Dacia Duster Muhabbet Köşesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 2,268
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 521,628
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi



Selam,

Vinç fiyatı uygunmuş... Alan arkadaşlar keyifle kullansınlar.

...

Benim Duster 15.000 km oldu. 20.000 km bakımı yaklaşınca ve bu konuda okuduklarımı da dikkate alarak aracımı aldığım bayiye gittim ve Dacia Duster 20.000 km bakımı için 290 TL fiyat verdiler. Bayi, Güven Altan/Maltepe-İst .

...

Yakın zamanda Adventure kit ya da Macera kiti isimli orjinal aksesuarı satın alan/ güncel fiyatını bilen var mı?
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

bu jantların bakış yönü benim ilk dikkatimi Tempralar SX AK , olarak piyasaya çıktığında çekmişti. O yıllar için çok şık jantları vardı. Bir taraftan bakıyorum , jant deseninde sivri uçlar ileri doğru bakıyor , dedim ki herhalde diskler hava alsın çabuk soğusun diye . diğer tarafa geçtim , haydaaa sivri uçlar arkaya bakıyor
anladım ki öyle birşey düşünmemişler , aynı kalıpla , aynı bantta yüzbinlerce jant üretmişler sağ-sol diye ayırmadan ve çat çat takmışlar.

o günden sonra bir süre takıntı oldu , birçok markada jantlar böyle , hepsine bakıyordum , sonra genelde simetrik desenli jantlar ağırlık kazanınca bakmaz oldum.
Evet duster'la aynı konu gündeme gelmiş.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

jant işine bende takıldım şimdilerde tek dacia degilmiş ama bu zamana kadar hiç dikkat etmemiştim.....
sadece fabrikasyon jantlar mı böyle acaba onlara bakıyorum......
bu jantları bulabilirsem benim araca bi denemek isterim.....bilgisi olan arkadaşlar varsa yardım ederlerse teşekkür ederim.....

 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

jantlar sanırım aracın genel görünümünü değiştiren bir numaralı etken. Tabii rebi vesaireyi saymıyorum , aynı renkli standard donanımlı iki araçtan bahsediyorum. Yani ek spoyler , köpekbalığı anten , far karartma filan tamam ama jantlar çok fazla değiştiriyor aracı.

2005 yılı maysı ayında bir astra almıştım aracın jant dizaynı at arabası tekerleğine benziyordu bence , daha 20 kilometre yapmadan aksaray'dan jantları değiştirdim. o günlerde bu kadar rahat bulunamıyordu her çeşit jant ve biraz ayıptır söylemesi pahalıydı. üzerindeki sıfır lastik ve jantlara biraz fark ödemiştim islamoğlu lastik-jant firmasından . İzmit'e gidene kadr 2 kişi otoparkta 1 kişi trafik ışıklarda abi jantları nerden aldın arabadan ziyade jantlar havalıymış demişti

şimdi öyle mi 10.000 liralık araçların altında en faça jantlar , e takımı 550 - 700 e kadar düştü. Arabayı alanın aklına hemen dur bunu alçaltiim , dur jantları şekil yapiim cümleleri geliyor 2.000 lira farkla bu arabanın ABS lisini Airbaglisini alırdım demek yerine jant seçiliyor
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


bu jantlar çok façaymış bea... hertürlü gider... ;D









 




Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Yükseltmeyi yaptıktan sonra Ankara mühye köyü Imrahor vadisinde dün biraz iniş çıkış çamur tepe biraz aracı zorladık... Sıkı yerlerde resim çekemedik ama hakkaten biraz zorladık; Az biraz resimler;







 


Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Şimdi anlatacaklarımı çok iyi okuyunuz; Yaklaşık 1,5 saat kadar çamurda dağda tepede debelendikten sonra eve doğru yola koyulduk ve ön taraftan ses gelmeye başladı lastik döndükçe bu ses vardı ve giderek arttı. Bugün çok işim olduğu için bizimle çalışan bi arkadaşımız ile aracı sanayiye yolladım. Götürdüğü yerde sürekli, şirketin araçlarını gönderdiğimiz; tanıdığımız ve akrabası olan bir yerdi. Bi süre sonra telefon ettiler ve sol ön aks bilyası dağıldığını söylediler. Ben değiştirin dedim ve hem araca hem kendime kızmaya başladım.. Bu kadar kolay dağılmamalıydı. Herneyse bir süre sonra tekrar telefon geldi ve bilya yatağının boşluklu olduğu ve daha önce buraya başka bilya çakıldığı söylediler. Ben aracın -0- olduğunu ve lastiğin bile daha ilk kez lastiği söküldüğünü söyledim onlarda gördüklerini söylediklerini söylediler. Kafam çok karıştı bizim arkadaşla tam konuşamadım henüz, çok detay bilmiyorum ama sanki arac eski bir arac gibi eski aks ilemi toplanmıştı yada montaj esnasında problem olmuştu ve o şekildemi acaba kalite kontrolden geçmişti? ??? Benim aracım eylul sonu -0- alınmış ve şu anda sadece 8900 km de ki bir aractır. Garip çoook garip..... ??? ??? ???
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

ümiterkan' Alıntı:
Yeni yaylar biraz daha sert di mi Monti Bey
Kesinlikle daha sert ümit bey o yüzden yanağı biraz büyütmek ve araziye çıkarken lastik havalarını biraz indirmek uygun olur ...
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi


İzleyelim bakalım altından ne çıkacak?

Acaba garanti kapsamında tamirat isteseniz ne olur?
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Monti' Alıntı:
Kesinlikle daha sert ümit bey o yüzden yanağı biraz büyütmek ve araziye çıkarken lastik havalarını biraz indirmek uygun olur ...
Arkalara taktığınız yay yerine eski ön yayı takarsanız sorun hallolmuş olur. Orjinal ön yaylar orj arka yaylara göre daha büyüktür ve yükseltme için taktığınız yeni arka yayla aynı boydadır. Eski ön yayı arkaya takarsanız aracın konforu eski haline geri dönecektir
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Öncelikle geçmiş olsun, fabrikasyon bir hataya benziyor garantiden sorun hallolur gibi.
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

olguncandan' Alıntı:
İzleyelim bakalım altından ne çıkacak?

Acaba garanti kapsamında tamirat isteseniz ne olur?
Garanti için tren kaçtı... sanırım bir tür doldurup yeniden tornalama işi ile bilya yatağını yeniden eski ölçüsüne getirdiler... Rulmanı çaktılar... Detay pzt öğreneceğim.... Resim çekmesini istenmediğim için kendime kızıyorum şu an
 

Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Hazır el atmışken Ön ve arka rot kollarını da ağır hizmete çevirseydiniz keşke
 



Ynt: Dacia Duster Muhabbet Köşesi

Monti' Alıntı:
Garanti için tren kaçtı... sanırım bir tür doldurup yeniden tornalama işi ile bilya yatağını yeniden eski ölçüsüne getirdiler... Rulmanı çaktılar... Detay pzt öğreneceğim.... .....

Anlayamadım monti; sence bu, fabrikada mı yapılmıştır?
Fabrika bunu yapana kadar arızasız malzeme kullanır. Aksi halde işgücü kaybı olur.... Ekonomik akıl bunu gerektirir.

Sen şu işi iyice bir öğrenip belgeleyip Dacia ve Renault şirketi aleyhine bir işlem başlatsan.... Tüketici hakları vs.ye dayanarak.

Sorun garanti değil. Zaten garanti terenini kaçırdım dedin. Sorun, sana "ayıplı mal" satılmış olması.