Difflock Yerine Kaynak..?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan almirsen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 77
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,625
Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

endüstri' Alıntı:
kaynaklı diff ile direksiyon hakimiyeti olmayacak arazide her ihtiyaç olduğunda inip hub ları devreye almak işi bitince çıkarmak hiçte mantıklı görünmüyor oldukça zahmetli bir olacak...
Zahmetli olacağından şüpe yok ama arazide tölere eder diye düşünüyorum
 

Etiketler
Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Gözden çıkarabileceğin bir ön diferansiyelin varsa denemeye değer diye düşünüyorum
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

yunus bager' Alıntı:
H2 H4 konumunda bişey değiştirmez sonuçta araçvirajlarda mesela sag teker 1 tur sol teker 1,5 tur atması gerekmezmi kaynak olunca ikiside aynı anda döner ve kaymasına sebep olur

Yunus CJ lerde 2H ve 4H farklı çaşılışyorsizinkiler gibi diil yani ( Gerçi LR ninkini tambilmiyorum ) ama H veya L ön diffe tahrik veririsen kilit devrede demektir
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

almirsen' Alıntı:
Yunus CJ lerde 2H ve 4H farklı çaşılışyorsizinkiler gibi diil yani ( Gerçi LR ninkini tambilmiyorum ) ama H veya L ön diffe tahrik veririsen kilit devrede demektir
Biliyorum canım 22 sene seri 2 kullandım CJ lerin aynısı defenderi karıştırma defender sürekli 4x4 orta kilit konumunda ön arka şaft birbirine bağlanıyor
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?


Paylaşmakla iyi yaptınız, elimde fazladan bir ön diferansiyel var, bu konu benimde kafamı kurcalıyordu. Üstadlar bilgilendirirse seviniriz. Selamlar.
 



Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

yunus bager' Alıntı:
Biliyorum canım 22 sene seri 2 kullandım CJ lerin aynısı defenderi karıştırma

yunus haşa senin bilgine ve tecrübene herzaman saygım var,söyediklerimi yanlış anlama noolur..
 

Ynt: difflock yerine kaynak..?

almirsen' Alıntı:
yunus haşa senin bilgine ve tecrübene herzaman saygım var,söyediklerimi yanlış anlama noolur..
yok canım ne demek
cj ler güçlü makina olduğu için sert zeminde dikkat etmek gerekir ama kaygan zeminde ver gazı dönsun
ATV motorlardada arkalar sabit %100 şürekli kilit tek sorun ön tekerler çabuk bitiyor o hafiflikteki bir arac bile kayma sorunu yaşamıyoror
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

sanayide bir kaç ustaya soracak oldum hemen ölüm senaryoları yazmaya başladılar,şöyle kaza yaparsın ölürsün,böyle yolda duramazsın ölürsün falan....dedim neoluyor ya bu kadar kötü mü bu kaynak...
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?



bence süper olur.neticede hubslar kilitli degilken,arazi viteside 4x da degilse asvalt kulanımında bir zarar vermemz araziye girdiginizde,vitesi araziye takıp hubslarıda kilitlerseniz 100% kilitli dif olurr.
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?


Bence de dediğiniz %100 mantıklı. Bu şekilde olur ama ben şahsen kendi aracımın orjinalini bunun için bozmazdım.
 




Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Şener öncelikle selam...

Sesli düşünürken ara ara doğruları söylemişsin

2h 4h ayıran araçların hub ile aksları ayıran araçlarda bu dediğini yapabilirsin.

Mesela cherokee sportlarda yapamazsın. Çünkü onun önler 2h de olsa hubs olmadığı için akslar dif ve şaft sürekli döner...

Gelelim konumuza 1 km bile asfaltta kullanacağın araçta arka dife kaynak kamikaze olur. Çatır çatır kesersin etrafı. İster 2h olsun ister 4h hiç fark etmez...

2h ayıran ve hubslu araçlarda önü kaynatabilirsin. Hubslar açık 2h de asfaltta hiçbir fark olmaz. Çünkü ne aks dönmeyecek dolayısıyla dif açık, kilitli ya da kaynaklı fark olmaz

Gelelim ön difi kaynaklı cj nasıl olura ?

Benim cj nin ön kaynaklıydı. Arazide neler yaptı anlatamam. İlk deneyimden sonra cj ye roll-cage yaptırmaya karar verdim. Çünkü çıkılmaz inilmez denen her yerden çıktı indi ve beni korkurttu.

Arazide ön dif kaynaklı olunca öyle her virajda in hubsları sök dön vs vs yok

Olan tek şey turun azalıyor. Tek manevra yapacağın yerden 2 manevrayla dönüyorsun.

Tarafımdan denenmiş ve onay almıştır

Cj mi sattım ama yine cj alsam ilk işim ön difi kaynattırmak olur.

Ama bu kaynak işini işi bilen işinin ehli birine yaptırın
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?


dönüşlerde hub lara çok yük binecek ve hubs arızaları çoğalacak diye düşünüyorum.kullandığınız cj de böyle sorunlar yaşadınızmı?
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Ne yazık ki yanlış düşünüyorsunuz...

Arazideki dönüşlerde araç çoğunlukla kaygan zeminde tur farkını telafi eder. Edemediği durumlarda yük ilk olarak akslara gelir.

Direksiyon ağırlaşır. Tur azalır. Arazide başka problem olmaz. Faydası tartışılmaz...
 

Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?


sayın dronder arazide sürekli kaygan zemin olmuyor.bazen en az asfalt kadar sert ve düzgün yüzeyli yerlerde oluyor. yazın kar ve çamur olmadığı zamanlarda 2 çekerin yetersiz olduğu durumlarda 4 çekere geçtiğimizde tur farkını telafi edemeyecektir.siz kullandınız etkilerini gördünüz.bu gibi durumlarda ki izlenimleriniz nelerdir.faydası mutlaka tartışılmaz... aracım hılux .toyota hılux ta 2çeker ve hubs kombinasyonu var.tereddütlerimi aşabilirsem aracıma uygulamak isterim.hiç önde %100 kilitli araç görmedim yada bana denk gelmedi sanki sert zeminlerde tur farkını tolere edemeyeceğinden araç direksiyon hareketine tepki vermeyerek düz gidecekmiş gibi geliyor.
 



Ynt: Difflock Yerine Kaynak..?

Ben arka dif sürekli kilitli olanların asfaltta gidişini çok merak ediyorum, 80 le falan otoyol virajlarında dönerken problem olur mu acaba Bir de bende kalın lastik var, asfalta da çok iyi yapışıyor, kaymayıp da bir şeyleri kırar mı acaba ?

kuru zeminde off roadda biz içerden 2H ye alsak bile bence akslarda burulma kuvvetleri olacak, hubları kapatmadan gitsek neye zarar veririiz ya da tepki nasıl olur merak ediyorum..

bir bütün yedek diferansiyelim, bir de ayna mahrutisi bozuk gerisi sağlam yedek diferansiyelim var.

Mustafa abi eğer bu dif kaynak olayı arabalara artı kazandıracaksa beraber yaptırabiliriz ikisini de..