Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan safari2000 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 63
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,888
Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

Özgür
serislerde sürekli LOW a almak tavsiye edecegim bir seçenek degil
Orta kilit sürekli devrede kalacağından yakıt artar ve kaygan virajlarda sorun yaşarsın
 

Etiketler
Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

2.5 benzinli bir motoru, oldugu haliyle dizele cevirmenin, harcanacak parayi goz onune aldiginizda bence hic bir getirisi yok.

Benzinli motoru verimli ve yeterince guclu bir dizel motorla degistimek anlamli olabilir. Ancak bu da uzun ve pahali bir is.

Kasinmanin anlami yok bence.
 

Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

bu dediklerinizi denemek için pazar gününü iple çekiyorum eğer dediğim rampayı 70km. süratle çıkarsam asla düşünmem dizele dönmeyi yaklaşık 15km.rampa inerken çok hoş bu arada engin beye cevap yazdım ama cevabım kayboldu yeniden yazıyorum engin bey toplu dizele geçmenin ne fayda sağlayacağını sordu dizele dönmek her baba yiğidin harcı değil gibi görünüyor bürokrasi açısından bu işleri toplu halledecek bir firma veya şahıs bulunursa kolay hallolur diye düşündüm.
 

Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

zaten ben dizele dönebilirsem düz dizel asla düşünmem güçlü sağlam bir motor tercih ederim biraz pahalı olsada zaten aracıma yeterince masraf ettim ve elden çıkarmayı da düşünmüyorum
 

Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?


bir anda birçok ruhsatta aynı tür değişiklik için yapılacak tse ve üniversite onayı, teknik çizimler, Otokar'dan alınacak belgeler vs dikkat çekecektir. tavsiye etmem. teker teker başvurmanızda fayda var. hiç olmadı; daha önce konuştuğumuz gibi dizel şase değişimi yolu ile aracınızı dizele geçirebilirsiniz.
 



Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

safari2000' Alıntı:
zaten ben dizele dönebilirsem düz dizel asla düşünmem güçlü sağlam bir motor tercih ederim biraz pahalı olsada zaten aracıma yeterince masraf ettim ve elden çıkarmayı da düşünmüyorum
Yavv bi rahat bırakın şu düz dizelleri ;D kendine güvenen 2,5 benzinli varsa gelsin offroad a aralarında fark yok
Benzinliden tek kötü yanı sesi onada ben razıyım ;D ;D
 

Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

yunus bager' Alıntı:
Yavv bi rahat bırakın şu düz dizelleri ;D kendine güvenen 2,5 benzinli varsa gelsin offroad a aralarında fark yok
Benzinliden tek kötü yanı sesi onada ben razıyım ;D ;D
yav en azından intihar bombacıları gibi sırtımıza tüp bağlayıp gezmiyoruz az sesi var ama gülü seven dikenine katlanır
 

Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

yunus bager' Alıntı:
Bununda kolayı var rampa gördün hemen Low a alacaksın 5-4 devam giç sıkıntı olmaz
defenderi Low a almaktan çekinmeyin araca hiç bir zararı yoktur
MERHABA şunu bir daha açıklarmısınız uzun yolda rampayı indim 5nci viteste sonra devam ediyorum rampaya vurdum hız düşmeye başlarken 70 km ile giderken küçük vitesi ileri doğru itiyorum ve devam ediyorum araca herhangi bir zarar vermiyor hızımda düşmüyor öylemi ?
 

Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

Bülent Bey
H konumundan L ye alırken önerilen çok düşük hızda geçmektir ama uygulanması gereken durarak H den L ye geçmektir.

L den H konumuna geçerken hız önemli dilediğiniz gibi geçebilirsiz.
 

Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

Sorento jeep aldığımda 90 km hız ve altında giderken 4x4 e geçebileceğimizi söylediler.
Low ise sadece boşta ve dururken geçecek ağır takviye ve kesinlikle hız yapılmıyor ağır yol şartlarında kullanılıyor.
Land ı aldığımda içindeki yazıda da bundan farklı birşey yazmıyordu.
 



Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

Kesinlikle bu şekilde önermiyorum
defender 2,5 dizel yada benzililerde eğer çıkacagınız rampada araç 1. yada 2, videslere düşmeniz gerekiyorsa aracı durdurarak low (ileri) konumuna alabilirsiniz vides araları kısalacağından 3. videsle kalkıp 4.- 5. videsle devam edebilirsiniz
HIGH (geri) konumuna almak içinde aracı mutlaka durudurun
LOCK (sola) kilit konumuna almak yada çıkarmak için durmanıza gerek yoktur
Yüksek hızlarda aracı kilit konumuna almak tavsiye edilmez
 

Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

Yunus Bey, peki birim hızda H ve L konumlarında yakıt tüketimi nasıl değişiyor? veya değişiyor mu? Bir de aracımı ilk aldığım günlerde beşiktaş civarında ara sokaklarda kaybolduğum bi anda dik bir yokuşu 1. viteste bile tırmanamamış çok bozulmuştum. keşke alsaymışım Low'a. Yavaş yavaş atacağım inşallah acemiliği.
 

Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

dün köye gittim tüm tavsiye edilenleri yaptım rampada takviye sadece rahatlatıyor ama 60km.max. bence takviyeyeye atmaya değmiyor ama inanıyorumki üzerinde puma motor olsa aynı rampayı en az 80 90 km. süratle çıkar
 

Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

bu işlemler de durmak vitesleri geçirmek gerekiyor uzun yolda durup kalkmak hem süreyi hemde tüketimi artırıyor durp kalkmak rampada bizim hızımızın düşmesine yanımızdan gelip geçenlere bakma süremizi artırıyor artı bişi yok yani
 

Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

Hangi uzun yolda defender 1. yada 2. videslere düşüyor
 



Ynt: Defender 110; Benzinden Dizele Dönmek İsteyen Kaç Kişi Var?

uzun iniş ve çıkışların olduğu uzun yollarda mesela 1-2 km lik rampalar oluyor yozgat ankara yolunda var mesela 1 nci vitese düşmüyorsunuz ama 2 de de bayılıyor