
Doğru zamanda vites değiştirin, ekonomik viteste sürün
Birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Vitesler değiştirildiğinde motor devri değişir. Motor devri krank milinin bir dakikada yaptığı devir sayısıdır. 6000 d/d'lik maksimum devir sayısı krank milinin saniyede 100 devir yaptığı anlamına gelir. Her motorun maksimum devir sayısı olduğu gibi en verimli çalıştığı bir devir de vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakıp ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
Örneğin: Test edilen otomobilin birinde 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4'üncü vitesle 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketilmiş. Aynı koşullarda 3'üncü viteste 9 litre/100 km tüketim saptanmış. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3'üncü viteste 7 lt/100 km, ikinci viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. Görüldüğü gibi hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor.
teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
Genel olarak güzel bilgiler. Teşekkürler.
Fakat yukarıda alıntıladığım bölüm " az tüketme" açısından çok yanlış.
Ancak internet sitelerinde "yakıt tasarrufu" ile ilgili araştırma yapılınca hep bu cümle çıkıyor. Genelde doğruluğuna bakılmaksızın çoğu site birbirinden alıntı yaptığı için belki de.
Maksimum tork devri belki o devirdeki hıza göre en verimli, o devirdeki hıza göre en az yakan devir olabilir bilemiyorum ama kesinlikle aracın en az yaktığı devir değildir.
Örneğin bir çok benzinli arabada maksimum tork devri 3000 hatta bazılarında 4000 civarıdır. Fakat en az yakılan devir 2000 devir civarıdır.
NOT: Sayın bilalr, amaç doğru bilgiyi yazmaktır, sizi eleştirmek, polemik vs. değildir.
Valla çok hoş, Duster a göre daha kaliteli bir işçilik olduğu kesin. Hele ekstra gizli bölmeye bayıldım. Sanırım 2013 yada 2014 model DUSTER lar bu şekilde olur.
cem, sabit değil amka portatif olanından düşünüyorum. Hemen alacak değilim elbette. Ama olsa iyi olur. Fiyatı da bir ara ümiterkan bir link vermişti, oradan bakmıştım, 600-700 civarı idi.
Yalnız sorun şu: Acaba portatif vincin gücü nereye kadar işe yarar?
Valla çok hoş, Duster a göre daha kaliteli bir işçilik olduğu kesin. Hele ekstra gizli bölmeye bayıldım. Sanırım 2013 yada 2014 model DUSTER lar bu şekilde olur.
cem, sabit değil amka portatif olanından düşünüyorum. Hemen alacak değilim elbette. Ama olsa iyi olur. Fiyatı da bir ara ümiterkan bir link vermişti, oradan bakmıştım, 600-700 civarı idi.
Yalnız sorun şu: Acaba portatif vincin gücü nereye kadar işe yarar?