Disco 2 Körük Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan saitnuh Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,534

saitnuh

Kamp I
Mesajlar
177
Tepkime Puanı
0
2003 model td5 aracımızın Çok sorunlu oldugunu bildigimiz körük sistemi ısrarla kullanmak istediğimiz için sıkıntı yapmaya başladı.Araç calışmadığı durumlarda arka tarafa oturuldugu zaman sol arka taraf oturuyor.araç çalışınca tekrar kandini yükseltiyor ve araç çalıştıgı sürece problem yapmıyor.araç çalışmaz iken park halinde arkaya oturulmaz ise yine problem yapmıyor.bu işi iyi bilen gezenbilir üyelerine göre sorun neden kaynaklanıyor olabilir?
selamlar
Sait nuhoğlu
2003 td5
 

Etiketler
Ynt: Disco 2 Körük Sorunu

Araç çalışınca kompresör hava basıyor normal seviyeye getiriyor. Körüğün çökmesi ne kadar sürüyor ve ne kadar çöküyor araç? Aracı düz bir zeminde çalıştırın, ve arkasını tamamen kaldırın, stop edin. Arkadan bakınca araç tam terazide mi kalıyor kontrol edin. Körükler max şişmiş halde iken aracın altına yatıp çatlak var mı bakın. Bu arada aracın içine biraz ağır bir arkadaşınızı oturtup tekrar bakın. Hava kaçağı olduğu için az buçuk ta olsa bir yerden ses gelir. Kompresör, hava hattı, körük arasında kontrol yapmanız gerekir, denge switch bir bakın.
 

Ynt: Disco 2 Körük Sorunu

cevabınız için çok teşekkürler.körük kimse oturmaz ise hiç çökmüyor.ağır bir arkadaş arka sağ'a otutur ise en fazla 5 dk içinde çöküyor.düz bir zeminde arkadan bakınca terazide görünüyor.çok milimetrik fark varsa bilemem.yani körükte cok az bir kaçak var ise kopresor çalışır iken idare ederek bu kaçağı telafi ediyor ama çalışmaz iken hava mı kacırıyor.sonuçta sadece körüğü değiştirsek sorun çözülürmü sizce.
 

Ynt: Disco 2 Körük Sorunu

Sorunun kaynağını bulamazsak bir çözüm üretmek zor. Şu açıdan da bakın, araç normal seyirde iken körüklere yoldaki tümseklerden, çukurlardan dolayı yük biniyor yani sizin körük yolda giderken de kaçırıyor ama farkı kompresör kapatıyor. Kompresör normal kapasitesinden daha fazla bir zaman çalışıyor, böyle devam ederseniz komple sistem yenilemeye doğru yol alırsınız.

Aracınızın milimetrik olarak seviyede kalması gibi bir beklentimiz yok zaten el ayarı göz kararı olarak bakın.

Körüğün üstünde bağlantı yeri var. Körüğü tamamen şişirin, üst taraf ortaya çıkar. Bağlantı yerlerini ve metal kısımları kontrol edin, kaçak var mı ? Aracın altına yatın ve körüğün etrafını kontrol edin.

Yük binince kısa bir süre içerisinde çöküyor olması bir kaç ihtimali barındırıyor, en basitinden ve yakınındaki körüğün içindeki subap/valf. En uzak ihtimal de kompresörün içindeki O ringler kaçırıyor.

Körükler tamir olmaz, kompresörün bir kısmı tamir olabiliyor.

Her şeyden önce bu körüklerin ekonomik ve de mekanik ömürleri var. En son körüklerinizi ne zaman değiştirdiniz? Tahminen ve tavsiye edilen 100 ila 150 bin km (kullanım şartlarınıza göre değişir) bir ömürleri var bu elemanların. Eğer değiştirmediyseniz ya da bilmiyorsanız size tavsiyem ÇİFT olarak körüklerinizi değiştirmeniz. Bir taraf yeni bir taraf eski olmuyor bizim körüklerde.