Dağ Aslanı - Nissan Patrol - 3.3 Turbo Dizel

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mdr Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 219
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 71,718
Günaydın Taner kardeşim,

ilginç ve çok hoş tesbitlerle dolu yazını okudum.Ziyadesiyle sevindim.

İnan bazı şeyleri yaşadıkça daha kolay karar verip daha kolay yapıyor insan.

Offroada ilk başladıgımda (Suzuki Vitara..daha gezenbilire üye degildim.) ne yapacagım..ne edecegim..arıza durumunda ne yapacagımı kime gidecegimi ..hangi lastik çamurda ,hangi lastik karda iş yapar, yükseltme nasıl yapılır v.s gibi bir sürü dert gözümde büyür de büyürdü.Zaten hiç zevk almadan sattım da.Sonra Daihatsu feroza,sonra toyota vx80 ve LJ70 ..şimdi nissan patrol..gidiyoruz bakalım.
Meslegim geregi sanayide,elektrikcide boyacıda v.s fazla zaman ayıramayacak biriyim.Özel teşebbüste çalışmak böyle..Onun için hep seçici ve isabet oranı yüksek olmak zorundalık gerektirir.Yöneticilik yapmanın hızlı karar vermenin de etkisi var tabii ki.
Ben Toyota hayranıyım.80 li 90 lı yıllarda üretilen Japon araçlarını seviyorum.Sanki Arazi için yaratılmışlar..Asalateli bir duruşları ve arazide kolay kırılmayacak bir altyapısı ve çekiş sistemleri var.Bundan Amerikan ve ingiliz hayranı arkadaşlar alınmasın..Her yigidin gönlünde bir ASLAN yatar.İstatistige falan gerek yok yani...Bunca zamandır sadece aracımı ilk aldıgımda sanayiye ugrar gerekenleri yaptırır ..bir daha sanayi yolunu unuturum..Bu böyle..

Nissan -Toyota mukayeyesine gelince; Toyota bütün dünyada oldugu gibi ülkemizde de çok iyi tanınmış tanıtılmış...Bilhassa ortadoguda İnanılmaz bir TOYOTA fanatikligi var.Neredeyse arazi araçları pazarının %80-90 ları Toyotanın elinde...Nissan sonradan geliyor.Bu da tabii ki Nissana her şeyi iki kat daha saglam yapma,fiyatta ucuzluk ve extralarla pazar payı almasını gerektigini ögretmiş.

Dikkat edilirse her iki marka da 1-2 yıl aralıklarla aynı segmentte aynı motor tiplerini (toyotanın her motor seçeneginin bir üstünü nissan yapmak kaydıyla ) üretmelerini getirmiş.Toyotanın 70 kasasına nissan patrol kısa kasyla yanıt vermiş.Motoru toyota 2.4 düz ve turbo motor koymuş,nissan 3.0 dizel ve 3.3 turbo dizelle cevap vermiş.Toyota 80 kasa üretmiş.Ona görede motor seçenekleri yapmış..Nissanda aynı kasa uzunluguyla patrol üretmiş ve rekabet edecek motor seçenekleri çıkartmış..v.s..v.s Rekabetten de Japon oto sanayi kazanç saglamış tabii ki..

Nissan-Toyata arazi araçları karşılaştırmasını yapacak bilgi birikimine sahip degilim..Ama en azından Nissan daha saglam ve kalın altyapıya sahip daha zor kırılabilecek gibi duruyor.Bunun dogrulugunu zaman gösterecek..Türkiyede Toyota olması gerektigi fiyatın üstünde satıldıgı bir gerçek..Nissanın da olması gereken fiyatın altından satıldıgıda bir gerçek..

Güzel bir benzetme yapalım ; Hani öyle güzel kızlar vardır ki...güzellik kraliçesini solda sıfır bırakır derler ya..Biri vitrine çıkar...digeri sessiz sedasız yaşantısını devam ettirir..Toyota Nissan böyle birşey..
 

Etiketler
Merhabalar İsmail abi,senin yazılar maşallah ansiklopedi gibi,araçların kullanım kitapçıklarında bulunmayan bilgileri senin yazılarında buluyorum.Bende bir nissan kullanıcısı olarak nissanın alt yapı sağlamlığına katılıyorum,ama motor dayanıklılığı pek öyle değil gözüküyor.Ben terranoyu alırken araçların büyük çoğunluğu 80-90.000 de motoru bitirmiş bilgisine ulaştım,sebeplerini araştırdığımda radyatörün küçüklüğü hararet yaptırmış ve 2000 li yıllardaki kalitesiz mazot,araçların motorlarını olumsuz etkilemiş.Benim aracım 167,000 de,geçen gün servise gittiğimde usta bana sen hala şanzımanı eline almadınmı diye sordu.Birazda kullanımla,kollamakla alakalı sanırım.Nissanın alt mekanik aksamları hakkaten süper,hatırı sayılır çamur,batak kullanımları yapmama rağmen,daha biryerini kırmadım,nazar değmesin,motorunuda bilinçli kullanırsan sıkıntısız bir araç.Şu uzunluğu olamasa başka bir tercihim olmazdı sanırım.


Yakın bir zaman içerisinde lj70 hakkında senden yardım talebim olacak.Kafamda bayağı şekillendide,birkaç ayrıntı kaldı.He bu arada patrolde gözlemimde.
Kal sağlıcakla.
 

Her zaman beklerim..

gerek Toyota LJ70 hakkında gerekse Nissan patrol hakkında..

Yalnız telefonla daha rahat olur..yazıya dökmekte o kadar usta degilimdir... ;D
tlf..0533 740 9993

Bana da Nissan patrolu ilk aldıgımda " gözün hararette olsun..aman hararet yaptırma " dediler..Birde motor silindir kapagı konusunu uyardılar..Her aracımda oldugu gibi bunlara da dikkat edecegim bakalım...
 

Selamlar İsmail bey .hocam aslanın iyi gidiyor.maşaallah.Ama aslan ne zaman kükreyecek onu merak ediyorum.Yola çıkacağınız zaman bunu bir seramoniye cevirirseniz fena olmaz, açılışını yapalım.Ben nasıl olsa arada sırada Karamürselden geciyorum.Bendeki samurai serserisi daha olduğu gibi duruyor.Ama Yinede size katılmayı düşünürüm.Bir aksilik olmaz ise.Bir çamurlama ve test hareketi olursa katılanlar epey olur diye düşünüyorum.Bu vesile ilede hem etkinlik hemde tanışma artı bir muhabet olur.Alın bir sebeb ,ben den söylemesi top size.iyi sanayiler ve muhabetler dilerim.
 

Telefonunu kaydettim abi,yazı konusundada haksızlık etme kendine,daha ne olsun...
Nissanlarda hararet konusu bir efsane,yabancı sitelerde intercoolün üzerine fan koyulduğunu görmüştüm.Araziye çıkmadan radyatör petek kontrolü yapmanızda fayda var.Gözenekler tıkalıysa veya radyatör üzerinde çamur vs tabakası varsa risk artar.Adapazarında büyük radyatör konusunda bilgili ustalar varmış,şu aşamada bir boy büyük bir radyatörle aracı daha bir garantiye alabilirsiniz.Hararetin, bu hava sıcaklıklarında çok sorun olacağını sanmıyorum,özellikle sıcak yaz aylarında,uzun iniş ve çıkışlarda sorun oluyormuş.
Haftasonu arazi var sanırım,fotoğrafları bekliyoruz.Birde haftasonu programı özel bir program değilse,ayarlayabilirsem katılmak isterim.Selamlar
 



Memed bey,

seramoniye ne gerek var...Merasimi ve buna benzer şeyleri hiç sevmem..Dogallıktan yanayım.
sadece bu araç için degil sqhibi oldugum her aracımla ,offroad grubumuzla (41 offroad team ) her hafta olmasada 2 haftaya bir çıkıyoruz.
geçen hafta karamürseldeki 3 Nissandan 1992 model 2.8 turbo motorlusu ile arazideydik.Bu hafta bir terslik olmazsa 1984 model 4.2 benzinli ve 1989 model 3.3 torbo dizelle grup etkinligine çıkacagız..Her haftaki yaptıgımız etkinligin foto ve videolarını mutlaka facede yüklüyoruz...
Tabii siz izleyemiyorsunuzdur.

Bu hafta nereye karar verilecek bu akşam-yarın ögleye kadar karar veriliyor.Mümkün oldugunca fazla açılmadan grup olarak gidiyoruz.Kararı ben degil gruptaki başkan-grup üyeleri veriyor.Onun için hiçbirşey belli olmadan yaparız-ederiz demem.Bakalım.

Ama...etkinligin oldugu hafta degilde sonraki hafta free yiz.O zaman buyrun bir program yapalım..çıkalım..Bizim en büyük istegimiz (aslında offroadcu bütün grupların istegidir ) katılacak arkadaşların..dişli MT lastikle gelmesi, çekme halatı-strapsız gelmemesi ve bunun bir spor oldugunu bilip gruba uyması temel kriterdir..
Düşünün..normal bir AT lastigi takmış..çamurun dizboyu oldugu bir etkinlikte başlangıçtan bitişe kadar neredeyse 5-6 saat boyunca her engelde çekilmek zorunda kalan..ve çeken aracı düşünün..o etkinlik bir azap gibi gelir..

Neyse bunlar anlatmakla degil biraz izan..biraz yaşamakla daha iyi anlaşılır..Her zaman uygun şartlarda varız..bekleriz..
 

Anlaşıldı İsmail bey .Demek oluyorki sizi izlemek lazımk.O zaman takip moduna girip zaman el verdiğince durumu değerlendirmek gerek. iyi paylaşımlar ve gezmeler dilerim.
 

Neden izleme modu olsun ki.Memed bey.
sizdeki Samu da lastik olarak MT yok mu ?.
yada bu aracı alırken arziden ziyade yayla-kamp agırlıklı olsun diyemi aldınız ?
lastik ebadı uysa idi bir hal yoluna bakar idik.Bizde 265*75*16 ebadı idare edecek MT lastik varda.

freegraf' Alıntı:
Anlaşıldı İsmail bey .Demek oluyorki sizi izlemek lazımk.O zaman takip moduna girip zaman el verdiğince durumu değerlendirmek gerek. iyi paylaşımlar ve gezmeler dilerim.
 

Teşekürler İsmail bey Düşünmez yeter.Biraz dediğiniz gibi oldu.Bende şuan 2 tane samurai var.Birini toplamaya başlarken (dere gecerken AT değiştirme) moduna girip Bir samurai daha aldım.Dolayısı ile iki arada bir deredeyim o yüzdende ,her hangi bir ekşiin yapamıyorum imevcut halime şükr edip yapabildiğim kısa ve zor olmayan ,hareketler yapıyorum.Gecen pazar İznik yolundan Bayındır Köyünden yukarı vurdum serseri bana hic güçlük çıkarmadan epey tepeye çıktardı.Yalnız olduğum için birde vinçte yoktu, yeter dedim .Ama serseri işi biliyor. AT lastik ile çıktım ,sadece kısa bir ara L ye aldım.hal böyle ama ekip içinde ne olulur bilemem.Biraz uzattım kusura bakmayın.İyi paylaşımlar .
 

Bu hafta etkinlige katılamadık.Arka tampon ,stepne taşıyıcı ve yan basamaklar hazır degilmiş..takamadık..

boş durmayalım diye snorkel monte ettik..

 





Eveett....aracımız son haline kavuştu..

Arka tampon, yan basamak (Rock slider ) ve karter muhafazası kaydırıcı yapıldı..

sadece ön tampon üstü sis farları kaldı..O da yolda geliyor..Hella..

yalnız..stepne olarak asfalt lastigi takılı oldugu için biraz çig duruyor..Özür...



 





Sis farları da takılırsa....böyle olacak (satın aldıgım ama elime ulaşmayan Hella birebir aynısı..emanet sis farıdır ;D ;D . )