Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları
Erdal Bey, değişimi yaptınız mı bilmiyorum ama aynı sorun bende de olduğu için sizinle paylaşmak istedim.
Fabrika çıkşı Disco1 300td'lerde R380 şanzuman ve transfer kutusu LT230 dur. Transfer kutunuzun seri numarasını okuyun, (aracın altına girmeniz gerekecek) eğer 28D ile başlıyorsa High Range dişli oranı 1,222 dir, eğer 13D veya 34D ile başlıyorsa bu oran 1.41dir. Normal şartlarda 300TDlerdeki LT230 ların oranı 1,41dir, bu sayıyı ayna mahrutisi (son dişli) (bu oran fabrika çıkışı 3,54dür ve v8 veya 300td olması farketmez) oranıyla çarpınca, 1,41x3,54=4,9914 bir son orana sahip olursunuz. Eğer aracınızdaki LT230 un oranı 1,22 ise son oran 1,22x3,54=4,3188 olur ki bu da olması gerekenden %10-15 düşük kalır, bir de üzerine büyük çaplı lastik gelince aracı rampada kaldırmazsınız. Normalde LT230'un 1,22lik versiyonu RR veya LR V8lerde mevcut. RR ve LR V8lerin torku daha yüksek olduğu için bu oran onları kurtarıyor, ama 300td'yi kurtarmaz.
Eğer diğer arkadaşların önerdiği gibi şanzuman veya transfer kutularındaki dişlilerle oynamak istemiyorsanız, ayna mahrutilerini değiştirebilirsiniz. Standart 3,54 yerine 4.11 taktığınızda (ki bunlar HD olduklarından %50 civarında daha dayanıklı olurlar) 1,22x4,11=5,0142 veya 1.41x4,11=5,7951 gibi iyi oranlara çıkarsınız. Ayna mahrutisini değiştirdiğinizde Low Range deki performans da %15 civarı artar. Yokuş inişlerinizde daha kontrollü, tırmanışlarda ise aynı torku düşük devirde yakalarsınız. Eğer 33" lastiğiniz varsa top speed değişmez, yakıt sarfiyatınız %10 civarı azalması lazım.