Diagnostic Cihazlar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan schweps Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,866
İyi niyetle tiyo verdiğiniz için teşekkürler...
Ben internetten (bu forumda internette zaten) çok çok şey öğrendim. Yanlış öğrendiğimde oldu doğru olduğuda...
Yayınlanan bilgileri doğru yorumlarsanız doğru bilgi alırsınız. Akılsızlık edip yanlışı alırsanız hata yaparsınız...
Ben aklımı kullanıp genelde doğrusunu öğrenmeyi becerebiliyorum şükürler olsun...
Araçlarımla ilgili Haynes v.s. gibi bir çok yayınlarıda internet üzerinden satın alıp başucu kitabı yaptığımda olmuştur..
Bir çok kerelerde tanıştığım ve beni doğru tanımaktan keyif alan komplekssiz ustalarla da "isterlerse" bu bilgileri paylaşmışımdır. Elimdeki yayınların fotokopisi felan gerekli yerleri tercüme edip vermişimdir onlara bazen, dediğim gibi "isterlerse" . ..

Elimden biraz iş gelir. Bazı tamiratları kendim yapabilirim. Bunu hem maddi avantajdan hemde keyif aldığım için yaparım...
Ustaların yaptığı işi de tabikide yapamam. Böyle bi iddiada olmam da, bunu düşünmekte aptalca olur zaten...

"Fakat bu bilgileri edinmemin bana en çok faydalı olduğu nokta,
genelde sanayide karşılaştığım kazıklanmalardan ve yanlış tamiratlardan korunmam olmuştur..."

Hala fren hidroliğinin, şanzman defransiyel yağlarının eger sorun çıkmaz ise ömür boyu değişmesinin gerekmediğini zanneden ve maalesef iddia eden tamirciler var... Bir hafta kadar önce arkadaşımla vitarası için böyle bi ustayla karşılaştık. Başka bi derdimiz vardı. Hep gittiği yerde sıra oldUğu için tanımaDığımız bi yere girdik bodoslama Akşamüstüydü, yola çıkacaktık. Balataları almıştık zaten, değiştirdik. Yağları kontrol ederken ustaya defransiyel yağını kontrol ettirirken değişim konusu açıldı. Biraz anlatacak olduk, baktık almayacak, kasım kasım kasılıyor, işimizi bitirdik, çıktık...

Bilgi edinmemin amaçları arasında kesinlikle ustalara iş öğretmek gibi aptalca bişey hiç olmadı zaten. Bana ne. İsteyen olursa paylaştım ve hala paylaşırım büyük zevkle. Alabilirse alır, alamazsa yapcak bişey koy, paşa gönlü bilir.

Size az önce teşekkür etmiştim. Yeniden teşekkür ederim vidolar için. Sayenizde yeni bi sayfayla tanıştım ve çok şey daha öğrenebileceğim...

GT-P7500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Hala fren hidroliğinin, şanzman defransiyel yağlarının eger sorun çıkmaz ise ömür boyu değişmesinin gerekmediğini zanneden ve maalesef iddia eden tamirciler var... Bir hafta kadar önce arkadaşımla vitarası için böyle bi ustayla karşılaştık

Bu türden şeylerin başka gerekçeleri de olabiliyor.
Mesela fren hidroliği değişmeli yazıyor değil mi kullanım kitapçığında? Doğru zamanla nem kapıyor. Değiştirmezseniz ne olur? kazık fren yaparsanız ve aşırı nemliyse kaynayabilir, fren tutmaz. Gerçekleşme olasılığı ne? sıfıra yakın olsa gerek, şöför gibi şöför o duruma düşmeden önce temkinli davranır kazık frene ihtiyacı olmaz di mi? Bu arada fren hidroliğini değiştirmek istemeyen ustnızın bildiği bir şey daha var: o iş yapılırken fren sisteminin içine en ufak bir toz kaçarsa başınıza iş açılır.

Şanzıman yağını değiştirmeyince ne olur? uzun zaman değiştirilmeyen yağ şanzıman parça toleranslarıın genişlemesine sebep olur, değiştirilmediği sürece sorun çıkarmadığı halde değiştirildiği gün şanzıman birdaha yeni yağ ile düzgün çalışmayabilir. yani doğru bir iş yaparken aracın sizden önceki sahibinin yapmış olduğu yanlış işlerle uyumsuz bir doğru iş yaptığınız için başınıza iş açılabilir.

bunlar gibi başka benzerleri de var, antifrizi değiştirdim motor hararet yaptı diyeni de okudum, böyle işler başına gelmesin diye antifriz değiştirirken içine çatlak tıkayıcı katanı da. x marka aracın kullanma klavuzunda 160 bin km den önce değiştirmeye gerek yok diyor, y marka arcın kullanma klavuzunda 40bin km de değiştir diyor (ikisi aynı kimyasal değil tabi). öte yandan aynı marka aynı formul antifriz türkiyede 2 sene ömürlü diye satılırken ingilterede kutunun üzerinde "bir yıla kadar korur" yazıyor, bizim memlekette ise motor lpg'den zaten gideceği için antifrizin içinde korozyon koruyucu madde vardı o yüzden şu kadar senede bir değiştirilmesi lazımdı konusu zaten hasır altı olur, genelde değiştirmezler. çorumda süper bakır radyatör üreticisi varmış şu bizim plastik radyatörleri onunla değiştirelim daha güzel soğutur diyenler de soğutma sistemi içinde birbirinden farklı elektriksel özellikleri olan metal parçalar bulunmaması gerektiğini, bulunursa o sıvının aynı bir batarya gibi elektrik akımı üreteceğini ve bunun da korozyonu arttıracağını bilmez.

yani diyeceğim, merak edip bazı şeyleri öğrenmiş te olabilirsiniz veya henüz öğrenmemiş te olabilirsiniz, belki sadece öğrendiğinizi zannediyorsunuzdur? netice itibari ile internette okuyup öğrendiklerini iyi anlamışmısınız acaba diye sınav yapan yok. hal böyle iken yıllardır işi bu olan adamlarla tartışmaya girmeye gerek yok, yaptıkları işi beğenmediyseniz bir başkasına beğendiğiniz gibi yaptırın olsun bitsin.
 


Yetkili sevislerde bazen eğitimsiz...
Ama ben bu konuda en çok fiat' a güveniyorum. Kurumsal yapıyı ciddiye almalari ve kurumsal yapılarındaki eğitimlere çok önem vermeler...

Ankara Kartaş bu şekilde düşünmemi sağlamıştır... Özellikle Kartaş servis müdürü Sedat bey çok çok nitelikli bilgili birisi...Servis danışmanı Suat bey' de süper... Alp Tokat ikisinede buradan işlerini sevdikleri için teşekkur eder...
Mis gibi reklam oldu, iyide oldu, hakediyorlar çünkü...