KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
ön lastiklerin ikiside aynı devirde dönecek ve aracın direksiyon hareketlerine cevap vermeyecek yani manevra yapamayacaksın .sadece düz gitmek istiyorsan olur. )
ön lastiklerin ikiside aynı devirde dönecek ve aracın direksiyon hareketlerine cevap vermeyecek yani manevra yapamayacaksın .sadece düz gitmek istiyorsan olur. )
Arka diferansiyeli kaynaklı olan suzuki gördüm oldukca başarılı ama Cj için ne kadar uygun olur bilemem suzuki 750kg ve aracın ortamala yük dengesi
ön %35
arka %65 gibi
Arka diferansiyeli kaynaklı olan suzuki gördüm oldukca başarılı ama Cj için ne kadar uygun olur bilemem suzuki 750kg ve aracın ortamala yük dengesi
ön %35
arka %65 gibi
Ben arkaları demiyorum yunus sadece önlerden bahsediyorum.Bana sanki randuman alırım gibime geliyor...sonuçta yarışan arabaların çoğu hatta hepsi kaynaklı ?
Ben arkaları demiyorum yunus sadece önlerden bahsediyorum.Bana sanki randuman alırım gibime geliyor...sonuçta yarışan arabaların çoğu hatta hepsi kaynaklı ?
Biraz da sesli düşüniim :1 CJ de 4x4'e geçerken önce şanzumandan şaftı kitliyoruz sonra da hubsları devreye sokarak tekerleklerle aksları kitliyoruz ,yanlışım varsa lütfen düzeltiniz...
2 zorlu koşullar dışında 4x4'e almıyoruz zaten,koşullar zor ise ha kilit zaten bizim avantajımıza
Biraz da sesli düşüniim :1 CJ de 4x4'e geçerken önce şanzumandan şaftı kitliyoruz sonra da hubsları devreye sokarak tekerleklerle aksları kitliyoruz ,yanlışım varsa lütfen düzeltiniz...
2 zorlu koşullar dışında 4x4'e almıyoruz zaten,koşullar zor ise ha kilit zaten bizim avantajımıza
Şener sesli düşünmen iyi oldu ben hubsları düşünmemiştim banada şimdi mantıklı gelmeye başladı zate sadece arazide hups lar devreye alınıyor varsın kilitli olsun
Yunus'um 10 numara konuştun ama kardeşim biz yarışçı diiliz sonuçta dağa ulaşmak için asfalttan gidiyoruz arkaya kaynak atacak kadar zengin diiliz,aşınan lastiğe mi yanarsın,bedavaya zorlanan akslara mı yoldaki attlattığın tehlikelere mi....
Yunus Bey, 2H'ta normal zeminde kaynaklı diferansiyel ile ilerlerken sorun olmaz demek istedim. Yani 2H'ta ilerlerken diferansiyelin kaynaklı yada normal olması arasında fark olmaz diye düşünüyorum.
kaynaklı diff ile direksiyon hakimiyeti olmayacak arazide her ihtiyaç olduğunda inip hub ları devreye almak işi bitince çıkarmak hiçte mantıklı görünmüyor oldukça zahmetli bir olacak...
Yunus Bey, 2H'ta normal zeminde kaynaklı diferansiyel ile ilerlerken sorun olmaz demek istedim. Yani 2H'ta ilerlerken diferansiyelin kaynaklı yada normal olması arasında fark olmaz diye düşünüyorum.
H2 H4 konumunda bişey değiştirmez sonuçta araçvirajlarda mesela sag teker 1 tur sol teker 1,5 tur atması gerekmezmi kaynak olunca ikiside aynı anda döner ve kaymasına sebep olur
Açıkçası benim çekingem şu bu işi daha 2 seneden beri yapıyorum ve ön diff kilitli bir makina hiç kullanmadım,lastikler hangi zeminde ne şekilde cvp veriri hiç bilmiyorum.eğer az bişey bu konuda tecrübem olsaydı çok kolay karar verebilirdim ama maalesef,bu yüzden sizinle paylaşiim derdimi diye düşündüm..