Kafanız dahada karışacak olsada, sorularınızla ilgili olarak sitede çok sayıda bulunan ilgili forumları uzun zamanlar ayırarak okumanızı öneririm.
Böylece göreceğiniz gibi sorularınızın sayısı artacaktır ama çok sayıda karşıt görüş olduğunuda göreceksiniz.Öncelikle aracın marka ve tipine karar vermelisiniz bundada temel tercih konuları aracı kullanma amacınız ondan beklentileriniz ve bütçeniz olacaktır.
Forumları okur iken marka fanatiği denilebilecek kadar radikal tercih bildiren arkadaşların yazdığı mesajları elemenizi öneririm öyle her konuda tek ve en iyi bir marka-tip yok.Olsaydı piyasada tek bir marka ayakta kalırdı ama görüldüğü gibi onlarcası var
Yinede üzerinde kısmen görüş birliği sağlanmış birkaç madde sayarsak CJ5 ler kısa şaseli,hafif kasalı ve güçlü motorlarıyla tabii modifikasyonunada bağlı olarak off road amaçlı kullanımlarda daha başarılı bulunuyor .. yani piyasada daha az bulunan Defender 90 ile kıyaslanabilir.Defender 110 ların bazı avantajları ise özellikle resmi kurumlarında uzun süredir kullanması,yaklaşık 25 yıldır motor ve elektriki aksamları hariç ana hatlarıyla hala değişmeden üretimi devam ettiğinden göreceli olarak ucuz yd.parça ve servis imkanı sağlayabilir.. büyük bagaj alanları , birçok konuda modifikasyona açık olması ağır kaya off road kullanımları hariç araziye fabrika çıkışı hazır olması aklıma geliyor.
Defender motor tipleri içinde forumlarda görebileceğiniz gibi tercihler yapılırken işletme masrafından ziyade hem arazi hemde asfalttaki performansıyla ilgili konu belirleyici oluyor. V8 hiç kullanmadım performansı iyi deniliyor zaten nerdeyse bütün benzinli motorlara LPG sistemi takıldığından yakıt masrafı düşürülüyor ama toplam işletme masrafı motor ve aksamının durumuna bağlıdır.Bütçe konusunda sıkıntı yok ise hemen herkes hem performans hemde işletme yönünden optimum sayılan LR nin orjinal dizel motorlarından birisi olan 300 Tdi tercih ediyor