KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Benim düşüncem doğrudur, şeklinde bir yaklaşımım yok. Amacım birşeyler öğrenebilmek, tasarladığım düşüncenin uygulanır olup olmadığını görebilmek . Bu başlık sayesinde üstadlar konuşmaya, biz de birşeyler öğrenmeye başladık. Selamlar.
off road yarış arabalarında yapılabilir uygulamalarla günlük hayatındada aracını kullanan. veya off road yapacağı yere aracını römorkla taşımayan insanlar için de aynı uygulamaları önermek yanlış.
kaynaklı difransiyel in ön aks başları istavroz olduğu için önde arkadaki kadar zararlı olacağını zannetmiyorum ön difransiyeli ayrılabilir bir araçta kullanılabilir diye düşünüyorum tabiki sadece benimki teorik bir fikir
Yavuz abi sence benim aracımda arka diferansiyel kaynaklı olursa nasıl olur ? sence yanlayarak döner miyim şehir içi ve otoyolda problem olur mu? 255 65 16 asfalt lastiklerim var. 90 100 ü geçmemeye çalışıyorum otoyola çıktığımda, arka diferansiyelim kaynaklı olsaydı nasıl olurdu ?
Yavuz abi sence benim aracımda arka diferansiyel kaynaklı olursa nasıl olur ? sence yanlayarak döner miyim şehir içi ve otoyolda problem olur mu? 255 65 16 asfalt lastiklerim var. 90 100 ü geçmemeye çalışıyorum otoyola çıktığımda, arka diferansiyelim kaynaklı olsaydı nasıl olurdu ?
Ben bu konuyu açarken başlığı eksik yazmışım, öndife kilit yerine kaynak.* olacaktı. Ben GEZENBİLİR'i iki seneden beri takip ediyorum ,yarışçılar hariç hiçkimseyi arabasını parkura kadar römorkla getiren görmedim ( istisnalar hariç ). Şimdi böyle bir durumda arabanın hem asfaltta hem de arazidede hareket edebiliyor olması lazım diye düşünüyorum.
Bunu yapmak için arabanın sürekli 4x4 olmaması ve dif tahriği hubs larla ayrılabiliyor olması lazım.Kuru zeminde gerçekten manevra yeteneği olmaz ama kuru zeminde 4x4 de gerek olmaz . 4x4 e ihtiyaç duyulduğu an zaten ya çamurdasınızdır ya dik bir rampa çıkıyor veya iniyorsunuzdur ya kaya geçişleri yapıyorsunuzdur,burda da zaten kilide ihtiyaç
var . Tabi bu konuştuğum sadece ön dif için.... arkaya LSD+%100 öne de kaynak bal gibi olur ve en kısa zamanda bunu uygulayacağım sonuçları hep beraber göreceğiz,zaten bu işi hep deneme yanılma ve para harcayarak öğreniyoruz.....saygılar
Bunu yapmak için arabanın sürekli 4x4 olmaması ve dif tahriği hubs larla ayrılabiliyor olması lazım.Kuru zeminde gerçekten manevra yeteneği olmaz ama kuru zeminde 4x4 de gerek olmaz . 4x4 e ihtiyaç duyulduğu an zaten ya çamurdasınızdır ya dik bir rampa çıkıyor veya iniyorsunuzdur ya kaya geçişleri yapıyorsunuzdur,burda da zaten kilide ihtiyaç
var . Tabi bu konuştuğum sadece ön dif için.... arkaya LSD+%100 öne de kaynak bal gibi olur ve en kısa zamanda bunu uygulayacağım sonuçları hep beraber göreceğiz,zaten bu işi hep deneme yanılma ve para harcayarak öğreniyoruz.....saygılar
Ben de sizin gibi düşünüyorum. Tek engel ; İşine aşık, yapılacak iş kafasına yatmazsa araca dokunmak bile istemeyen, tanıdığım bir şanzıman ve diferansiyel ustasının bu işi yapacak olması. Onu da ikna etmeye çalışacağım. Gerekirse powerpoint'den faydalanarak bir sunum hazırlayacağız artık ne yapalım. Ustam olmaz derse başka yerde yaptırmayı düşünmüyorum. Selamlar.
Ben de sizin gibi düşünüyorum. Tek engel ; İşine aşık, yapılacak iş kafasına yatmazsa araca dokunmak bile istemeyen, tanıdığım bir şanzıman ve diferansiyel ustasının bu işi yapacak olması. Onu da ikna etmeye çalışacağım. Gerekirse powerpoint'den faydalanarak bir sunum hazırlayacağız artık ne yapalım. Ustam olmaz derse başka yerde yaptırmayı düşünmüyorum. Selamlar.
İlginç bir konu ama son mesajdan bu yana neler oldu ,yani deneyen oldumu kaynak işini merak ettim.Aslında hiç fena fikir değil ,aklım yattı bu ön diferansiyeli kaynaklama olayına.dronder arkadaşın dediği gibi ise mükemmel olacaktır.Zaten sadece off-roadda kullandığım bir araç bu , ama öncelikle deneyen var mı görelim.....
arkadaşlar siteye yeni üye oldum difflock hakkında bilgi arıyordum ama forumdaki bazı arkadaşların kilit yerine kaynak yapsak olur gibi ben kullandım oldu gibi bazı doğa üstü yazılarını
okuyunca cevap yazma gereği duydum öncelikle konuyu açan arkadaşa şunu söylemekte yarar var ustaların sana söyledikleri sennaryoların çoğu doğru hayatının hatası olur ön
defransiyele kaynak yaptırmak, nedenlerini küçük bi örnekle sende anlaya bilirsin araba sadece arka çeker konumunda iken :
öncelikle arabanın ön lastiklerini tam yere basan kısmından yere doksan derecelik bi açı ile işaretle sonra direksiyonu tam sağ manevra yaparak daireler şeklinde aracı yürüt birkaçtur attıktan sonra çiçdiğin iki çizginin aynı yönde olup olmadıgına bak eğer biri önde diğeri yukarda veya arkada veya aşağıda ise bilki kaynaklı olsaydı şanslı isen kanagı kırar değilsen difransiyeli
tatmin olmadı isen çok küçük fark var diyosan bide şunu dene :
biraz önceki örnekte olduğu gibi lastikleri işaretleyip bir tekerlek düzlükte ilerlerken diğer lastiğin kaldım yüksekliginde bir kaç taşa çıkıp inmesini sağla göreceksin çizgiler farklı yerlerde olacak
özetle %100 kilitli sürekli olmaz eğer traktör gördüyseniz arka difransiyeli kilitlediğinizde direksiyon ne yöne dönük olursa olsun ön lastikleri duz gitmeye zorlar sürükliyerek düz gider YANİ KİLİT DİFRANSİYEL ÖN VEYA ARKA SADECE DÜZ GİDECEKSENİZ VE KAYGAN ZEMİNDE İŞE YARAR GERİSİ ZARAR VERİR
4x4 Ralli Otomobilleri, FWD On-Road Yarış Otomobilleri, Yada Amatör Hazırlanmış İllegal Yarışlarda Kullanılan FWD Araçların Genelde Ön Diferansiyelleri %100 Kilitlidir.. Ön Diferansiyel Kilitlenip İki Tekerlek Aynı Devirde Döndüğünde Sanıldığı Üzre Araç Düz Gitme Eğilimine Girmez Aksine Daha Fazla Sapmaya Eğilimli Olur Direksiyon Hareketlerinde... Ayrıca Ankara Kaynağı Olarak Tabir Edilen Sistemde Gerii Dönüş İmkanı Vardır Ve Denemekte Fayda Vardır Die Düşünüorum
Ancak Normal Kullanımda %100 Kilidin Zararları Göz Ardı Edilmeyecek Kadar Fazladır. Özellikle Ön Diferansiyelde..
ön diff e kaynak yapmak ve bu şekilde araç kullanmak büyük bir tecrübe ve uzmanlık ister.diff konusunda mühendislik düzeyindeki çalışmalardan sonra lsd,kumandalı kilit yada %100 kilit uygulamaları yapılmıştır.fiyatlarıda oldukça yüksektir.yoksa kaynak yapmak neredeyse bedavaya gelir. yeterli tecrübeye sahip olmayan arkadaşların diff e kaynak konusuna pek rağbet etmemelerini öneririm...
arkadaşlar ben bir samurayi topluyorum aracı sıf arazi amaclı yapıyoruz ve her parcasını off road kulanımı icin tasarladık bu aracta arkalarda lokta yüzde yüz arazi tipi kilit kullanıyorum önede aynı kilitten takmayı düşünüyorum. Piyasada lokta kilidi arandımı makul fiyatlarla bula bilirsiniz makul demem kırdıgınız aks yada difler bu kiltlerden daha pahalıya gelir suzuki araclar için
cj5 imi sattığım için bu uygulamayı deneyemedim , yeni aracım LADA NİVA ,ve bu araç sürekli 4x4 olduğu için bu proje patlar,gerçi LADA nın difflock a ihtiyacı yok ,o zaten normal giderken de aks kırıyor... ;D ;D ;D
cj5 imi sattığım için bu uygulamayı deneyemedim , yeni aracım LADA NİVA ,ve bu araç sürekli 4x4 olduğu için bu proje patlar,gerçi LADA nın difflock a ihtiyacı yok ,o zaten normal giderken de aks kırıyor... ;D ;D ;D
Niva kolay kolay aks kırmaz piyasada satılan 20 TL lik akksı alır araca takarsan o zaman diyecek bir söz yok orjınal aksıyla ben nivanın 31 inc lastik cevirdim camurda dagda bayırda kırılmadı yan sanayi aksı kırdım niva kiltsisde her yerde yürür sözün dogrusu