Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TTamer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 355
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 141,555
Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)


Yukarıda arkadaşımıza shell veya totalden de alsan... demiştim; nedeni şu: Birkaç defa ölçtüm, opet istasyonundan aldığım mazot ile, diğerlerinden az km. yapmıştım. "Bunun nedeni, mazota yapılan katkı maddesi farkı olabilir" dendi.

Bir petrol istasyonunun üçkağıtçılığı ile bir markanın yakıt kalitesinin özelliği birbirinden farklı şeylerdir. Arkadaşımızın ikamet yerindeki total bayisi örneğin sahtekardır ve birilerini mağdur etmiştir... Ama diğer yerdeki çok dürüsttür... Bunlar olabilir.

Merak ettiğim, farklı markaların mazotlarındaki kalite farkı.... Mesela shell diğer eurodizelinden daha pahalı bir dizel satıyor. Daha yüksek performanslı deniyor. Yine deniyor ki, bunun fiyatı biraz yüksek ama daha az gaza bastığınız için daha az harcıyorsunuz ve daha kârlı oluyor.... Bilmiyorum ne derece doğru.

Benim deneyimlerim, shell, bp ve total arasında bariz bir farkın olmadığı. Ama petrol ofisini hiç deneyemedim.... Bir ara onu da deneyip ölçeceğim.
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

1.3 m.jet dizel aracım kışın kar lastikleri ile 7.3 lt ortalamanın altına düşmedi. Tabi aracı hep kısa mesafede kullandım. 4x4 duster için kışın 6.5-7 normal bir tüketim bence. 4x2 için istanbul şehir içi 5.1-6 arası olan arkadaşlarınki ise bence mükemmel. Aracımı sattım. DUSTER için beklemedeyim. nasip.
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

Dusteri bilmiyorum ama benim bahsettiği 6-7 marka araçta denedim, lastik jant ebadları orjinal olmakla birlikte km saati analog olan araçlar navigasyona göre %7 civarı hem hızı hem de gidilen km'yi fazla gösteriyor. Fazla gösterdiğinden radar sorunu olmuyor. Navigasyonun doğru araç göstergesinin yanlış olduğu fikrim ise yollardaki hız ölçen cihazlar navigasyonla uyumlu olduğundan.
ümiterkan' Alıntı:
Eskiden Veteriner nickli Abdullah Bey vardı onu tanıyor musunuz? Navigasyonu araçta yol bilgisayarı olarak kullanmak gibi fikirleri vardı da ondan sordum. Sizinle o arkadaş çoğu yönden ortak sayılırsınız.
Ta kendisiyim.
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

olguncandan bey, ben de aynı durumu merak etmiştim.Markaların standart ürünleri arasında fark gözlemleyen var mı diye sormuştum. Yoksa herhangi bir markanın herhangi bir istasyonunun dürüstlük derecesi değil.

örneğin Ankarada bir shell bayiinden benzin alan doğru karbüratör temizliğine gidiyordu. İşyerimize yakın olduğu için alan birkaç arkadaşta bu durum olmuştu. Daha sonra burası sahip değiştirdi, tankları tesisatlarını yenilediler durum düzeldi. Meğerse eskisinin depoları eski imiş, içine az miktarda çamurlu su karışıyormuş ve bizim karbüratörler tıkanıyormuş..

Merakım, markalar farklı kimyasal karışımlar kullanıyor. Bu farklılıkların, mesafe, çekiş, motora etkisi (enjektör, filtre) gibi etkilerini anlamak.Forumlarda okuyorum, opede olumsuz yorumlar varken, PO ve total için övgüler okudum.
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

Opet ile ilgili tespitim (kendimce) kesindir. Şöyle ki: Buradaki bayii dürüsttür ve herhangi bir yanlışı olmaz (diye bilinir, öyledir de). Dolu depo ile katedilen km. ölçümünde, km. diğer markadan (total) eksik çıkmıştı. Hatta forumda da konuşuldu, opet ile daha az km. yaptığını söyledi bazı arkadaşlar.

Her ne ise; asıl tespitim, bu yazınki bir durum. Kastamonu'da depoyu Opetten tan doldurdum. Ilgaz-çankırı-ankara hattında yola devam.... Fakat araba çok dinamik değil. Sanki "hiç gidesim yok" diyor.... Epey zaman sonra mazot ışığı yandı ve shelden mazot aldım 20-30 tl.lik. Biraz gittikten sonra arabanın çekişi değişti. Bunu sadece ben farketmedim, arabada yolculuk yapan herkes farketti.

İşte o zaman bunun nedenini birkaç bayiye sordum, mazota katılan katkı maddesi farkından olduğunu söylediler.
 



Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

Bugün 2 Duster Gürcistan'a gittik. Port Bagaj, Vinç ve Spot Lamba bakacaktık. Yakıt fiyatlarını görünce insan kafayı yiyor. 1lt Euro Dizel:2,350 Lari. (0,94 Lari= 1 TL) 52 lt Dizel aldım, diğer Duster'a 62lt dizel aldık. Bundan sonra sık gitmeyi düşünüyoruz
http://wissol.ge/index.php?eng&cat=137&type=1
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

Ümiterkan bey, gerçi sorumun yeri değil ama sorayım. Ben yıllardır yazın yazlık lastik, havalar 7 dereceden düşünce, ekim gibi kış lastiği takardım.
BF goodrich kış performansını anlatmıştınız, ancak yazları da toprak yollara vurmak için uygun mu? Yoksa diğer kış lastikleri gibi yazın kullanılınca çabuk aşınır mı?
Ben googrich at yi hem kış lastiği hem yazları da toprak yollar için düşünüyorum, uygun mudur?
Teşekkürler..
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

BF Goodrich AT kar lastiği değildir. Ama yapısı nedeniyle Karda çok üstün bir performans sergiliyor. AT lastik olduğu için de her yol koşulunda normal AT'lere ve standart lastiklere göre üstün bir performansı var. Kış lastiği gibi yazın aşınmaz. Keşke daha önce standart lastikleri sıfırken satıp BF Goodrich alsaydım dediğim çok oldu. Yanak ölçüsü olarak 70'e(215/70/16) çıktığı için de sert darbeleri emişi çok daha iyi. Kesinlikle öneririm.
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

Teşekkürler..yani yaz lastiği kş lastiği ayrımına son. Goodrich takacağım, 4 mevsim, toprak, çamur, kar, asfalt gideceğim..Ayrıca ankarada kar lastiğine gerek kalmayacak..
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

mimar_ankara' Alıntı:
Teşekkürler..yani yaz lastiği kş lastiği ayrımına son. Goodrich takacağım, 4 mevsim, toprak, çamur, kar, asfalt gideceğim..Ayrıca ankarada kar lastiğine gerek kalmayacak..
Kesinlikle
 



Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

yarın ankarada bf goodrich bayilerini ziyarete başlıyorum. 215 70 16 sürtme de yapmıyor...fiyat alayım, taktırınca fotoları paylaşırız..
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)


Benim aracım duster değil. Ancak ( üzülerek ) olguncandan beyin yorumuna katılmak zorundayım. Çok uzun yıllar dizelimi Opetten aldım. Yerli bir şirket olması tercih nedenimdi. Eşim benim kadar bu konularda muhafazakar olmadığı için arasıra Shell den yakıt alıyor ve aracın 40-50 kilemetre daha fazla gittiğini söylüyordu. Bende dayanamadım ve denedim. Her Shellden yakıt alışımda aracım bir depoda 40-50 km daha fazla yol yapıyor. Shellin katkısından olduğunu düşünüyorum.
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

mimar_ankara' Alıntı:
yarın ankarada bf goodrich bayilerini ziyarete başlıyorum. 215 70 16 sürtme de yapmıyor...fiyat alayım, taktırınca fotoları paylaşırız..
Yalnız, AT lastikle araç hızlıyken karda buzda fren sıkıntılı olur. Çekişte sorun olmaz.
Bir de, BFG ile ilgili michelin merkezle görüştüm. Artık AT lastik sistemde görünmüyor Latitude cross öneriyoruz demişlerdi. O lastiğe de bi bakın bence.
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

ümiterkan' Alıntı:
Ümit bey çekiş olarak çok iyi çektiğini tahmin ediyorum hatta üzerindeki standard 4 mevsin continentallerde iyi çekiyor. Yanlız kış lastiklerinde sizinde iyi bildiğiniz gibi önemli olan fren performansıdır. Mesela standard continentaller iyi çekmesine rağmen iyi durmuyolar . BFG lerin fren performansından da bahsedermisiniz? Mimar bey ile nispeten aynı düşüncelerdeydik. Bende aynen onun gibi düşünüyordum ama geçen haftasonu kartalkayadan dolu araba ile yanlaya yanlaya inmek zorunda kalınca fikrim değişmişti. Kış için kış lastiği yaz için BFG AT ler diye son kanaat oluşmuştu.
 

Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

BFG'lerin karda fren performansı gidişi gibi iyi sayılır (Gerçi hıza ve kullanıcıya göre değişir. Ayrıntılı test yapmak lazım)ama buz işin içine girince kar lastiği de olsa lastiğe çok güvenmemek gerekir. Buzda BFG ile dik rampalarda hiç sorun yaşamadım, rampa inişlerinde ise tedbirli bir şekilde freni kullanmadan indim. Kıyaslama yapmak için Kar lastiği ve BFG'yi takıp ona göre karşılaştırma yapmak daha iyi olsa gerek. Ama karda ve bozuk yollarda, yaz-kış tek lastik olarak BFG AT'yi öneririm.
Aslında ben de bu lastiği almadan önce kar lastiği almayı düşünüyordum ama sonradan vazgeçtim. Çünkü gittiğimiz yerlerin çoğu kötü, taşlı ve zorlu yollar. Önceki lastiklerimi değiştirmemin sebebi de bu zaten. Arka sol lastiği 5 kere patlattım bir kere de içindeki teli kesildi. Diğer arka sağ lastik ise 2 kere patladı en sonunda da lastik iç duvarını kaya kesti. Yani demem o ki benim için Kara ulaşıncaya kadar Kar lastiği çok kolay erir ve özelliğini yitirir. Onun için BFG AT, hem kar hem zorlu yollar.
 



Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)

Offroadla çok işi olmayan için AT lastik işlevsel olmaz bence. Ümiterkan gibi sürekli dağ taş gezecekseniz olabilir. Ama sadece asfal ve kar, bazen de yol dışı ise yaz lastiği-kış lastiği daha mantıklı.

AT lastiklerin geliştirilme aşamasında offroad araçların kullanımları düşünülmüş. Karda fren vs. sadece kış lastikleri ve bazı 4mevsim lastiklerin geliştirilme kriterlerinde var.