Ambulans kasalarda standart arka dingil denge cubugu var.
Askeriyedede ambulans kasalarin cok devrildigi kanisi yaygindir. Fakat
Asfalta devirecek kadar sert kullanmak icin yeteri kadar hiza sahip degil.
Aceminin eline verirseniz 110 20 km hizla bile devirir buda baska bir durum.
Askeriyedeki cogu askerler soforlugu askeriyede ogreniyor. Gerisi 110 lara kalinca devrilmeside kacinilmaz oluyor.
Havaya kalkan hep on tekerlerden biri oluyor.on dingilde denge cubugu yok.2007 110 da on dingilede denge cubugu koymuslar.
On teker havaya kalkacak kadar yatinca aracin araksi ters koseden yere degiyor. Buda devrilmeyi engelliyor.
Arka dingilde denge cubugunun cok faydasi var. Normal 110 da bile olmasi bence sart. Arazidede kolay kolay dez avantaj saglamiyor. Arka dingilden tekerin bosa ciktigina hic denk gelmedim.
Arka agir olunca mutlaka yere basiyor.
Havaya kalkan hep on tekerlerden biri oluyor.on dingilde denge cubugu yok.2007 110 da on dingilede denge cubugu koymuslar.
On teker havaya kalkacak kadar yatinca aracin araksi ters koseden yere degiyor. Buda devrilmeyi engelliyor.
Arka dingilde denge cubugunun cok faydasi var. Normal 110 da bile olmasi bence sart. Arazidede kolay kolay dez avantaj saglamiyor. Arka dingilden tekerin bosa ciktigina hic denk gelmedim.
Arka agir olunca mutlaka yere basiyor.
Viraj denge milinin herzaman avantajı vardır ama araçda diferansiyel kilidi varsa yada asfatta takılan araziden sökülen bişey yapmak gerekiror eğer seneye karadeniz turuna gidersek oyle düşünüyoruz
Bence ambulansın arka tekerleri yerden kesilmemesinin sebebi ağır olması değilde viraj denge milin olması bence
yoksa yüksek bir yerden çapran inişlerde mutlaka arka tekerlerden biri kalkar denge mili bunu minimuma indirıyor
Iste o capraz durumda on tekerlerden biri havaya kalkiyor ve arka dingil yere tam basiyor.
Arka dingilde patinaja dusmem cok dusuk bir ihtimal. Arka dif kilidine ihtiyac yok.
Nasil olsa burnu havaya dikiyor. Arkasi yere oturuyor.
Denge kolunu devre disi birakip cikarmakta o kadar zor degil.
Arac duz konumdayken uzerinde hic kuvvet yok. Bu durumda ortadan ikiye kesilmis ve freze dis acilmis denge cugunu birlestirecek daha genis captaki ic frezeli bir boruyla dereye alinip devre disi birakabilir.
Lisansli bir dusuncedir. Lisans ucretini isterim.
Tahmin
Yarin aksama kesin rakami soylerim. Dunlop 245 80 16 lastik aracin arka dingilde yanaklardan ezildi.Havasi tam oldugu halde
lastik yanaklari yiprandi.
Merhaba, dün alt taraftan ses geldiği için ön şaftı söktüm durumu bayağı kötü olduğu için yenisini sipariş verdim. Bu arada 4x2 nasıl olur diye düşünürken deneme yapayım dedim ama yerinden kımıldamadı.! Ön şaft dönerken arka şaft da hareket yok. Ama diff lock da her iki tarafta hareket var ve araç yürüyor. Başına böyle bişey gelen var mı? Her türlü bilgi çok makbule geçer.
Teşekkürler.