Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TTamer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 355
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 141,659
Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

sayın hassey , tecrübenize dayanarak sormak isterim , camların açık olması örneğin 100 km üzerinde , tüketimi ne kadar etkiler , klima mı tercih etmeli yoksa cam açmayı mı , yakıt açısından ? bir de bir portbagaj ne derecede etkiler mesela ? lastik desenleri etkili midir sizce , önemli olacak kadar ?
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

Kar hariç her türlü yol ve kullanım ortalaması > 12700km vs 808lt = 6.36lt/100km.
Kısa bilgisayar ortalamaları 6.1-6.9 arası oynadı, toplamda 6.4 gösteriyor... 4x4 110bg
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)


Peki 2250 devirde vites yükselttiğinizde, yükselen vitesin deviri ne oluyor ? 2000 olucağını sanmıyorum 1800-1900 'lerde geziyordur ki bizim araçlar 1800 devirde bayılır,vites düşürmek gerekiyor o yüzden, 2700-2900 devire çıkarsanız ancak tam tamına 2000'i yakalayacağınza inanıyorum..
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

serkanefe, 2250 dediysem, belki biraz geçer. Yükseltince de 2000 lere denk geliyor. Yol, trafik durumuna göre, gitmek istediğim hıza göre vs. vs. Bilirsin, alışkanlık oluyor. Tabii bu senin stiline uymaz. ;D, malum o zaman birazcık dinamizminden kaybediyor. ;D (Sen zaten devirli kullanıyordun. )

Şayet üst viteste daha da hızlanmak istersem tabii 3000 lere çıkıyorum.

1800 lerde bayılmıyor şayet çok rampa değilse. Sadece eşiğe geliyor; yani o raddeden sonra gaza basarak devrini yükseltmek mümkün olmuyor. Kendini toplayamıyor yani. Hızlanmak istemiyorsan, seni götürüyor.
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

Sayın Kyenipazar,

60 Km/h'a kadar cam açık olması,80 Km/h'dan sonra klimanın açık olması ekonomiktir.Portbagaj yakıt tüketimini özellikle yüksek hızlarda(100 Km/h üzeri) aşırı arttırır.Ağırlık;her 40 Kg her 100 Km.de 0,1 lt. kadar arttırır.Lastik desenlerinin (kış lastiği hariç) yakıt tüketimi üzerine etkisi yok denecek kadar azdır.

Bu arada bu bilgileri veren biri olarak uzman olmadığımı,şimdiye kadarki tecrübelerim ışığında paylaşımda bulunduğumu hatırlatmak isterim. Verdiğim bilgiler kesin doğru olduğunu iddia etmiyorum.

Saygılarımla
 



Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

sayın hassey verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz.

yalnız lastik deseni konusunda kış lastiği olmasa bile lastik deseni , yakıta etki eder ve yok sayılacak bir oranda değildir.
Öyle olmasaydı özellikle continental - michelin fuel-save tipi lastik desenleri üzerine ar-ge yatırımına bütçe ayırmazlardı.

tecrübelerinizi paylaştığınız ve bizi aydınlattığınız için teşekkürler.
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

Faydalı bilgiler için teşekkürler. Lastiğin deseni dışında AT veya MT olmasının ve de lastiğin kendi ağırlığının Tüketime etkisi var mıdır? Varsa ne kadardır?
Mesela aynı ebatta AT ve MT lastiği elimizle kaldırıp kıyasladığımızda, hissedilir bir ağırlık farkı oluyor.
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

Lastiğin deseninin etkisinden ziyade kullanılan hamurun yapısı yakıt tüketimine etki yapıyor.Örneğin kış lastiğindeki hamur yapısı 7 derece ve altında yumuşaklığını ve ısısını kaybetmeyerek yola tutunmasını arttırıyor.Tabii bunun bedelide yakıt tüketiminde %5 artış.

Aynı şey lastik ağırlığından ziyade hamur yapısıyla ilgili olduğunu düşünüyorum.Birde lastik üreticilerinin yakıt tüketimini düşürdüğünü iddia ettikleri ürünlerin çokta etkili olduğunu düşünmüyorum.Ben konforda biraz ödün verme pahasına lastik havalarının azami derecesinin 2 derece fazlasını kullanıyorum.Bu hem lastiğin yuvarlanma direncini,hemde yakıt tüketimini düşürüyor.

Tabii bunlar tamamen kişisel yorumlarım....
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

sayın hassey , azaminin değil de belki olması gerekenin 2 psi üzerini kullanıyorsunuzdur ?

bu da lastik aşınmalarının normalden fazla olacağını işartet eder , bence 2 psinin yakıta vereceği ekonomi ne olur diye düşündüğümde , konfor kaybını ve aşınma fazlalığını karşılamayacağından eminim...

tutunmanın azalması da cabası... ki bu da güvenliğin azalması demek ki tasarruf için asla vazgeçilmemesi gereken bir nokta.
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

Ben hala sorumun cevabını alamadım, transilvanyadaki mt lastikli dasturlar ne yakıyordur, konforları nasıldır?
 



Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

abdullah bey , bakın bu lastiğin etkileri konusunda bay hassey yardımcı olabilir bence...
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

kyenipazar' Alıntı:
abdullah bey , bakın bu lastiğin etkileri konusunda bay hassey yardımcı olabilir bence...
Sayın hassey daha çok standart bir duster ile ilgili güzel bilgiler veriyor.
Benim sorum ise modifiye araçlarla ilgili.
Duster'i şiddetle savunan ateşli arkadaşlarımız, genelde aracın düşük yakıt tüketimini ön plana çıkarıyor. Ancak bir yandan da modifiyeli resimler ekleyerek bu aracın arazide başarısından bahsediyor.
Her ne kadar fotolorı yükleyen arkadaş çapını bilmese de büyük çaplı, MT sınıf lastikli, alt koruma, yükseltme, vinç montajı yapılmış Transilvanyalı dastırlar örnek gösterilip arazide oçok başarılı iddiaları, diğer yanda her şeyiyle standart asvalt kullanımı ile elde edilen yakıt tüketim verileri.
Bunlardan elde edilen sonuç; neden duster çünkü çok az yakıyor. neye göre yerli asvalt kullanıcılarna göre.
Neden dastır? arazide başarılı. Neye göre? transilvanyada çekilmiş fotolara göre...
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

transilvanya cephesi düştü...
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

kyenipazar' Alıntı:
transilvanya cephesi düştü...
Bence arabalar pert oldu. Motor o lastikleri çevirmedi, şanzıman ön düzen hepsi dağıldı. Sanayide toplamaya çalışıyorlar. Arabaları toplar tekrar araziye çıkarlarsa yeni fotolar yüklerler. Bizim kopyala-yapıştırcılar da buraya aktarır, gözümüz gönlümüz açılır biraz.
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

bay hassey de son mesajıma bir cevap vermedi ama...
 



Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

14000km deyim. Ortalama 4000 km şehir içi asfalt; 6000km otoban/ şehirler arası asfalt; 4000km dik/eski/virajlı şehirler arası asfalt ve köy/arazi toprak/çamur/stabilize yollar ki bazı yerlerden ancak 4wd ile geçebildim. %30 klima açık/cam kapalı ve %70 cam açık/klima kapalı konumda. Motor devri %90 2100-2300 ile %10 2300-3000. Harici suhunet ortalama 30 derece. Süratler genelde kısıtlamalara uygun, ancak 1000km kadar 120-145km/hr. Araç modifiyesiz. Toplam 6.36lt/100km. Araç bilgisayarına göre de 6.4lt/100km. Bu çok mu, az mı? Diğer suvlar/4*4 ler bu tür bir kullanımda ne kadar yakıyor?