Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ertuğrul Açıkgöz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 130
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 48,227
Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Eğer halen el freni tutuyorsa bişey olmaz. en kötü balata değiştirirsiniz. düşük hızda boşa attığınızda lok lok ses yapmıyorsa sistem normal oluyo
 

Etiketler
Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Cevap için teşekkürler,
Hiç bir sorun yok,yola devam.
 

Ynt: Defender TUV Muayenesi, Güncel Bilgi Paylaşımı.

Tüm yazılanları okumaya çalıştım.. birkaç noktaya değinmek istiyorum. umarım yazılanlardan atladığım olmamıştır.
1)Defenderlar için 3500 Kg çeki kapasitesi frenli römorklar için diye biliyorum o yüzden Defender o yükü çeker ama römork frenli değilse durduramayabilir Frenleyebileceği yük teknik olarak = araç ağırlığı + Araç içi izin verilen yük (katalog değeri= 1,200 Kg ) olmalıdır. Dolayısıyla 3,500 Kg + Araç ağırlığı olmamalı.
2)Ben tam teşekküllü TUV istasyonunda fren testine girmekten burada yazılan endişeler yüzünden çekindiğimden seyyar istasyona gitmiştim geçen yıl ve oradada anlattım sorun çıkabileceğini ama adamlar daha önce Defenderları standda test ettiklerini söylediler ve sorun olmayacağını söylediler .. nitekim sorun çıkmadı. Yani orta kilit devrede değil iken ön yada arka akslardan birisi fren standında serbest dönerken diğer aks'a güç gelmiyor ( Defender'lar sürekli 4x4 ancak ayrı aks diferansiyelleri nedeniyle bağımsız olarak çalışıyor ).
3)Her iki şaft'ı kilitleyerek çalışan tambur disk biçimli El freninin aracı dururken ( arkadaşlardan birisinin yazdığı azami eğimde ) sabitlemek için dizayn edildiğini ve hareket halinde iken el freninin çekilerek test edilmesinin tambur-balata ve kontrol mekanizmasına zarar verebileceği ile ilgili olarak Otokar Bölge servisi bana yazı verebileceğinide ayrıca belirtmişti.