1989 Model 6 silindir 3.3 turbo dizel Nissan patrol .
Teknik verileri..
SD33T
The SD33 is a turbo-charged 3.2 L (3,245 cc/198.0 cu in) straight-six diesel engine that was used in 1980 for the powerplant in 6,400 International Harvester Scout II's. All were equipped with a T-19 manual transmission.
From July 1983 until 1987, SD33T engines were fitted to the Nissan Patrol MK (160 series - model 2). The SD33T produces 107 PS (105 hp/78 kW) and 175 lb/ft (237 nm) of torque and is considered to be a fuel efficient and reliable diesel engine.
Ben araç alırken önce şansıma güvenirim..Tabii kontrol etmek ettirmek mutlaka şart..
Bunca zamandır sahip oldugum 5 arazi aracımdan neredeyse 30 kadar binek aracımdan şükür böyle bir durumla karşılaşmadım..inşallah bu devam eder..
Neyse...Aracımız Nissan Patrol..o bir Japon..(amerikancılar vede inciluzcular kızmasın...)..ben capon araçlarını daha çok seviyorum..Sanayi ile işim olmaz bundan dolayı.. ;D Aracımı ilk aldıgımda tampondu,lastikti v.s ..için giderim...sonra unuturum.Çay içmeye sohbet etmeye giderim ancak..
Aracımızı almadan önce Patrol konusunda bütün yazıları hatmettim..Özellikle Kürşat arkadaşımızın yazısını iyicene okudum.Çok faydalandım..
Notlar aldım..araştırdım..Aradıgım aracı Ankarada buldum.Yaklaşık 4 araca baktım bu aracı almadan önce..
Piyasa acaip olmuş..
aracında orijinallikten eser olmayan "orijinal araç" diyor.. motoru üfleyen .."cillop gibi motoru var" diyor.. ,normal LSD kilidi olan "yüzde yüz kilitli " diyor tutturabilen tututurana velhasıl..
Araçımız Kayseri gümrügünden alınma..yaklaşık 1 yıldır yeni sahibinde..o da bir zevkle almış..bir-iki dogaya çıkmış..üzerindeki normal lastikle başarılı olmayınca.." bu araç arazide iş yapmaz.." diyip satılıga çıkartmış..Aldıgımda üzerinde 235*75*15 2 degişik marka normal lastik vardı.Üstte mahalle arasında patates-sogan satmaya yarayan bir sepet ..makaslar iyice yere yapışmış..pısırık..bir araç vardı..
ilk işimiz motorunu test etmek incelemek turbosu çalışıyormu..diye baktırmak oldu.Çok şükür hepside tam ve faal iyi idi.
kaportası ve şasesi çürükler baş agrıtacagı için bu konu benim ayrıca ilgi alanımda idi.Altı iyice bir sıcak suyla yıkatıp şase incelemesi ve kaportanın en ücra köşelerine bakmak oldu..O da iyi çıkınca..pazarlık edip almak şart oldu..
İlk sürüş izlenimi ...ne yalan söyleleyim beni ikna etmedi..
Hep helezonlu araçlar kullanmaya alışmış biri olarak (sadece Daihatsu-Feroza arka makaslı idi..) bana makaslı araç biraz farklı geldi..Ama depoyu fulleyip 650 km kadar kullanınca bu düşüncem bir nebze yerini memnuniyete bıraktı..
Aynı zamanda daha önceki Toyota LJ70 2.4 dizel aracımla aynı agırlıktaki bu aracın hem 3.3 motor hemde turbo oluşu..müthiş bir çekiş-tork farkını da hissettirdi.Aldıgım gün. yagan hafif karda buldugum her karlı,çamurlu yere daldım..yol kenarına girdim,hemde lastikleri degişince girdigim arazide beni fazlasıyla memnun etti.Sadece arkada bulunan LSD devreye girmedigini biliyorduk..Onun bakımını yaptıracagız.Arazide aslolan güçtür,torktur derler..dogru..Toyotada hep bunun eksikligini (turbolu olanına özlem vardı..) hissetmiştim.Nissanda bunu buldum.1800-2000 DEVİRDE TURBONUN O ISLIK GİBİ GÜZEL SESİNİ DUYUNCA insan mest oluyor.. ;D