Difflock Yerine Kaynak..?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan almirsen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 77
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,682

almirsen

Şener Almir Şen
Mesajlar
230
Tepkime Puanı
0
Yer
bulgaristan
Benim merak ettiğim bişey var CJ lerde öne difflock yerine kaynak vursam randuman alırmıyım acaba. Bu konada bir fikri olan var mı acaba?
 

Etiketler
Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

ön lastiklerin ikiside aynı devirde dönecek ve aracın direksiyon hareketlerine cevap vermeyecek yani manevra yapamayacaksın .sadece düz gitmek istiyorsan olur. )
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

endüstri' Alıntı:
ön lastiklerin ikiside aynı devirde dönecek ve aracın direksiyon hareketlerine cevap vermeyecek yani manevra yapamayacaksın .sadece düz gitmek istiyorsan olur. )

peki ön difflock kullananlar da mı hep düz gidiyor? sonuçta %100 ön difflock = kaynaklı diff doğru mu ?
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Arka diferansiyeli kaynaklı olan suzuki gördüm oldukca başarılı ama Cj için ne kadar uygun olur bilemem suzuki 750kg ve aracın ortamala yük dengesi
ön %35
arka %65 gibi
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

almirsen' Alıntı:
peki ön difflock kullananlar da mı hep düz gidiyor? sonuçta %100 ön difflock = kaynaklı diff doğru mu ?
Şener bence yedek, gözden çıkardığın bir arka diferansiyelin varsa denemeye değer diye düşünüyorum
 



Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

yunus bager' Alıntı:
Arka diferansiyeli kaynaklı olan suzuki gördüm oldukca başarılı ama Cj için ne kadar uygun olur bilemem suzuki 750kg ve aracın ortamala yük dengesi
ön %35
arka %65 gibi

Ben arkaları demiyorum yunus sadece önlerden bahsediyorum.Bana sanki randuman alırım gibime geliyor...sonuçta yarışan arabaların çoğu hatta hepsi kaynaklı ?
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Bence isteğe bağlı dört çeker araçlarda uygulanabilir. Sonuçta 2H'ta ilerlerken ön diferansiyel ile işimiz olmuyor.
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

almirsen' Alıntı:
Ben arkaları demiyorum yunus sadece önlerden bahsediyorum.Bana sanki randuman alırım gibime geliyor...sonuçta yarışan arabaların çoğu hatta hepsi kaynaklı ?
Doğrudur çogu kaynaklı ama bence ön değilde arka derim
hatta aracı romörkle araziye götürme imkanı varsa ön arka kaynak ederim
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Mustafad' Alıntı:
Bence isteğe bağlı dört çeker araçlarda uygulanabilir. Sonuçta 2H'ta ilerlerken ön diferansiyel ile işimiz olmuyor.

aynen ben de öyle düşünüyorum ....

Biraz da sesli düşüniim :1 CJ de 4x4'e geçerken önce şanzumandan şaftı kitliyoruz sonra da hubsları devreye sokarak tekerleklerle aksları kitliyoruz ,yanlışım varsa lütfen düzeltiniz...
2 zorlu koşullar dışında 4x4'e almıyoruz zaten,koşullar zor ise ha kilit zaten bizim avantajımıza

diye düşünüyorum....
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Mustafad' Alıntı:
Bence isteğe bağlı dört çeker araçlarda uygulanabilir. Sonuçta 2H'ta ilerlerken ön diferansiyel ile işimiz olmuyor.
bence işimiz olmaması daha kötü ön tekerler 2H konumunda boşta olduğu için zate tutunma sıkıntısı var kaynaklı olunca hiç tutunmaz
 



Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Şener sesli düşünmen iyi oldu ben hubsları düşünmemiştim banada şimdi mantıklı gelmeye başladı zate sadece arazide hups lar devreye alınıyor varsın kilitli olsun
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

yunus bager' Alıntı:
Doğrudur çogu kaynaklı ama bence ön değilde arka derim
hatta aracı romörkle araziye götürme imkanı varsa ön arka kaynak ederim

Yunus'um 10 numara konuştun ama kardeşim biz yarışçı diiliz sonuçta dağa ulaşmak için asfalttan gidiyoruz arkaya kaynak atacak kadar zengin diiliz,aşınan lastiğe mi yanarsın,bedavaya zorlanan akslara mı yoldaki attlattığın tehlikelere mi....
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

yunus bager' Alıntı:
bence işimiz olmaması daha kötü ön tekerler 2H konumunda boşta olduğu için zate tutunma sıkıntısı var kaynaklı olunca hiç tutunmaz

Yunus Bey, 2H'ta normal zeminde kaynaklı diferansiyel ile ilerlerken sorun olmaz demek istedim. Yani 2H'ta ilerlerken diferansiyelin kaynaklı yada normal olması arasında fark olmaz diye düşünüyorum.
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

kaynaklı diff ile direksiyon hakimiyeti olmayacak arazide her ihtiyaç olduğunda inip hub ları devreye almak işi bitince çıkarmak hiçte mantıklı görünmüyor oldukça zahmetli bir olacak...
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Mustafad' Alıntı:
Yunus Bey, 2H'ta normal zeminde kaynaklı diferansiyel ile ilerlerken sorun olmaz demek istedim. Yani 2H'ta ilerlerken diferansiyelin kaynaklı yada normal olması arasında fark olmaz diye düşünüyorum.
H2 H4 konumunda bişey değiştirmez sonuçta araçvirajlarda mesela sag teker 1 tur sol teker 1,5 tur atması gerekmezmi kaynak olunca ikiside aynı anda döner ve kaymasına sebep olur
 



Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Açıkçası benim çekingem şu bu işi daha 2 seneden beri yapıyorum ve ön diff kilitli bir makina hiç kullanmadım,lastikler hangi zeminde ne şekilde cvp veriri hiç bilmiyorum.eğer az bişey bu konuda tecrübem olsaydı çok kolay karar verebilirdim ama maalesef,bu yüzden sizinle paylaşiim derdimi diye düşündüm..