Yavuz bey motor + volant muhavazası baskı balata ile beraber aldığınız fiatın üstüne 250 300 tl ilave + resmi işlem masrafı ile işlem tamam yapılacak sadece ön motor kulaklarının yeri ki eski kulakları kesip az geri alınca başka bir tadilata gerek kalmadan motor yerine rahatlıkla oluyor şanzuman olarak BD30 larda RN380 var dolayısı ile başka bir işleme gerek kalmıyor en sıkıntılı iş eksoz manifoldunun aracın sol göğüse sürtmesi ki orayıda çekiçleyip az içeri eğmek yada kesip yeniden parça alıştırmak kaydıyla oluyor eğer araçta hidrolik direksiyon varsa BD30 un pompasını direk kullana biliyorsunuz yanlız Bd30 da pompa motorun sağ alt kısmında bağlı aynı ayağı kullanarak sağ üste almak gerekiyor yardımcı olabildimse ne mutlu bana bu arada benim düşündüğüm krom manifold yapılırsa göğüsle oynamaya gerek kalmıyor ve çok daha iyi oluyor ben 2500 nissan dizel motoru aynı şekilde koydum çok güzel ama performans bana yeterli gelmedi avatar ressindeki şahlanış nissan motorla giderken çekilmişti ancak iki tekeri yerden kesti 4 tekere gücü yetmedi şimdi 4 tekeri yeden kesecek motor peşindeyim saygılar
Yavuz bey size sorduğum krom patent dirsek vs vs BD 30 ve 2500 nissan içindi en kısa zamanda Ankaraya gelip plazmada pleyt kestirip imalata başlayacağım sizi biraz yoracağım nedeni plazma kesim ve malzeme konusunda yardım için
10-15 mm kalınlığında plakadan manifold contasını kopi edip flanşı kestirme işleminden sonra kaynak işleri ve turbonun bağlanacağı flanşın montesi kalanı civata somun vs vs montaj (1o-15 mm kalınlığında kaliteli malzeme sıcağa dayanıklı ne kullanabiliriz hardox düşünüyorum )
motorların her ikiside yağ pompası yağkanalı ve yağ basıncı olarak turbo koymaya müsait hatta TD42 patrol 6 cyl motorun pistonu ile BD 30 piston çapı ve pim çapı dahi aynı sekman kalınlık ölçüleri aynı dolayısı ile motorun ömrü ile ilgili bir sorun çıkacağını tahmin etmiyorum
mesele biraz emek biraz uğraş biraz sabır en kısa zamanda konu başlığı açıp resimlerle beraber paylaşacağım hayırlı işler dilerim
arkadaşlar bd 30 hangi aracın orjinal motoru birde defendercılar neden araçlarına piyasadaki yeni model kazalı pick-up ların motorlarını taktırmıyorlar (mitsubishi l200 ford ranger nissan skystar motoru gibi )
arkadaşlar bd 30 hangi aracın orjinal motoru birde defendercılar neden araçlarına piyasadaki yeni model kazalı pick-up ların motorlarını taktırmıyorlar (mitsubishi l200 ford ranger nissan skystar motoru gibi )
yavuz bey ben 6-7 yaşlarındayken arkadaşlarımın her türlü oyuncakları vardı benim ise sadece lego larım canım ne isterse yapar hatta oyuncaklardan söktüğüm motorları onlara takardım.
Yani isteyince olmayacak birşey yok + para tabiki bu tip durumlarda 2 sıkıntı var ileride sıkça karşılaşılan debriyaj sıkıntısı diğeri ise trafiğe tescilletmek sanayide bir dükkanım olsaydı sizi bolca aydınlatırdım
ben uygulayan arkadaşlardan bilgi almak istedim
Nükte idi sözlerim. Bildikleri paylaşayım; yapilan motor deşikliğinde üretici tip onayı denen bir bir durum söz konusu şu an bildiğim kadariyla nissan motoru bir kaç sene otolara kullanıldığını duydum sanırım esas tercih sebebi budur.diger marka adaptasyonlarına prizdirek boyu, çapı vs. Bolca sıkıntı yaratacağından ekonomik değil.yapilirmi hersey yapılır, yeterli fikir, emek ve parayı bir araya getirilsin.
Nükte idi sözlerim. Bildikleri paylaşayım; yapilan motor deşikliğinde üretici tip onayı denen bir bir durum söz konusu şu an bildiğim kadariyla nissan motoru bir kaç sene otolara kullanıldığını duydum sanırım esas tercih sebebi budur.diger marka adaptasyonlarına prizdirek boyu, çapı vs. Bolca sıkıntı yaratacağından ekonomik değil.yapilirmi hersey yapılır, yeterli fikir, emek ve parayı bir araya getirilsin.
arkadaşlar bd 30 hangi aracın orjinal motoru birde defendercılar neden araçlarına piyasadaki yeni model kazalı pick-up ların motorlarını taktırmıyorlar (mitsubishi l200 ford ranger nissan skystar motoru gibi )
Birinci sebep ekonomik 2.sebep tadilat hemen hemen yok gibi 3.sebep tahammüllü
Bu BD30 denen motor Türkiyede BMC Mİnibüslerin bazı modellerinde çıktı japonyada ise nissan jeep ,urvan ,cabstar isimli araçlarında çıktı ispanya versiyonu ve japon vesiyonlarında turbo lu bizim araçlarda turbo yok ama malzemeleri tamamlayıp turbo hatta intercoll dahi uygulanabiliyor ve defendere mükemmel performans sağlıyor saygılar
prizdirek ne alaka anlayamadım BD30 kendi volant muhavazası ile hiç tadilatsız hatta BD 30 un alt merkezi baskısı balatası ile direk takacaksınız ve her hangibir işleme gerek yok sadece prizdirek kapağına debriyaj çatalının topuzunu adapte edip takacaksınız belki sadece debriyaj hortumu kısa gelebilir oda piyasada azami askari 20-25 tl
Puma derseniz prizdirek volant muhavazası vs vs birçok tadilata gerek var size tavsiyem eğer puma takarsanız volantı kaynakla değil araya flanş koyarak yaptırın çok daha kullanışlı olacaktır BD 30 turbosuz 100 hp bildiğim kadar bu arada BD30 bulursanız bana da haber verirseniz sevinirim kolay gelsin ata 036 puma koydu onun linkte bahsettiğim volant muhavazasının flanş resimleri vardı bulursan
incelemeni tavsiye ederim yapım yeri zile yapan ahmet kardeşimizin babası ve dükkan komşuları
prizdirek ne alaka anlayamadım BD30 kendi volant muhavazası ile hiç tadilatsız hatta BD 30 un alt merkezi baskısı balatası ile direk takacaksınız ve her hangibir işleme gerek yok sadece prizdirek kapağına debriyaj çatalının topuzunu adapte edip takacaksınız belki sadece debriyaj hortumu kısa gelebilir oda piyasada azami askari 20-25 tl
Puma derseniz prizdirek volant muhavazası vs vs birçok tadilata gerek var size tavsiyem eğer puma takarsanız volantı kaynakla değil araya flanş koyarak yaptırın çok daha kullanışlı olacaktır BD 30 turbosuz 100 hp bildiğim kadar bu arada BD30 bulursanız bana da haber verirseniz sevinirim kolay gelsin
BD30 Pumaya göre çok daha avantajlı geliyor aslında benim için prizdirek tadilat tedarik bakım konularında. Pumadan caymamın nedeni hem turbo hemde prizdirek. Bakim buradan irtibata geçeceğim birisi olursa motor konusunda haber veririm.