Defender Vites Konumları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Baki Ö. Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,127
Ynt: Defender Vites Konumları

ARSLAN67' Alıntı:
Arkadaşlar yazılanları okurken birden kavga ediyorsunuz sandım biraz daha sakin isterseniz .Sonuçta bilmediğimiz şeyleri öğrenmek amacımız kolay gelsin...

Arslan Bey, siz istanbulda mısınız? bu hafta içi bi akşam mesai dönüşü sizin aracın neredeyse aynısını Avrupa'dan Anadolu'ya geçerken gördüm. tabii bööle çamurlu değildi...
 

Etiketler

Ynt: Defender Vites Konumları

selamlar.defender de arazi vitesinin 4 konumu var ben 8 yıldır defender kullanıyorum, en sağ arka tarafa doğru olan h konumu asfalt yolda süratli seyir için,sağ ön konumu kumda patinaj etmemesi için,sol ön konumu çok ağır şartlarda dik yamaçlara,çamurda ve buzlu zeminde yokuş inerken kullanın yani difflock ağır vites,sol arka konum da karlı ve buzlu zeminde asfaltta seri kullanım konumudur bu konumda da istediğiniz süratle gidebilirsiniz ama tabiki biraz fazla yakıt harcar, ama şunu hiç bir zaman unutmamak gerekir araç hareket halindeyken bu konumların hiç biri kullanılamaz aksi halde şanzımana zarar verebilirsiniz.şunu da eklemek istiyorum 110 defender araçların ilk hareket aktarımı ön diferansiyeldir eğer birgün arazide ön akisi veya ön şaftı kesecek olursanız aracı sol arka yani seri difflock konumu ile harekat ettirip gideceğiniz yere sağlıklı gidebilirsiniz.aksi halde aracınız harekatsız bir şekilde çekilmeyi bekler. tabiki bunları bilmemek ayıp değil sorupta bilgi almamak paylaşmamak ayıp derim.saygılarımla.
 

Ynt: Defender Vites Konumları





 

Ynt: Defender Vites Konumları

defender den önceki seri 3 ve ve daha evvelki serilerde 3 vites kolu var kısa olanlar ayrı ayrı hızlı-low seçeneği ile merkezi diferansiyel kilidini ayarlıyor sanırım. defenderde ise dif-lok seçeneği ile hızlı-low seçeneği bir kolda toplanmış yanlışmı anlamışım ....üstatlar bilgilendirirse sevinirim
 



Ynt: Defender Vites Konumları

Defender seri 3 ve aşası soldakı kol ağır seri ve ağırdayken önleri baglar yani normalde arkadan iter ortadaki kol 4x4 teyken ağır yada seriye geçmesini saglar
 

Ynt: Defender Vites Konumları

yani defender sürekli dört çeker seri3 ve aşağısı normalde iki çeker isteğe bağlı dört çeker...mi? benmi yanlış anladım
 

Ynt: Defender Vites Konumları

_mondial' Alıntı:
yani defender sürekli dört çeker seri3 ve aşağısı normalde iki çeker isteğe bağlı dört çeker...mi? benmi yanlış anladım
Evet seri 3 ve asası istege baglı 4 çeker 4 cekere alınca agıra gecer 4 cekerde seriye almak için ortadaki kolu aşagıya sonrada sagdaki kolu tekrar ileriye itmek gerekiyor yanı 4 ceker seri olmuş oluyor cikartmak için sağdakı kolu tekrar geri cekince ortadaki kol yukarı fırlar ve tekrar ileri itilir cıkar bılmeyen için bıraz karışik
ben küçükken sormustum bamaba bi türlü anlamamıstım
 

Ynt: Defender Vites Konumları

bu sefer anladım yunus bey emin olabilirsiniz ama merakımı bağışlayın bu sefer de kafama şu takıldı....başınızı ağrıtmış olmayayım (ne yapalım sizler birer 4x4 sahibi olarak bizlerin kahrını çekeceksiniz, biz henüz amatör aşamada bu işe merak ve gönül salmış insanrlarız kullanmadığımız içinde zor analıyoruz.) sorum şu ; o zaman seri 3 de isteğe bağlı dört çekere geçtikten sonra (seri veya hızlı) orta difransiyeli kitleyen merkezi difransiyel kilit sistemi yok...yanlışmı anlamışım (tekrar camiadan özür diliyorum basit sorularla zamanınızı alıyorum galiba)
 




Ynt: Defender Vites Konumları

o zaman seri 3 ve öncesi merkezi dif kilit olmadığı için defenderlere göre arazide daha dezavantajlı diyebilirmiyim bu acizane fikrimle....siz ne dersiniz
 


Ynt: Defender Vites Konumları

Benim aracın vitesin önünde bulunan sigorta kutusu kapağında fabrikanın bir uyarı yazısı var. Low da bir ve ikinci vitesten başka vites kullanmayın ve aşırı gaz vermeyin yazıyor. Teknik olarak güç için hızdan vazgeçilmek için ağır devir kulanılıyor. 5 viteste low daki gücü 2 veya 3 viteste high konumunda elde etmemiz lazım diye düşünüyorum.
 

Ynt: Defender Vites Konumları

Evet sgorta kapağında low konumda yüksek viteste kullanmayınız diyor ama bir çok def ci arkadaş ve ben de arazi şartları zorlaştığı an low a geçiyorum çok kullanışlı oluyor vites araları kısaldığından araç daha az zorlanıyor. 1. ve 2. viteslerde aşırı yük vermemeye dikkat ederseniz problem olmaz
 

Ynt: Defender Vites Konumları

arkadaşlar 40 derecelik 10metrelik rampada araç önler asılıyor arkalarda güç yok.Aracı aynı yere geri vurunca arka asılıyor önde güç yok.Aynı zamanda yoğun çamurda 4 lastikte güç var neden olabilir
 



Ynt: Defender Vites Konumları

Tanju bey transfer kutusu bahsettiginiz durumlarda hangi konumda
bunlarıda belirtirseniz daha açık bilgi paylaşımı olur