Defender 110-130'lar icin askeri araclarda genellikle on-arka esit olarak 45 psi yazar ... eger genellikle asfaltda kullaniyorsaniz bu deger normal sayilir .. ama arazide 35-40 .. helede hepten yumusak Kar-Camurdaysaniz duruma gore 30'a kadar dusurmenizde mumkun hatta iyidir.. cekisinizi artiracaktir ... ayrica lastik havalari mumkunse lastikler yol yaptiktan sonra yani kismen sicak iken olculup tamamlanmalidir.
Defender 110-130'lar icin askeri araclarda genellikle on-arka esit olarak 45 psi yazar ... eger genellikle asfaltda kullaniyorsaniz bu deger normal sayilir .. ama arazide 35-40 .. helede hepten yumusak Kar-Camurdaysaniz duruma gore 30'a kadar dusurmenizde mumkun hatta iyidir.. cekisinizi artiracaktir ... ayrica lastik havalari mumkunse lastikler yol yaptiktan sonra yani kismen sicak iken olculup tamamlanmalidir.
235x85x16 için 41 ps hava basıyorum (defender 110 ) benim aracım 1380 kg yolcusuz o halde ortalama 4 kişi x 65 deseniz = 260 kg + 2380 = 2640 kg / 4 teker = 660 kg
Bir yüzeye - yola etki eden kuvvetin - ağırlığın 1 cm2 ye uyguladığı etkiye basınç denir. basınç herzaman basılan yüzeye dik etki eder. basınç =kuvvet / yüzey alanıdır sembolik olarak sa ps= F/ S dir. bu formulde yerine koyduğumda 41 i bulamadım .
Bu formüle göre hesaplayabilmek için lastiğin optimum yüzeye temas alanının ölçülmesi gerekir.
Ne kadarlık alanda 2640 kg yi yere uygulayacağı önemli
PSi değeri değiştikçe yüzeye baskı uygulayan alanda değişecektir.
Yere değen alanın esnekliği falan da işin içine girer
Formülle hesaplamak zor semih saygıner'in trick shotlarını hesaplamak daha kolay
Göz kararı lastiğin yanaklarının çok hafif bombe yapacağı değer iyidir bence