Defender Kazası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ihg70 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 293
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 92,406
Ynt: Defender Kazası

Ben arazi araçlarının otomobil gibi kullanılamayacağını söylemek istemiştim, defenderden daha iyi daha sağlam arazi aracı yoktur demedim.
 

Etiketler
Ynt: Defender Kazası


Modern bir çok araç (gelişen metal ve şasi teknolojisi doğrultusunda) taklada içeridekileri koruyabiliyor. (%100 koruma olmasa da)

Ben bu konuyu açarken hangi araç daha güvenlidir, japon mu ingiliz mi tartışması amacıyla açmadım.
Çok sevdiğimiz, kullanmaktan, sahibi olmatan mutluluk duyduğumuz bu araçların en az 20 yıl öncesinin teknolojisi, dizaynı, güvenliği ve en az bir o kadar yılın yorgunluğuna sahip olduğunun farkına varılması, imkanlarımız ölçüsünde gerekli tabdirleri almamız, eğer alamıyorsak, araçların kabiliyet ve risklerinin farkında olarak ve ona uygun kullanılması konusunda hatırlatma yapmak istedim.

Ne kadar güvenli olursa olsun gidip bir Mitsubishi, Nissan ya da Jeep alma düşüncesinde değilim.
Bunlar kötü araçlar diye değil. Tam tersi gayet güzel ve güvenli araçlar.
Gönül meselesi
Ben Defender'i seviyorum ve Defender kullanmak isityorum. Ve bunu yaparken yapabileceğim maksimum önelemleri de almayı ihmal etrmek istemiyorum.
Farkındalık güvenmekten daha farklı bir şeydir.

 

Ynt: Defender Kazası

Dikey ve yatayda 45 derecelik bir acıya müsade eden Defenderı, asfaltta zorlamadığı taktide ARAZİDE kullanıcısını üzmez düşüncesindeyim.
 

Ynt: Defender Kazası

arazide müsaade edilen eğim açıları yüksek bir araç,bence usulüne uygun kullanılsa pek birşey olmaz,neticede bir otomobil değilki ,bir takım onroad limitleride sınırlıdır,buna karşın
ayrıca sert kullanılan modern suv lardanda takla atan,kaza yapanları görüyoruz
ve orduda kaç tane var kaçı kaza yapıp devriliyor diyede bakmak lazım bence kronik bir şey aramadan önce
ve çoğu insan arabadan inip arazi aracının atalarından birine biniyor,yani o bir otomobil kullanımlı suv değilki,tepkilerine alışmak gerekir ki,buda zaman alır,bu eksiklikler üstüste gelincede takla v.b kaçınılmaz olmakta bence
 

Ynt: Defender Kazası

konu ile alakası olmayabilir ama suzuki den inip discovery'e binince ilk kullandığım zamanlarda virajlara girerken sanki yan yatacakmışım gibi geliyordu.unimog'da dahil birçok arazi aracım oldu.araçlarım ile arazide ve asfaltta nerede ne yapacaklarını ve ne tepki vereceklerini sınamadan hiçbir şekilde limitlerini zorlamadım.bindiğim arazi araçlarında gerek asfaltta gerekse arazide sürüş aşılkanlıklarımı geliştirdikden ve aracı tanıdıktan sonra limitleri zorladım.sivilde ehliyetli fakat aracı yerinden kaldırmasını bıilmeyen insanların altına kısacık bir eğitim ile bu tür araçlar verilince bence sonuçları bu şekilde üzücü olabiliyor.ben land veya diğer arazi araçlarının güvenliğine değinmeyeceğim fakat önce bu tür araçlara alışmalı diyorum. yani önce iyi bir eğitim.
 



Ynt: Defender Kazası


Ertuğrul Beye ,

Bu mantıklı, akılcı, yansız, demokrat .....

Yanıtı için teşekkür ederim.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=58215.40

bölümünde arkadaşlarımdan özür diledim.

Ancak, bu vesile ile,

Site yöneticilerini yazılarımı sildikleri için kınıyorum.

Yazımda hiç kimseye hakaret etmedim, saygısızlık etmedim.
Sadece kendi tespitlerimi yazdım.
Benim Toyota veya Suzuki fabrikamda yok ki?

Tartışarak, yorum yaparak doğruyu bulacağız

Kızarak değil

Saygılarımla

Mesut Gun
 

Ynt: Defender Kazası

Mesut bey,
doğruyu bulmak hepimizin hedefi. Bazen hedefe giderken de "yoldan" sapmalar olabiliyor maalesef. Ama hedef hala yerinde ..Maalesef sanal dünya "karşılıklı sohbet" gibi olamıyor.. iyi günler dilerim, reha
 

Ynt: Defender Kazası


Evet fanatikliği kabul ediyorum çünkü olmamak mümkün değildir. 25 yıllık land rover sahibi birisi olarak bu araçlarla ilgili bir çok deneyin yaşadık Böyle bir mühendislik harikası dünyada çok az üretilmiştir. 1983 de dizayn edilen Defender 2010 yılına kadar motor ve vites kutusu hariç çok fazla bir değişiklik yapılmadan günümüze kadar üretildi. yaklaşık 30 yıl önce uygulanmış bazı uygulamalar daha sonra yavaş yavaş bazı araçlarda uygulanmaya başlamiş hatta şimdi şimdi bazı araçlarda uygulanan özellikleride var. Bunlara detaylı girmeyeceğim defenderin bir çok dez avantaj olarak görünen yönlerinin avantaj olarak görüldüğü gerçektir. Bir de sıradan araç olmadığından atın sahibine göre kişnediği gibi şöför seçtiği bir gerçektir. Saygılar. Meriç
 

Ynt: Defender Kazası

takla her araci zora dusuren bir durumdur ancak bana kalirsa defender'lar ekstra bir zayiflik sergiliyor bu konuda. bir 4x4 araci asfaltta devirmek hic zor degildir orasi da ayri bir konu. benim demek istedigim defender toplanma asamalarini zevkle izliyoruz ama dikkat ederseniz (fotograflarda cok rahat gorundugu icin soyluyorum) yan direkler ve citalar oldukca ince. bu aracin klasik cizgisine uyum sagliyor ve ferah bir hava yaratiyor olabilir ancak biraz fazla gucsuzler bence. zira altta cok saglam bir sase var, genel olarak camlarin altinda kalan kisim da daha sismanca ve dolayisiyla agir.. bir takla durumunda da aluminyum citalar yeterli saglamligi gosteremiyor bence.

tabi burada baska bir etken de araclarin yasi. defenderlar daha eski araclar ve o zamanlar emniyet konusu ne kadar on plandaydi? hic degildi acikcasi. 80 model amerikan arabalari falan kaza aninda resmen tabuta donusuyor. yani genel olarak araci da suclayamayiz. zaten asagida da gordugumuz gibi gayet yeni araclar da kotu durumlara dusebiliyor, bu yuzden hangi 4x4 arac olursa olsun bu fotograflari hatirlayarak hizimizi normal suratlere indirmeliyiz bence.

bazi ornekler (tabiki bir suru degisken var: hiz, takla sayisi, arac agirligi vs ama genel olarak bakalim)

















 

Ynt: Defender Kazası

Aslıda önemli olan kaza yapma şekli. Takla atım hiçbirşey olmadan 4 teker üzerinede düşebilir yada düz duvara ağaca toslatabilir.

[attachment=1]

 



Ynt: Defender Kazası

Araç kullanımında önemli olan kullanılacak aracın dilinden anlamak güvenli olan araçlarımızı bizler güvensiz hale getiriyoruz hiç defender kullanmamış bir insan trafiğe çıkıyorsa bunun kaza sebebini araçta aramamak gerekir diye söyleyebilirim. Bu tür araçları kullanmadan önce bir kursla insanları deneyimli hale getirmek daha mantıklıdır sanırım.
 

Ynt: Defender Kazası

Arkadaşlar her ASKERİ ARACIN içinde torpidoya yapıştırılmış halde bulunan AZAMİ SÜRAT :ŞEHİR İÇİ 20-30 ŞEHİR DIŞI:60-70KM ibareleri bulunur.Bununla beraber yine aracın kullanma talimatı-hız limitleri-emniyet tedbirleri hakkında açıklama bulunan bir yazı yine torpido ve okunan bir yerde bulunur.Ayrıca ŞÖFÖR ER lere görev öncesi ve sonrası EĞİTİMLER verilir ve bu eğitimler İmza karşılığı muhafaza edilir.Fakat şöför bunlara kulak asmıyor ise -aracın limitlerini hız sınırlarını bildiği halde -tebliğ ettiği halde bunları önemsemiyor ise bu kendi HATASIDIR.Bazı arkadaşlar yorum yaparken Şu an kural-eğitim -Bilgiye en önem veren ve bunu gerçek anlamda uygulayan kurum Türk Silahlı Kuvvetleri'ne bu konuda haksızlık etmesinler.
 

Ynt: Defender Kazası


Merhaba Yanlış anlamayın ama :

Askerde terli terli su içmiyeceğim; elektrik direğine tımanmayacağım; hamamda kayıp düşmeyeceğim gibi şeyleride imzalatıyorlar askerlere al ben sana hız limitini tebliğ ettim, uymazsan devrilirsin diye düşünmek çok mantıklı değil; bu araçlar ayrıca sadece süratten devrilmez yanlış manevradan da devrilebilir düşük bir ihtimal olsa da

Biz daha iyi olsun diye tenkit ediyoruz amacımız bu

Selamlar

Ender
 

Ynt: Defender Kazası

Ben görüyorum askeri inzibat şehir içinde bile hala bu araçları kullanıyor. Eğitim veriyor olabilirler ama onun yerine şehir içi kullanıma uygun araç vermeyi deneseler belki daha iyi olur ne dersiniz?
 

Ynt: Defender Kazası


Daha iyi olsun tabi ki hepimiz isteriz.Daha önce TUZLA JEEP diye tabir edilen araçlar vardı.O araçları kullanmanın ne kadar zor olduğunu bir kullanan bilir.Ne vitesi geçerdi ne düz giderdi yolda.Üstüde brandalıydı ayrıca kaza anını düşünmek bile istemessiniz.Şimdi onlar yok.Her birlikte DEFENDER var en azından.Ama şimdi DEFENDER lara bahane bulunuyor.Hatta bir arkadaşımız HUMMER dan söz etmiş.İnanın HUMMER alınsa envanterimize yine bir bahane bulunucaktır.Sonuçta bir eğitim veriliyor.O Er kardeşlerimize hiç araç emanet etmeyelim.Çünkü DEFENDER kullanmak ve belli sürati aşmamak çok SPESİFİK .Evet ama yeri geliyor erlerimiz uçaksavar topunun namlusuna mermi sürüyor,Donanmada ufak bir dikkatsizlikte bacağını kaybedeceği halatlarla fırkateyni bağlıyor,yeri geliyor güneydoğuda sırtında 40 kg yük elinde silah ile patiklarda uçurumlarda düşmeden intikal yapıyor.Sonuç olarak DEFENDER kullanmak ve nasıl kullanacağını araçların limitlerini öğrenmek eğitimini almak çok zor olmasa gerek.Ve verilen eğitimde standart basit ve en faydalı şekildedir.
 



Ynt: Defender Kazası

Hatırlarım bizi 4 aylık eğitimle topçu yedek subay yapmışlardı. Öğrendik mi o işi savaşa gidebilecek kadar? Hayır. Kendi ağızlarından düşmeyen laf "4 ayda hıyar bile yetişmez"'di. Kendileri de biliyorlar 4 aylık eğitimle o işin olmayacağını. Orduyu fazla eleştirmemek vatanseverlikten kaynaklanıyor ve yersiz eleştirilerden kaçınmak elbette lazım ama bu herşeyin doğru yapıldığı anlamına da gelmez.