Defender 110 35x10.5x16 Lastik

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nkurtkaya Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,916

nkurtkaya

One life, live it!
Mesajlar
2,854
Tepkime Puanı
113
Bu konuyu Eylül 2012'de açtığımı hatırlıyordum ama bulamadım, eğer mükerrer olduysa moderatörler düzeltsin lütfen.
 

Defender 110 300Tdi’ıma, 35” çamur lastiği takmaya karar verdim ve ölçü olarak en dar tabanlı 35x10.5x16 bulabildim. Tercihlerim arasında Silverstone MT117 Xtreme ve Super Swamper TSL Bogger vardı. Silverstone lastikleri 2012 sonunda Türkiye’de bulmak mümkün olmadığından ve Bogger’ın fiyatının bütçeme uymamasından dolayı alternatif arayışına başladım. Alternatif lastikler arasında Insa Turbo Special Track ve Türkiye’ye yeni gelen Fedima Sirocco veya Trial Aid değerlendirilecek lastikler arasındaydı.
 








Special Track’ın en büyük ebadı 285/75 R 16 yani 33” idi. Geriye sadece Fedima’nın Sirocco ve Trial Aid modelleri kaldı, tercihimi Sirocco’dan yana kullandım (MT117 Extreme desenli olan), fiyatı yüksek olmasına rağmen başka alternatif olmadığı için bu lastikleri sipariş ettim.
10.5” taban genişliğindeki bir lastik, Defender’in standart 6” veya 6.5” genişliğindeki jantları uygun değil. Bu ölçü için tavsiye edilen jant genişliği 7.5” - 10.5” aralığında, ben 8” taban genişliğinde olanı tercih ettim.
 

35” çapında bir lastiği 2” yükseltilmiş bir Defender’a takabilmek ve ön lastiklerin tam sağ, tam sol direksiyon dönüşlerinde sürtmesini engellemek için 30mm spacer veya -30mm ofsetli jant gerekiyor. Ben ofsetli jant tercih ettim. Böylece 8”x16” -30mm ofsetli jantlar gerekli özellikleri sağladığı için sipariş edildi.
 
Son düzenleme:

Buraya kadar her şey normal ve Hüseyin usta’nın 33” üstü lastik kullanmamam (standart aksların bu daha büyük ölçüde lastiğe çok fazla dayanmayacağı) yönünde uyarılarına rağmen aldığım bir karardı. Önceden 2” yükseltmesi de yapılmış olan 110’uma 35” lastiklerin rahatça uyacağını düşünüyordum, kaldı ki benzer donanımlı 35” lastik kullanan bir çok Defender örnekleri mevcut.

Herşey lastikleri görünceye kadardı. Üzerinde 35x10.5x16 yazan lastikler çok büyük duruyordu, nasıl sığacağı konusunda endişelendim. Deneme amaçlı önce önleri taktık, direksiyonun tam sağ tam sol dönüşlerinde lastik sürtmedi, -30mm ofsetli jantlar yeterli geldi. Esas mesela artikülasyonda ne olacağı idi. Arkaları da takıp denedik, sürtme yoktu ama ben hala endişeliydim. Zira arazide ciddi artikülasyon olacak ve lastik kaportaya sürtecek diye tahmin ediyordum. Gerçekten de yolda denediğimde, aracın her yaylanmasında sol ön tekerlek dodiğin arka kısmına sürttü.

 



35x10.5x16 Sirocco’nun aynı ölçüde MT117 Xtreme’den daha büyük görünmesi kafama takıldı, ben de 300Tdi’ımı, benim eski, İbrahim’in yeni baştan yarattığı, 35x10.5x16 MT117 Xtreme’li 200 Tdi’ın yanına çektim ve yan yana kıyasladım. Bariz şekilde Sirocco, MT117 Xtreme’den daha büyüktü !!! aynı ölçüde olmalarına rağmen.
 

Ben hala daha fazlasından endişeliydim ve arazide denemeye karar verdim. Lopez etabında ufak bir denemeden sonra yine sadece sol ön tekerleğin dodiğin arkasına sürttüğünü görünce hem şaşırdım hem de sevindim. Böylece dodiği keserek (zaten araziden çıktığımda dodiğin sürten kısmı kopmaya başlamıştı, ben de yan keski ile kesip attım, daha sonra düzgün bir şekilde keserim) kaporta kesmeye gerek kalmadan kullanabilirim. Tabii XL dodikler kesinlikle daha uygun olacak.
Günün sonunda Lopez’i keyifle (Hüseyin usta’nın tavsiyeleri doğrultusunda çamurda orta kilit açık olarak) geçip biraz çamurlandım.
 

Bundan sonra yapılacak iki önemli iş var:
1. Aksların bir gün, bir yerde bu yüke dayanamayacağını düşündüğüm için akslarımı güçlendirmeyi planlıyorum.
2. Dişli oranlarını değiştirerek aracın high’da gidişini rahatlatmak gerekiyor.

Buraya kadar yazdıkların aslında Eylül 2012'de foruma eklediğim fakat şimdi bulamadığım bir konuydu.
 


1. Aksların bir gün, bir yerde bu yüke dayanamayacağını düşündüğüm için akslarımı güçlendirmeyi planlıyorum.

Tahminim doğru çıktı, 2017 sonuna doğru çamura batmış, yerinden kıpırdayaman bir Transit panelvan’ı çekerken 2 aksım kırıldı ve RR aksı ile değiştirdim. Bu güne kadar sorunsuz kullanıyorum.
 



1. Aksların bir gün, bir yerde bu yüke dayanamayacağını düşündüğüm için akslarımı güçlendirmeyi planlıyorum.

Tahminim doğru çıktı, 2017 sonuna doğru çamura batmış, yerinden kıpırdayaman bir Transit panelvan’ı çekerken 2 aksım kırıldı ve RR aksı ile değiştirdim. Bu güne kadar sorunsuz kullanıyorum.