Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakkında Bilgi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan erenatac Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,033
Ynt: Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakkında Bilgi


Katılmıyorum, fabrikasyon v8 defender üretiliyorsa uyuşuyor demektir.
 

Etiketler
Ynt: Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakkında Bilgi

"defender" ürretilmiş her araç gibi belli limitleri olan bir iş makinası... olay tamamen ne yapmak ve bunu nasıl yapmak istediğiniz ile ilgili bence...

afrikada yada benzeri mahrumiyet bölgelerinde expedition yapıyorsanız dizel olmasında fayda var... çok soğk biryede yaşıyorsanız yakıtın donmaması açısından benzinli olması daha pratik...Türkiye gibi vergilendirilen ve dünyadaki en pahalı yakıtın lullanıldığı bir ülkede yaşıyorsanız doğal olarak ekonomik çözümlere yöneliyorsunuz...

LR'ın vatanı ingilteredeki forumları takip edin göreceksinizki sıralama ( eğer ekonomik kaygıları bir tarafa atabilirseniz) herzaman önce V8 sonra dizel motor versiyonları şeklinde oluyor... yani herkes V8 kullanmak istiyor ama ...
 

Ynt: Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakk?nda Bilgi

90 bg e kadar olan landlarin yuruyen aksamina zarar vermek cok guc. Fakat guc artikca hareketli parcalarda yipranmalar daha fazla olacaktir.
Arazide ambulans kasa aracima benzinli motor lpg deyken yeterli geliyor.
Amac engelleri asmaksa 2500 cc amac engelleri hizli asmak ve duz yolda seri gitmekse daha buyuk bir motor. V8 in motor sesi cok guzel. 100 bg. V8 olsa keske.
 

Ynt: Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakkında Bilgi


vosdost' Alıntı:
.....

V8 in motor sesi cok guzel. 100 bg. V8 olsa keske.

Aslında varda bulabilirmisiniz bilmem.

91 bhp @ 3500 rpm / 226 nm torque @ 2000 rpm , 1979-1983 arasında LR 109 lar için üretilmiş. Türkiyede sanmıyorum ama yurt dışında kesin vardır.

[attachment=1]

 

Ynt: Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakkında Bilgi

resimdeki motor Türkiye de Sedaştaki (eski Tek) LR 110 3.5 V8 modellerde bulunan motor hatta bunlarda Lt77 şanzıman var bizim araç için şanzıman ararken adamlar Lt77 için Sedaş şanzıman dediler devamlı Sedaşa satıyolarmış araç ararkende bikaç LR 130 araçta da bu motora rastladım
 



Ynt: Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakkında Bilgi


Altuğ bey, tedaş dan çıkma 130 ların V8 135 PS ve RN380 şanzıman ile donatılmış olduğunu biliyorum. LT77 hangi yıllarda bilginiz var mı?
 

Ynt: Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakkında Bilgi

model yıllarını tam olarak bilemiyorum bizim parçayı ararkende model yılını sormak aklıma gelmedi ama discovery ile aralarında sadece kule farkı vardı bizde arazi vitesi önde onlarda arkada bu sorunuda eski kovanı kullanarak ortadan kaldırabileceklerini söylemişlerdi

RN380 de kullanılmış fakat dediğiniz gibi model yıllarına göre değişiyor
 

Ynt: Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakkında Bilgi

Merhaba, RN 380 veya R 380 kodlu şanzıman doğru hatırlıyorsam 1994 yılında üretilip uygulanmaya başladı. 1994 öncesinde V8 motorlarda LT77 ve LT85 şanzımanlar kullanılmış.
 

Ynt: Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakk?nda Bilgi

100 bg v8 biraz garip oluyor
V8 dedigimizde kukreyen bir aslanin heybeti gibi
Yuksek bg ve yuksek tork akla geliyor.
100 bg v8 oldugunu bilmiyordum. Tesekkurler birsey daha ogrendik.
 

Ynt: Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakkında Bilgi

V8 için Edelbrock karbüretör kitini Türkiye de ithal eden var mı?

Yardımlar için teşekkürler

Metin
 




Ynt: Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakkında Bilgi

Ok. Tşk.


Metin
 

Ynt: Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakkında Bilgi

tricknick' Alıntı:
V8 için Edelbrock karbüretör kitini Türkiye de ithal eden var mı?

Yardımlar için teşekkürler

Metin

Bu konuda Hakan Bostancı arkadaşımızın bilgisi olabilir, bildiğim kadarıyla yakın zamanda bir arkadaşının Defender 110 pick up ına uygulama yaptırmışlar.
 

Ynt: Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakkında Bilgi

Üstadlar,

3.5 V8'i ilk aldığımda dinamometreye soktum, motorda 88hp, tekerlekte 52hp güç üretiyordu. Çalışması düzensiz, ve siyah dumanlı idi. Ateşleme sistemi, bujiler, buji kabloları ve egzost değiştirdim.
Bugün dinamometreye tekrar soktum. Sonuç, motorda 149hp, tekerlekte 73hp. Motor saat gibi hiç titreşimsiz çalışıyor, egzost çıkışı tertemiz, hiç duman yok. Motor üzerinde SU karbüratör var.

Sorular;
1. Sadece ateşleme bu kadar fark yaratır mı?
2. Motor 8.13:1 kompresyonla ve mevcut hali ile fabrika verisi olan 134hp'den nasıl daha yüksek güç üretir (dinamometre yanlış mı?)
V8Tuner.com daki vatandaşlar çok iyi durumdaki motorların 134bg'den %10 fazla üretebileceğini söylüyorlar ama benim motor 94 model??
3. Tekerlekte sadece 73hp almak normal mi?
4. Ölçüm esnasında sanırım orta diff kilitli idi. Bunun etkisi olur mu?

Şimdiden teşekkürler.

Metin
 

Ynt: Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakkında Bilgi


Sadece ateşleme güçteki bu düşüşe sebep olur, benzinli motorların kalbi zaten ateşleme , o düzgün değilse hiçbirşey düzgün olmaz, Tekerlekre giden gücün az olması difflock la ilgili olabilir. Ama aslolan ölçüm motor için olan, motordan sonra onlarca sürtünme ,dişli vb. (2 şanzıman , 3 diferansiyel, 2 şaft, 4 aks , bir yışın bilya, keçe vb. say say bitmez ;D) devreye giriyor elbette güç azalacaktır.
 



Ynt: Defender 3500cc Karburatörlü V8 Hakkında Bilgi

Peki 134 bg motor nasıl 150 bg ölçüm veriyor? Aklınıza gelen bir fikir var mı?