Bu arada bu olayı anlamak için yağ basınç saati olması lazım , arabalarda malesef o yok, tekne motorlarında elektiriklenmeden yağ soğutucuları daha çabuk deforme olduğundan yağ basınç saati olur mutlaka ve basınçtaki ufak dalgalanmalar takip edilebilir , arabada ışık uyarısı var oda sistemde yağ kalmadığı zaman yani basınç
çok düşerse yanar
Tekne motorlarında tatlı su ve deniz suyu soğutma sistemlerinde ufak ufak tutya larda olur değişebilen
Aslında arabadada öyle veya böyle statik elektirik oluşuyor, hatta yere temas lastikle olduğu için bu elektrik taşınıyor sürekli ,araç motorlarının soğutma suyunda hiç tutya olmamasıda garip...
Yıllar önce çok görüyordum arabaların altında şaseye takılan, kömür tozu karışımı bi maddeden imal edilmiş kayış gibi paratonerler vardı yere sürten , onlardan temin edip takmak lazım , kapıların insanları çarpmasından ziyade bu tip işlere faydalı bişey aslında