Dacia Duster Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2,268
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 521,088
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Araçların lastiklerini de incelediniz mi?ikinci resimdeki captiva örneğine katılırım ama vitara ve subaru forester(üçüncü resimdeki impreza değil forester) örneklerinize katılamıycam.Sizin göstermiş olduğunuz üstünlük, araçların üstünlüğü değil lastik ve pilotaj olabilir.Duster bence fiyat ve kullanım olarak gayet iyi bir araç,gerek 4wd lock seçeneği gerekse ağır devir 1. vitesi olsun sizi birçok yerde mutlu eder, ama iş kendini kanıtlamış vitaraya çamur atmaya yada subaru foresterla boy ölçüşmeye gelince biraz dikkat etmek lazım.eğri oturup doğru konuşmak lazım diye düşünüyorum, 1.resimde vitaranın yerinde siz olsaydınız belki de vitara sizi çekmek zorunda kalacaktı kim bilebilir.Tekrar ediyorum "aracınız güzel, fiyat performans olarak gayet ilgi çekici bir araç, kimseyle boy ölçüşmeye ihtiyacı yok, sürün keyfine bakın ama fazla hırpalamayın zira nhcteam söylemiş her tarafından ses gelmeye başladı diye"...sağlıcakla kalın...
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


problem tıkırtıysa kafayı takma hemşerim. O her araçtan gelir Passat tan bile.
 


Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Aslında aynı sitede 4000 ve 5000lb'likler de var ama stokta yok fiyatları da aynı. Belki de fiyatlarda bir hata vardır.
http://www.tuningistanbul.com/asp/listgroup.asp?brand=DD&group=vinc%20atv
 




Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Monti' Alıntı:
Zaten site online alışveriş için çok uygun gelmedi muhtemelen önce bir telefonla görüşüp ona göre sipariş veririm...
Ben de iletişim bilgilerini almak için mail attım, sahibinden.com'da get ile satış yapıyorlar ama telden bir görüşnek lazım.
http://www.tuningistanbul.sahibinden.com/


sahibinden.com da 2000'lik var gerçi
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-motosiklet-atv-vinc-2000-lb-ucretsiz-kargo-75668167/detay/?keyword=atv%20vin%C3%A7
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

sayın karkaplanı , tamam duster çok güzel araç ama forester'la (impreza değil oradaki...) boy ölçtürmeye kalkmayın lütfen.
Size denk gelen şöför arabasını hiç tanımayan , karda buzda sürmeyi bilmeyen biri olabilir.

yakıt tüketimi hariç foresterın duster'dan her konuda kusura bakmayın üstün olduğunu düşünüyorum.

Kenarda duran bir Foresterın fotosunu koyup daha ileri giden duster vardı demek ki duster foresterdan üstün demek de biraz çocukça olmuş...
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Netlifti tavsiye etti bi kaç çalıştığımız yer... en azından arkasında durcak firma var falan diye... yarın istiycem bi tane 200 usd + kdv civarına... en azından iyi olmazsa iade ederim, biraz nazımız geçiyo adamlara... ;D ;D
http://www.netlift.com.tr/web_14026_1/product_focus.aspx?category_id=64&product_id=1000
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Monti' Alıntı:
Zaten site online alışveriş için çok uygun gelmedi muhtemelen önce bir telefonla görüşüp ona göre sipariş veririm...
Telefonla görüştüm 05417959585. Vinçler hakkındaki teknik bilgiler için şu sayfayı önerdi http://www.yed.com.tr/asp/group/81/Atv-Vincleri
Fiyat konusunda ise bu sayfa geçerli http://www.tuningistanbul.com/asp/listgroup.asp?brand=DD&group=vinc%20atv Ellerinde yed.com.tr'deki tüm ürünler var
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Lastik temel faktör... şöfor yardımcı faktör... yukseklık, 4x4, motor gucu, ops.özellikler yan faktör... marka önemsiz faktör... mod edilen her 4x4 araç koçlar gıbı arazıde karda gezer... gerisi hıkaye... marka bağımlısı-fanatiği olmayın... 8)

ayrıca 2000lbs ustu vinç iş görür, çekiş-katar ağılığı 900.kg.geçer... 1300.kg.duster 4 lastıkle yürür çekiş ağırlığı yarısı civarıdır galıba...
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

bilalr' Alıntı:
ayrıca 2000lbs ustu vinç iş görür, çekiş-katar ağılığı 900.kg.geçer... 1300.kg.duster 4 lastıkle yürür çekiş ağırlığı yarısı civarıdır galıba...
Genelde vinç alırken araç ağırlığının 2-2,5 katı önerilir ama bizimki portatif olacağından ve makarılı sistemle yarı güçle iki katı gücünde bir ağırlığı çekebilirler.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

İlk resimdeki Vitara belki de vitesi Low'a almamıştır ;D Low'a alanlar genelde böyle yerlerden çıkıyor da o yüzden dedim ;D
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

ümiterkan' Alıntı:
İlk resimdeki Vitara belki de vitesi Low'a almamıştır ;D Low'a alanlar genelde böyle yerlerden çıkıyor da o yüzden dedim ;D

Olabilir.....

Kar kaplanına soralım; bu vitara lowda mıydı değil miydi?
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

4x4 ARAÇLAR.... (alıntı)
ISO-CE Off-Road Araçlarında Sınıflama (Donanıma Göre) :

1 Yıldız (*) Standart 4x4 araçlar.
2 Yıldız (**) ilaveten Arazi lastiği, strep, u kilit, yangın söndürücü, ilk yardım seti
3 Yıldız (***) ilaveten Roll-Bar, telsiz, balta, kürek
4 Yıldız (****) ilaveten Roll-Cage, vinç, makara, yedek benzin, su, avadanlık seti,
5 Yıldız (*****) ilaveten Hi-Jack, diferansiyel kilidi, kum paleti, sabit nokta teçhizatı,

4x4 ARAÇ KULLANIRKEN BİLİNMESİ GEREKENLER II
Gaz, Fren ve Debriyaj
Arazide sürüş prensipleri genel olarak, düz yolda araç sürme prensipleri ile aynıdır. En önemli fark aracın ağırlık dağılımını kullanmada ortaya çıkar. Düz yolda aracın ağırlık dağılımı ani değişiklikler göstermez. Buna karşılık arazide bozuk yol koşulları sebebi ile, aracın ağırlık dağılımı sürekli olarak değişkenlik gösterecektir. Sürekli olarak sabit bir seviyede gaza basarak arazide yol almak olanaksızdır ve hoş olmayan neticeler doğurur. Yapılması gereken sürekli değişen koşullara bağlı olarak, gaz pedalı üzerine de farklı basınçlar uygulamaktır. Otomatik şanzımanlı araçlarda sadece gaz pedalının kontrolü için çaba harcanırken düz vitesli araçlarda gaz ve debriyaj pedalları bir arada kumanda edilecektir.

2 High / 4 High ve 4 Low Konumlar
Terimler kısmında daha önce orta diferansiyeli görmüştük, şimdi de arazi şanzımanı üzerinde 2H, 4H, 4L durumlarını açıklıyoruz . İsterseniz, arazi şanzımanı kolu üzerindeki bu işaretleri veya konumları hangi durumlarda kullanmamız gerektiğini inceleyelim.

2H konumu: Bu konumda aracınız normal bir iki çeker binek araç şeklinde hareket eder. Motor çekişi sadece bir şanzımana iletilir. Sürtünmeler azaltıldığı için normal şehir içi ve şehirlerarası düz yollarda yakıttan tasarruf edeceğiniz bir konumdur.

4H konumu: Bu konumda araç 4 çeker pozisyonundadır. Şanzıman yapısına göre çekiş gücü ön ve arka diferansiyellere değişik oranlarda aktarılır. Kaygan yağmurlu, karlı ve yer yer çamurlu zeminlerde tercih edilir.

4L konumu: Bu konum tamamen zor zemin koşullarında ve daha kontrollü bir sürüş gerektiğinde ve motorun tork kuvvetinin tekerleklerde en fazla ihtiyaç duyulduğu yerlerde kullanılır. Dik çıkışlar, kayalık ve yavaş gidilmesi gereken yerler, dik inişler ve motorun kompresyon freninden istifade edilmesi gereken yerlerde tercih edilir.

VİNÇLEME TEKNİKLERİ
İyi bir vinç arazideki en büyük yardımcınızdır. Aracın ağırlığına uygun seçilmiş, doğru monte edilmiş ve iyi çalışan bir vinç hem işimizi kolaylaştırır hem de çevremizin zarar görmesini önler.Vinçler elektrikli, hidrolik veya mekanik olabilirler.Vinç seçilirken en az aracın ağırlığının iki katı kapasiteli bir vinç seçilmelidir.Vinçler genelde motor, dişli kutusu, çelik tel, tanbur, dişli kutu kumandası ve vinç kumandasından oluşur. Vincimizden en iyi şekilde faydalanabilmek için her kullanımda telin düzgün sarılmasına dikkat etmeliyiz. İşimiz bittikten sonra teli boşaltıp düzgün ve sıkı bir şekilde tekrar sarmalıyız ki sonraki kullanımda işimiz aksamasın. Elektrikli vinçlerde elektrik bağlantı noktaları sıkılı, korozyonsuz ve korumalı olmalıdır. Vinç sararken zorlanıp çekemez duruma geldiğinde vinç motorunun sıcaklığı kontrol edilmelidir. Yükselen ısı vincinizin tehlikede olduğunun belirtisidir. Bu durumda vinci zorlamayıp makara ile veya başka bir yolla çekme işlemi sürdürülmelidir. Vinç teli toplanırken mutlaka eldiven kullanılmalıdır.
Vincimizi kullanmak için bazı yardımcı ekipmana ihtiyacımız vardır: Strap, makara, U kilit, sabit nokta gereçleri, eldiven.
- Vincimizin teli mümkün olduğunca dik bir açıyla çalışacak şekilde çekilmelidir.
- Ağaçlara kesinlikle tel sarılmamalı, takılmamalı ve yön değiştirmek için sürtünmemelidir. Strap, makara ve U kilit kullanılmalıdır.
- Tel bir yere bağlandığında kanca kesinlikle tele takılmamalıdır. Bu hareket telin zarar görmesine hatta kopmasına neden olur.
- Vincin gücünün yetersiz kaldığı durumlarda makara kullanılır. Bu hızı yarıya düşürmekle beraber çekme kapasitemizi iki katına çıkartır. Akümüzün durumuna dikkat etmeliyiz çünkü süremiz uzamıştır.
- Vinç kullanımı esnasında kumanda kablosu gergin olmalı, halata veya tekerleklere takılmamasına dikkat edilmelidir.
- Makara sadece gücü artırmak için değil, çekme açımızı değiştirebilmek için de gereklidir.
- Vincin kumandası pilotta olmalı, co-pilotun dışarıdan vereceği direktiflere göre hareket etmelidir. Vinç kullanacak kişinin işaret dilini bilmesi zorunluluktur. Unutulmamalıdır ki vinç yanlış kullanıldığında çok büyük zararlara sebep olabilir. Co-pilot telden kullanılmakta olan tel boyu kadar mesafede olmalı ve buradan işaretlerle direktif vermelidir.
- Vinçleme esnasında aracın co-pilotu veya onun tayin edeceği bir kişi dışında hiç kimse pilota müdahale etmemelidir. Çevredekiler tel boyu kadar mesafeye çekilmeli ve güvenliği sağlamalıdır. Çocukların veya dışarıdan gelebilecek kişilerin vinçleme sahasına girmemesi can güvenliği açısından çok önemlidir. Bu çantayı alırken Cordura kumaştan yapılanlarını tercih ederseniz daha uzun süre sorunsuz kullanırsınız.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

nhcteam aracınıza yaptıklarınızı biliyorum delmedik kesip biçmedik yerini bırakmadınız bırakında okadar aracı söküp topladıktan sonra az buçuk ses gelsin bahsettiğiniz sorunları ben hiç yaşamadım benim bi plakalık zangırdıyo hafiften okadar 10ayda 6 7 kere balansa gittim yani bi okadar zangur zungur yerlere girdim ama sıkıntı doğurmadı bahsettiğiniz gibi sizinki muhtemelen okadar söküp takmaktan olsa gerek direksiyonumdada bir sıkıntı yok.

sevgili mehmet lada'da kendini kanıtlamıştı paris dakarı kazanmıştı bilmemneydi ama araziye bi çıktık onu ok 144leriyle cacala kilim yaptım. forester'ı büyütmenizi anlamıyorum forester düz zeminde bütün araçlardan daha iyi ilerleme kapasitesine sahiptir ama iş off road etaplarına gelince orda tırt. ya tamponu bırakıcaksın yada başka şeyleri. 1. resim konusunda iddia ediyorum duster'da forester'da ordan orjinal lastikleriyle geri çıkar ama vitara çıkamaz neyine isterseniz bahsine gireriz. captivayı zaten saymıyorum bile kendi halinde dolanmaya çalışıyor oralarda araç zaten 1900kg onu 5 kişi itirseydi bile çıkamazdı. ''' "aracınız güzel, fiyat performans olarak gayet ilgi çekici bir araç, kimseyle boy ölçüşmeye ihtiyacı yok''' şu lafınıza çok katılıyorum ancak elde değil duster sahipleri kendi içlerinde kendi araçları ile uğraşırken başka markalar duster topiclerine salça olmaya başlayınca elden birşey gelmiyor savunmak durumunda kalıyor insan okadar hakarete karşı susmak mümkün değil. bizi bize bırakın uğraşmayın antidustercılar


sakin ol şampiyon forester yanlış anlama ama yazdığın 159 msjın 100ünü burda yazdığına eminim bunun sebebi kendi aracına yer bulamayıp burda tanıtmakmı yoksa seninde içinde aslında bir duster sevgisi olmasımı bak yanlış anlama aracın gerçekten güzel bir makina o resimlerdeki mekanlarda duster kadar başarılı bir araç fazlası var eksiği şu fotolarda ama boy ölçüştüremezsiniz forester'la falan bunu geç sevgili arkadaşım. foresterin üstün oldugu konular 1.si asvalt tutunumu 2. side düz bir karşı geçmeyen karlı zeminlerdeki tutunuşu bunuda ortadan dağılımlı simetrik dörtçekerine borçlu. ama gel gelelim off road parkuruna orda iş değişir sevgili forester kimin boyu daha büyük belli olur. ben senin aracını yabana atmıyorum subaru seven bir insanım. ama herşeyide mantık dahilinde ve kulvar kulvar sınıf sınıf konuşmak lazım. diyeceğim şudurki 1.resimdeki paylaşımda senin aracınla vitara arasında captiva arasında fark oluşur duster ile aranda fark göremezsin buna emin ol.




+1 8)






ümiterkan' Alıntı:
İlk resimdeki Vitara belki de vitesi Low'a almamıştır ;D Low'a alanlar genelde böyle yerlerden çıkıyor da o yüzden dedim ;D
onun ben 2h de bile olduğundan şüpheliyim yılların vitarası o vitarayı gidiyo gibi gösteren şey hafifliğine ekstradan üstündeki mt yada at lastikti gelde bunu insanlara anlat işte ahhhh ah mototsikletede lastik taksan gidiyo gibi gelir insana ama işte bunu görebilmek objektif bakabilmek mesele bunuda malesef başaramıyoruz



bilal bey ben buna katılmıyorum eşeğe semer vursanızda yine eşektir ;D bana göre her araç kendi yıldızını kendi yaratır. sokarsın araziye stock halde akla kara belli olur bu iş bukadar. yok arazi lastiği idi yok hi jack yok difransiyel yok bilmemne bence bunlar aracı orjinallikten uzaklaştırıp benim gözümde modifiyeli bir murat 131in bmw m3 tokatlamasından farksız. lastik takılabilir ama diğerlerine asla sıcak bakmıyorum adam modluyor makinayı ondan sonra gel baba hadi off road'a alayım boyunun ölçüsünü. lan eşşek gidip alıcam köyden traktörü aklını hayalini kaydırıcam haberin yok ;D böyle işte yaa bu off road dünyasının ne başı vaaar ne sonu modla modlayabildiğin kadar ondan sonra benim aracım senin aracını döver. ha dövsün sıkıyosa...
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Dustero, alkış....

Anlaşılan antici kardeşlerimizi çok kızdıracaksın. Biz trübindeyiz, sahaya inmeyeceğiz ha. ;D ;D ;D