Discovery 2 Td5 Almak..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mohawk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 73,458
Ynt: Discovery 2 Td5 Almak..


merhabalar,
sizin gibi deneyimli ve bu araçlar hakkında bilgi sahibi olan birini bulunca sormak istedim.
v8 motorlar için durum nedir? hobby amaçlı offroad kullanımı için bir araç almayı düşünüyorum. ilanını aşağıda ekledim.
offroad donanımsız bir araç özellikle istiyorum. aracı yavaş yavaş zaman içinde ihtiyaç duyacağım gereksinimlere göre offroada hazırlayacağım. ilkl yapacağım işlem sadece yükseltme ve lastik olacak.

v8 motorların ömrü ve rektifiyesiyle ilgili düşüncelerinizi rica ediyorum.

çok teşekkür ederim.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-land-rover-land-rover-discovery-v8-152840369/detay/1
 

Ynt: Discovery 2 Td5 Almak..


ilave bir sorum daha var.
özellikle otomatik araç istiyorum.
discovery I v8 araçların otomatik şanzımanla ilgili görüşlerinizide iletebilirseniz çok sevinirim.

bu araçların standart donanımında kilit varmıdır, varsa da oranları hakkında bilgi verirmisiniz?

teşekkürler.
 

Ynt: Discovery 2 Td5 Almak..

Tüm LR'lerde diferansiyel kilidi vardır. Discovery II'nin belli modellerinden sonra elektronik sistemler (TC, terrain Responce) orta diff kildin yerini aldılar. Discovery I'lerin hepsi mekanik kol kontrollü kilittir.

Oranları sanırım high low range için soruyorsunuz, kilitte oran olmaz.

Arazi vitesi oranları aşağıdaki linke mevcut.
http://www.expeditionlandrover.info/gear_ratio.htm
 

Ynt: Discovery 2 Td5 Almak..

Merhaba Arkadaşlar

Bende TD5 düşünüyorum,yalnız motor konusu benide düşündürüyor. Motor revizyonu ve yeni motor fiyatları hakkında bilgisi olan varmı.
Biidiğim kadar ile enjektörün tanesi 1200 Tl cıvarında.


Selamlar
 

Ynt: Discovery 2 Td5 Almak..

Aracınız hayırlı olsun genel olarak araç beklentilerinizi karşıladımı? Yakıt tüketimi ne durumda bilgilendirirseniz çok memnun olurum bende sizin gibi bir araç alma arifesindeyim. Şimdiden teşekkürler.
 



Ynt: Discovery 2 Td5 Almak..

İyi akşamlar.2001 TD5 HSE+Borusan çıkışlı yaklaşık 5.000 Euro'luk extra,230.000 km. de.İlgilenirseniz resim ve detaylarını gönderirim.Umarım aradığınızı bulursunuz.
 

Merhabalar. Aranıza yeni katıldım. 1 hafta önce offroad videoları izleyerek heveslenip kendime bir Disco 2 TD5 aldım. Aracın Cemafer ustadan çıktığı, çok fazla sorunu olmadığı söylendi. Bende aracı alıp Altın Garage Yasin ustaya götürüp, her 2001 model araç satın alan kişinin yapması gerektiği gibi bakımını yaptırdım. İstanbuldan izmire uzun yol yaparak, istanbulda da şehir içinde gazlayarak, izmire geldim. Burada bir yere gittiğimde kaldırıma çıkmak istedim. Ön lastikler çıktı fakat arkalar çıkmadı. (Yüksek bir kaldırım değildi ve araçta yükseltme kiti 34 lastkler vs var). Daha sonra bende arabayı bırakıp 2 dk işimi halledip geri döndüm. Daha sonra aracım vites değiştirirken D ye geçmedi. Fakat R de geriye hareket etti. Fakat 1 e aldığımda tekrar hareket etti. Biraz vites değiştirmeyi denedim ama düzelmedi.
Şuan sadece 1 de ileri R de geri gidiyor.
Sizce sorun ne olabilir ?
Teşekkürler
 


Selamlar.
Hocam umarım sorununuz çözülmüştür. Nedir son durumunuz? Ben de şu anda araç arayışındayım.
 

Selamlar.
Hocam umarım sorununuz çözülmüştür. Nedir son durumunuz? Ben de şu anda araç arayışındayım.
Bu forum ve diger benzerlerin de insanların alışkanlıkları hiç degişmeyecek soruyu sor birileri çözümü söylesin veya siz bir çözüm bulun GERİYE DÖNÜP ŞU SORUNUMU ŞU YOLLA ÇÖZDÜM DEMEZ KİMSE ÇÜNKİ BAŞKASI ES KAZA AYNI SORUNLA KARŞILAŞIRSA YARASINA MERHEM OLMASIN.
Sn, buzbağ sizin sorunuza gelince bahsi geçen aracı satan arkadaş bilerek (çok iyimser olacak ama)bilmeyerek şanzımanı ömrünü tamamlamış aracı satmış alan kişinin de bu konuda ya bilgisi olmadıgından yada arabanın cazibesine kapıldıgından şanzımandaki sıkıntıyı görmedi veya farkına varmadı,
çözümü: 1,mevcut şanzımanın revizyonu 2,iyi durum da yada revizyonlu bir çıkma şanzıman 3,işinin ehli birini bulup otomatik sistemin ve aracın orjinalliginin durumunu göz ardı edip mekanik şanzımana dönüşüm yapmak.
 

 



Sayın Cem50, çok doğru ve yerinde bir tespitte bulundunuz. Türk forumları ile yabancı forumların temel farkı bu. Maalesef bu gerçeklik yüzünden yabancı forumlara bakıyoruz çoğu konuda. Land Rover / Discovery ile ilgi muazzam bir bilgi birikimi olduğuna eminim bu forum üyelerinde, ama konu ölü gibi.

Şanzıman ile ilgili olarak, alıcı bu durumu nasıl tespit edebilirdi? Bir bilene mi göstermeliydi aracı? Bu bir bilen, eski sahiple muhtemel tanışıklığı sebebiyle sorundan bahseder miydi? Durumu kendisi tespit edebilir miydi? Şanzımanın revizyonu güncel durumda kabaca ne kadara mal olur?

Discovery 2 TD5 alacak birinin kontrol etmesi/ettirmesi gereken ilk 5 maddeyi nasıl sıralarsınız?
 

Öncelikle şanzıman konusundaki kısmı cevaplamaya çalışayım bilgim dogrultusun da,yagı ve filtresi peryodik olarak yenilenmiş otomatik şanzıman ekstrem şartlarla karşılaşmamışsa 350,000 400,000 km sorunsuz hizmet etmesi beklenir,nasıl kontrol edilir kısmı biraz göreceli şanzıman yagı yeni ise vişne suyu kırmızılıgın da hafif tatlımsı bir kokusu olması gerek renk kontrolü için bir miktar yagı şanzıman dışına alıp beyaz bir zemine damlatılıp kontrol edilebilir kaçırıp kaçırmadıgına bakarsınız rampada D de aracı gaz vermeden tutabiliyormu mesela tutamıyorsa balatalar ömrünü tamamlamıştır (yag eskimişse ve yanmışsa viskozitesi gereken kavrama özelligini kaybetmiştir yine kaçırma ve güç kaybı yaşarsınız) geçişler de vuruntu varsa selenoid filtreleri veya selenoidin kendi sorunludur valf gövdesi sökülüp bakılır (yag eksikse araç egimler de yeterli yagı yukarı çekemedigi için vuruntu yapar otomatik defler disco 1 ler ve bazı disco 2 ler de şanzımanın tam altına gelen yerde şase traversi ve eksoz borusu geçtigi için araç sahibi ilgili degilse ve bakım sırasında başında durmuyorsa şanzıman karterini söküp filtreyi degiştirmek zor geldiginden sadece yag boşalt doldur yapılır) Ömrünü tamamlamaya yaklaşmış veya tamamlamış şanzımanlı arabalara daha kalın yag veya şanzıman katkısı konulup piyasanın 15/20 altında alıcıya sözüm ona güzellik yapılıp amiyane tabirle çakılır.
 

ÇOK BİLGİM YOK TD5 KONUSUN DA O YÜZDEN BU KONUDA SİZE ÇOK YARDIMCI OLAMAYACAGIM,
Geçmişte def kullandıgım için ve defe benzedigi için kendi araç seçimimde disco 1 tercih ettim bunun sebebi 2 ler daha elektronik yürür aksam parçaları def ve disco 1 ler neredeyse aynı td5 ler satın almadan önce ilgimi çekmesine karşın dizel olmasının günümüz şartlarında pekte bir avantajı olmadıgını düşündügüm için V8 yönünde tercihimi kullandım,ŞAHSİ FİKRİM MEKANİK BİR ÜRÜN ALIRKEN ORTAK PARÇALARI KULLANMIŞ FARKLI MARKALARA YÖNELİRİM BUNUN SEBEBİ YEDEK PARÇAYA İHTİYACIM OLDUGUN DA MARKA YÜZÜNDEN EKSTRA ÖDEME YAPMAK CAN SIKIYOR.
 

Sayın Cem50,
Verdiğiniz kıymetli bilgiler için çok teşekkür ederim.