KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
cift öküyü şarj etmekiçin aracların kendi şarj dinomaları yetrli olur tabiki güclü şarj dinomosu aşırı yüklenmelerde daha cabuk doldurma ve uzun ömürlü olur
üstadlar yalnızca iki akününde şarjının aynı olması gerekiyor, yani bir eski akünün yanına paralel olarak yeni olan aküyü bağlarsanız, dolu akü enerjisini boş aküyü şarj ederek yiyecektir, içindeki kimyasallara ve plakalara da zarar verecektir. hatta bu eski pillerle yeni pillerin bir arada kullanımında da böyledir, yenilerle eskileri bir arada kullanmaın diye ikaz yazıları da vardır. bilgilerinize...
üstadlar yalnızca iki akününde şarjının aynı olması gerekiyor, yani bir eski akünün yanına paralel olarak yeni olan aküyü bağlarsanız, dolu akü enerjisini boş aküyü şarj ederek yiyecektir, içindeki kimyasallara ve plakalara da zarar verecektir. hatta bu eski pillerle yeni pillerin bir arada kullanımında da böyledir, yenilerle eskileri bir arada kullanmaın diye ikaz yazıları da vardır. bilgilerinize...
Haklısın Sertan, o sebepten aküleri direk bağlayamıyoruz, araya split charger konması gerekiyor , bu düzenek biz istemedikçe akülerin birbiriyle temasını önlüyor, Düzenek sayesinde yedek akü hep dolu vaziyette kalıyor, vinçeme gibi yüksek akım çeken durumlarda istersek düğme aracılığıyla aküleri bibirine bağlayarak boşalma süresini uzatıyoruz.
Tabiki en doğru olanı düzeneği deep-cycle akülerle birlikte kullanmak ama onlarında fiyatları ortada.
Salih Bey, aküleri nasıl bağladığımızla ilgili; şöyle ki:
Eğer aküleri seri bağlarsak (yani ilk akünün + sı, ikincisinin - ucuna bağlanıp boşta kalan uçları kullanırsak) 24 voltluk gerilim elde ederiz ama akümüzden akım çektiğimizde her iki aküden de aynı akımı çekeriz ve akünün bitme süresi tek akünün ki gibi olur.
Eğer aküleri paralel bağlarsak ( yani + uçlar biribirine - uçlar birbirine ) 12 voltluk gerilim değişmez fakat akülerden çekilen akım her iki akü tarafından desteklendiği için aküleri yarı yarıya az yoracağı için akünün bitme süresi 2 katına çıkar.
merhaba,bu basliga uzun suredir yazan olmamis ben sitedeki bu linki cift aku sistemini aracima ( defender ) kurmadan once not etmistim ve arkadaslarin yazdiklarindan faydalandim.. ekipmanla ilgili kisa bilgi ve kullanimi icin tecrubelerimi bende paylasmak istedim.
Benim aracta zaten 105 A. tek kuru aku vardi durumu halende cok iyi ayrica boyutlarida bilindigi gibi hicte kucuk degil ve yeride standart olarak on sofor koltugunun altindaydi..Asagida arkadaslarin belirttigi gibi pahali olmakla birlikte ( 500-550 TL ) sari cins deep cycle optima yedek aku aldim.. koltuk altindaki aku yuvasinin kapaginda cok kucuk bir sac revizyonuyla 2 aku gayet guzel yerine SIGDI.
cift aku sistem kitinide yine optima aku gibi Huma oto'dan aldim (210 TL ) Kit tamamen yedekleme amaciyla yapilmis klasik bir yakit filtresinden kucuk boyutda selenoid bir merkez, baglanti kablolari ve kumanda modulunden ibaret.montaj detayi ingilizce olarak anlatilmis yazili kismiyla ve sematik cizim olarak kutu icerisinden cikiyor.. semayi iyi okuyabilen herhangi bir oto elektrikcisi montajini yapabilir.
=>
http://www.sahibinden.com/t-_max_cift_aku_sarj_sistemi_ba_2685_auxiliary_battery_systeWQQaXQQ8150681WQQpXQQdisplayitem
Ben arac ustu cadirimda (12-220 V) transformator vasitasiyla elektrikli battaniye dahil uzun sureli bircok cihaz kullaniyorum.. gecenlerde sabah kalktigimda ana aku sifirlanmisti.. manuel dugmesinden yd. akuyu link'ledim ve full dolu olan akuyle hic sorunsuz olarak startimi verip devam ettim ... ayrica motor calisir durumda olsa bile Vincleme gibi anlik yuksek amper gerektiren durumlarda da cok faydali..
keyifli paylasimlar herkese ..
merhaba,bu basliga uzun suredir yazan olmamis ben sitedeki bu linki cift aku sistemini aracima ( defender ) kurmadan once not etmistim ve arkadaslarin yazdiklarindan faydalandim.. ekipmanla ilgili kisa bilgi ve kullanimi icin tecrubelerimi bende paylasmak istedim.
Benim aracta zaten 105 A. tek kuru aku vardi durumu halende cok iyi ayrica boyutlarida bilindigi gibi hicte kucuk degil ve yeride standart olarak on sofor koltugunun altindaydi..Asagida arkadaslarin belirttigi gibi pahali olmakla birlikte ( 500-550 TL ) sari cins deep cycle optima yedek aku aldim.. koltuk altindaki aku yuvasinin kapaginda cok kucuk bir sac revizyonuyla 2 aku gayet guzel yerine SIGDI.
cift aku sistem kitinide yine optima aku gibi Huma oto'dan aldim (210 TL ) Kit tamamen yedekleme amaciyla yapilmis klasik bir yakit filtresinden kucuk boyutda selenoid bir merkez, baglanti kablolari ve kumanda modulunden ibaret.montaj detayi ingilizce olarak anlatilmis yazili kismiyla ve sematik cizim olarak kutu icerisinden cikiyor.. semayi iyi okuyabilen herhangi bir oto elektrikcisi montajini yapabilir.
=>
http://www.sahibinden.com/t-_max_cift_aku_sarj_sistemi_ba_2685_auxiliary_battery_systeWQQaXQQ8150681WQQpXQQdisplayitem
Ben arac ustu cadirimda (12-220 V) transformator vasitasiyla elektrikli battaniye dahil uzun sureli bircok cihaz kullaniyorum.. gecenlerde sabah kalktigimda ana aku sifirlanmisti.. manuel dugmesinden yd. akuyu link'ledim ve full dolu olan akuyle hic sorunsuz olarak startimi verip devam ettim ... ayrica motor calisir durumda olsa bile Vincleme gibi anlik yuksek amper gerektiren durumlarda da cok faydali..
keyifli paylasimlar herkese ..
Ne yazikki montaj sirasinda fotograf cekme imkanim yoktu ... sonrasinda ise benim koltuklar alttan saseye civatali montajli oldugundan koltugu sokup fotograf cekmem gercekten oldukca kulfetli... zaten yedek aku sistemi kurmamin nedenlerinden biriside bu idi .. yani akuye destek yapmam bile koltugu sokmemi gerektiriyordu..koltuklarda isitmali disco koltugu olarak benden once degistirilmis zaten ... takdir edersinizki ne yapsak biraz uydurma oldugundan demontajlar oyle orijinali gibi pratik olamiyor .... ilk firsatda aku yuvasinin fotografini cekmeye calisirim ...
yinede kesin olan sudur ki,Akuler kesinlikle koltuk alti yuvasina sigabiliyor ve selenoid kit'ide dahil ... kumanda modulu zaten 5 x 8 x 3 cm ebatlarinda uygun ulasilabilir herhangi bir yere kolayca monte edilebilir..
(Yavuz bey bu arada Antoff la ilgili size ozel bir msj gondermek istemistim ama msj kutunuz doluymus gonderilemedi ... bilginize .. )
Sistem hayli basit aslında . Selonoid değilde bildiğimiz röle o . Hani küp çeklinde olanlar varya onun kocaman olanı Sanayide bulunuyor . Sanırım kutu şarj durumlarına bakıyor ve röle ile aküleri seçiyor yada linkliyor . Pratik bir sistem gerçekten .
Ama benim gönlüm yine de kaliteli bir both şalter kullanmaktan yana . Herşey manuel ister aküleri tam devreden çıkar ister yalnız 1 numarayı ister yalnız 2 numarayı kullanabiliyorsun . yada both konumuna alıp iki aküyü bağlayabiliyorsun .Bu sisteme iki tane dijital yada analog(zevke göre ) Voltaj göstergesi eklenerek daha görsel hale getirilebilir .
Örneğin:
http://2teker.sahibinden.com/both_salter_amerikan_blue_sea_systems_marka-47WQQaXQQ13754076WQQpXQQdisplayitem
benim koltuklar alttan saseye civatali montajli oldugundan koltugu sokup fotograf cekmem gercekten oldukca kulfetli... zaten yedek aku sistemi kurmamin nedenlerinden biriside bu idi .. yani akuye destek yapmam bile koltugu sokmemi gerektiriyordu..koltuklarda isitmali disco koltugu olarak benden once degistirilmis zaten ... takdir edersinizki ne yapsak biraz uydurma oldugundan demontajlar oyle orijinali gibi pratik olamiyor .... yinede kesin olan sudur ki,Akuler kesinlikle koltuk alti yuvasina sigabiliyor ve selenoid kit'ide dahil ... kumanda modulu zaten 5 x 8 x 3 cm ebatlarinda uygun ulasilabilir herhangi bir yere kolayca monte edilebilir..
Tarik neden bu mesajda anlattigimi denemiyorsun.. diger koltuk altinda webasto var bende. belki bilahare.. sanada gerekebilir ..
ayrica akulere elin degmisken yoksa mutlaka birde Akim Kesici salter koy sofor koltugunun altina (Humada kibar birsey var gormussundur).. acil bir kontak veya aracta kaynak isleri oldugunda zahmetsizce kesip tekrar acmak icin buyuk kolaylik..
slm
Tarik neden bu mesajda anlattigimi denemiyorsun.. diger koltuk altinda webasto var bende. belki bilahare.. sanada gerekebilir ..
ayrica akulere elin degmisken yoksa mutlaka birde Akim Kesici salter koy sofor koltugunun altina (Humada kibar birsey var gormussundur).. acil bir kontak veya aracta kaynak isleri oldugunda zahmetsizce kesip tekrar acmak icin buyuk kolaylik..
Selam
abi akım kesici şalterim var ben bu ikinci aküyü sadece invertör ve üsteki sisler için takıyorum şu an durumlar hiç müsait değil ama ilerleyen zamanda şu tmax cihazdan alıp en uygun şekilde yapacağıma emin olabilirsin
selamlar tarık