Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)
Kardeş aynı dertten Mersin'de bi arkadaş da şikayet ediyordu ( onunki 4x4 , bendeki 4x2 ) karşılaştırma yapıp çooook yakıyo diyordu. Dün kaputu bir açtık hava filtresi dolmuş, beyaz şerit full kırmızı. Tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilir ama biz ona yorduk. ( kişisel kullanım da yakıt sarfiyatında önemli rol oynar tabiki ancak arkadaş aracı yormadan ve devrinde kullanan birisidir buna rağmen 7.9 - 9.0 arası gidip geliyordu )
Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)
izinde yapmış olduğum şehir dışı gezim,
gezi güzergahı - Eskişehir-Konya gidiş
Konya - Aksaray-Ankara- Eskişehir dönüş şeklinde gerçeleştirdim , toplam yapılan 975 km
arac 4X4 110 HB ,sürekli 4X2 mod ve klima açık
tüketim 200 TL/975 km
bilgisayar çıkış öncesi sifırlandı, 975 km sonrası ortalama tüketim 5,7 lt/100 km
Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)
AZAZIL33' Alıntı:
Kardeş aynı dertten Mersin'de bi arkadaş da şikayet ediyordu ( onunki 4x4 , bendeki 4x2 ) karşılaştırma yapıp çooook yakıyo diyordu. Dün kaputu bir açtık hava filtresi dolmuş, beyaz şerit full kırmızı. Tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilir ama biz ona yorduk. ( kişisel kullanım da yakıt sarfiyatında önemli rol oynar tabiki ancak arkadaş aracı yormadan ve devrinde kullanan birisidir buna rağmen 7.9 - 9.0 arası gidip geliyordu )
kapaktaki havafiltre göstergesi full beyaz duruyo... filtreyi kapağa montelemişler açıp bakamıyozda arkadaş... nolacak bakalım.... burdaki serviste normal diyo, rodaj bitsın felan diyo... 8.500.km olmuş hala rodaj muabbeti... bi sorun varda adam gibi bakacak servis bulamıyoz... ???
Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)
Valla kardeş, işin ustası değilim ama bildiğim kadarıyla yeni teknoloji motorlarda artık rodaj modaj süresi yok deniyor. Olsa bile 8000 km rodaj için yeterli olmalı. Araçta genel anlamda bir sorun yok ise biraz sağ ayağı disipline etmek de gerekebilir . Şaka bir yana 4x2 modda şehir dışı kullanımda 8 litre çok abartı olmasa da Duster için ortalamanın biraz üstünde gibi geldi..
Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)
bilalr' Alıntı:
kapaktaki havafiltre göstergesi full beyaz duruyo... filtreyi kapağa montelemişler açıp bakamıyozda arkadaş... nolacak bakalım.... burdaki serviste normal diyo, rodaj bitsın felan diyo... 8.500.km olmuş hala rodaj muabbeti... bi sorun varda adam gibi bakacak servis bulamıyoz... ???
tamam işte kesin çözüm sana.önce kanere yazılım yapılacak sonra selime gidilecek ve kontrol edilecek araç.tüketim 6 civarına inmesse siteye rezil et beni.benimki öyle oldu 20 bin kmdir kullanıyorum dur kalk istanbul trafiginde en fazla 8.2 oluyor sonra biraz yol aldınmı 6.7 ye düşüyor ve ortalama sürat eger 50 civarında ise bilgisayarında o zaman ortalama tüketim 7 .1 diyor.ve asla daha düşmez çünkü araç 140 beygir olacak ve 1400 gram agırlıgı var.daha az yakamaz.fizik kurallarına aykırı olur.koca cip sonuçta
Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)
JUNİOR' Alıntı:
tamam işte kesin çözüm sana.önce kanere yazılım yapılacak sonra selime gidilecek ve kontrol edilecek araç.tüketim 6 civarına inmesse siteye rezil et beni.benimki öyle oldu 20 bin kmdir kullanıyorum dur kalk istanbul trafiginde en fazla 8.2 oluyor sonra biraz yol aldınmı 6.7 ye düşüyor ve ortalama sürat eger 50 civarında ise bilgisayarında o zaman ortalama tüketim 7 .1 diyor.ve asla daha düşmez çünkü araç 140 beygir olacak ve 1400 gram agırlıgı var.daha az yakamaz.fizik kurallarına aykırı olur.koca cip sonuçta
temam kardeş, istanbula yolum düşeceği vakıt msj atarım... yalnız yazılım işi biraz korkutuyor benı... diğer işlemlere bakarız olmadı... hayırlısı... teşekkürler...
Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)
bilalr' Alıntı:
temam kardeş, istanbula yolum düşeceği vakıt msj atarım... yalnız yazılım işi biraz korkutuyor benı... diğer işlemlere bakarız olmadı... hayırlısı... teşekkürler...
yazolım sıkıntı degil merak etme.zaten servis asla anlamaz.ben açıkça söyledim yazılımlı odugunu hiç sorun olmadı zaten servis açısından.gelirsen yardımcı olurum seve seve.
Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)
JUNİOR' Alıntı:
yazolım sıkıntı degil merak etme.zaten servis asla anlamaz.ben açıkça söyledim yazılımlı odugunu hiç sorun olmadı zaten servis açısından.gelirsen yardımcı olurum seve seve.
Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)
normalde aracı bu şekilde kullanmam bilen bilir ancak siz duster kullanıcıları yakıt tüketimi konusunda epey farklı sonuçlar elde etmesi benide merağa sardı ve kısa mesafeli bir test yaptım. araç kilometresi 39.687 ve 40bin bakımına girmedi. yolculuk boyu 5.vites 70 75km civarlarında pedal sabit kullanmaya çalıştım sürekli yokuş ve rampadan ibaret yolda katettiğim mesafe 33.9 km, ortalama yakıt göstergesi 4.8lt/100km yakılan litre 1.6lt. kendi sürüş sitilimin ortalaması ise 7.3lt yaklaşık 2.5litrelik bir fark var. duster'daki tutarsızlıkların nedeni sanırım şanzımanı herkesin farklı kullanmasından kaynaklanıyor. araç kendi deneyimlerimce minimum yakıt tüketimi için ya 5.vitesi az daha uzun olmalı yada 6.vites az daha kısa olmalıki duster'ın aerodinamiğinin müsade ettiği minimum rüzgar direncinde alabilceği maksimum sürati uygun motor devrinde elde edebilelim. bu şanzıman değişmedikçe yada 1.6 130dci motor konmadıkça duster kullanıcıları arasında makul bir yakıt tüketim farkı olacağını sanmıyorum. ve şunuda söylemek istiyorum benim uyguladığım test hernekadar düşük yakıt tüketimine sebep olsada motor ömründen yiycek bir durumdur bidaha tekrarlayacağımıda sanmıyorum.
Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)
Duster 110 DCI 4X2 nin 6 ileri vites kutusu bence çok başarılı. Ancak 4x4lerde ne yazık ki 1.vites oranlarının arazi amaçlı düşündülmesi, 6. vitesi de devir kayıplarını önleme amaçlı tutulması yakıt tüketimine olumsuz yansıyo. Her ne akdar 1.6 DCI motor konsa bile mevcut şanzımanla aşırı bir fark oluşacağını zannetmiyorum.
Ynt: Dacia Duster Yakıt Tüketim Tecrübeleri (Fuel Consumption)
110 ps motor 4wd duster'larda 6. vitesi 100km hızda sabit tutmak için yetersiz yüzde 5eğimli rampalarda bile ciddi güç kayıplarına neden oluyor turbo basıncı yetersiz kaldığından araç ciddi şekilde gaz pedalına yüklenilmek istiyor ancak 130ps ve silindir başı 4 subap teknolojili yeni motorun bu konuda ciddi fark yaratacağı konusunda ısrarlıyım üretilen teknoloji 1.5 motora göre aynı devirde daha fazla tork vaat ediyor 240nm ile 320nm arasında ciddi bir fark var vede 2000 devirde ulaşıyor sürüş yapacağımız devire daha yakın evrede tork zirveye çıkıyor buda ihtiyacımız olan minik gücü fazlasıyla karşılıyor olacak zaten. tl4 şanzıman tecrübem olmadı 4x2 110luklar için bir yorum yapamıycam bahsettiğim mesele 4wd tl8 ler içindir bu açıklama biraz geç kalmış eklemekte fayda gördüm