Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?
Bu motor kaputu fitilini toz almayı önlemek amacı ile taktırdım ama sonradan içime bir kurt düştü. Motor kaputu içine hava girişini engelleyerek, hava filtresine az hava gelmesine ve yakıt artışına neden olur mu? Ayrıca motor haznesine az hava girmesi turboya olumsuz etkisi olur mu? Kaputtan hava gelmese bile alt boşluklardan gelen hava yeterli olur mu?
Motoru tozdan koruyalım derken başka işler açmayalaım da..Bu sorulara yanıt verebilecek arkadaşlardan yanıt bekliyorum, ayrıca servise de uğrayıp soracağım..
Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?
mimar_ankara' Alıntı:
Bu motor kaputu fitilini toz almayı önlemek amacı ile taktırdım ama sonradan içime bir kurt düştü. Motor kaputu içine hava girişini engelleyerek, hava filtresine az hava gelmesine ve yakıt artışına neden olur mu? Ayrıca motor haznesine az hava girmesi turboya olumsuz etkisi olur mu? Kaputtan hava gelmese bile alt boşluklardan gelen hava yeterli olur mu?
Motoru tozdan koruyalım derken başka işler açmayalaım da..Bu sorulara yanıt verebilecek arkadaşlardan yanıt bekliyorum, ayrıca servise de uğrayıp soracağım..
benim fikrim olmaz çünkü dikkat ettiyseniz arabanın önü neredeyse tamamen açık ön radyatör ve alt kısım tamamen ızgara ve hava asıl ordan geliyor.Benim merakım asıl iç gürültüye bir katkısı olur mu acaba?
Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?
bence düşünülmüş ve yeri de yapılmış orası tamamen bence fitil için yapılmış... ben fotoğrafı ilk gördüğümde anlamadım ee burda ne olmuş dedim.Bence olması gereken bir uygulama ama üretici nerden kısacağını bilemediği için bence fitilden kısmış ve orda maldan çalmış tabiri caizse.Ilk firsatta yaptiricagım tesekkürler mimar.
Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?
Ben bu fitil işini kafamdan uydurmadım Dopamin..bir Duster forumunda gördüm, aklıma yattı, zira tüm arabalarımda motor yıkatmaktan kaçındığım için toz toprak içinde olurdu. Tozu engelleyeceği kesin, zira usta birkaçfitil denedi, eğilip baktı, ne kaputu kasacak ne boşluk bırakacak fitili seçti, bu en iyisi dedi. Ama ben motor haznesinin alttan gelen havayı yukarıdan sızdırmayacağı için hava filtresi emme gücünü azaltacağından şüpheliyim.
Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?
mimar_ankara' Alıntı:
Ben bu fitil işini kafamdan uydurmadım Dopamin..bir Duster forumunda gördüm, aklıma yattı, zira tüm arabalarımda motor yıkatmaktan kaçındığım için toz toprak içinde olurdu. Tozu engelleyeceği kesin, zira usta birkaçfitil denedi, eğilip baktı, ne kaputu kasacak ne boşluk bırakacak fitili seçti, bu en iyisi dedi. Ama ben motor haznesinin alttan gelen havayı yukarıdan sızdırmayacağı için hava filtresi emme gücünü azaltacağından şüpheliyim.
Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?
Mimar kardeş, gürültüye bir katkısı var mı? Önce onu öğrenelim. Olusa hemen taktıralım.
Hava hususuna gelince, createye katılıyorum. Hava filtresi girişi havasız kalmıyor ki motor kaputunun altına fitil koyunca. (Bunun niye düşünülmediğini merak eden varsa, Dacia/reno firmasının e mailine bir mesaj yazabilir.)
Ayrıca, kaputun altından girecek havaya motorun ihtiyacı var mı? Daha önemlisi, kaputun altından hava giriyor mu? Koskoca, hem de rüzgara karşı ızgaralar dururken.
Sen yine de bu konuda bilgilendiğinde bizleri bilgilendir.
Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?
olguncandan bey, motor sesine dikkat etmedim, ama sanırım çok hafif bir engelleme oluyor. Benim merak ettiğim, fitilsiz durumda, araçla giderken, alttan, radyatör fanından gelen hava kaput etrafından bir miktar çıkıyor. Yani giriş çıkış akımı oluşuyor. Fitilsiz olarak kaputun 3 tarafında bayağı boşluk var. Fitille motor odasına giren hava tavanda hapsediliyor, çıkış yok oluyor..sorun olabileceğini merak ettiğim havanın içerde kaput altı tavan kısmında hapis kalması.
Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?
Ön panjurdan giren hava fitil olmadan önce kaputun ön cama gelen kısımından çıkarken ıslık sesi çıkarır fitil buna mani olur panjur,dan giren soğuk hava kaput altındaki sıcak havayı dışarı tahliye eder bence bunu anlatmak istemiştim.
Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?
Hımmm, ben sıcak hava tahliyesi açısından düşünmemiştim; bir bilene sormak ve denemek lazım....
Bir de, başka araçlara bakmak lazım; onlarda da varsa, demek ki tahliyeye bir etkisi yok.
Ki, kaputun arka kısmındaki boşluğun bu işe yarayıp yaramadığı biraz bana kuşkulu geliyor. Hızla ızgaradan giren havanın hacmi/basıncı kaputun arka-altından çıkamayacak kadar fazla olması lazım. O zaman da hava alt boşluklardan yoluna devam eder.... olması lazım.
Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?
olguncandan' Alıntı:
Hımmm, ben sıcak hava tahliyesi açısından düşünmemiştim; bir bilene sormak ve denemek lazım....
Bir de, başka araçlara bakmak lazım; onlarda da varsa, demek ki tahliyeye bir etkisi yok.
Ki, kaputun arka kısmındaki boşluğun bu işe yarayıp yaramadığı biraz bana kuşkulu geliyor. Hızla ızgaradan giren havanın hacmi/basıncı kaputun arka-altından çıkamayacak kadar fazla olması lazım. O zaman da hava alt boşluklardan yoluna devam eder.... olması lazım.
Mimar kardeş sıcak hava tahliyesinin olamıyacağı endişesinde ama aracın hızı ve fanın emiş gücüyle kaput altına yeteri kadar soğuk hava girer olgun kardeş hava küçük aralıklardan geçerken ıslık çaldırır kaput fitile tam basarsa kesinlikle o ıslık sesine mani olur
Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?
ErMar' Alıntı:
Selamlar,
Araç üstü taşıma sistemlerinde Bursa bayisi olarak yaklaşık 3.ay'a girmekteyiz.Gerek kalsik gerekse alüminyum model araç üstü açık bagajlar ve barlar konusunda destek-bilgi paylaşımı v.b. yardımcı olmaya çalışabilirim.
Saygılar.
[attachment=1]
Ölçü>90cmX130>Alüminyum
Ynt: Duster Aracınıza Ne Gibi Değişiklikler Yaptınız?
ErMar' Alıntı:
Selamlar,
Araç üstü taşıma sistemlerinde Bursa bayisi olarak yaklaşık 3.ay'a girmekteyiz.Gerek kalsik gerekse alüminyum model araç üstü açık bagajlar ve barlar konusunda destek-bilgi paylaşımı v.b. yardımcı olmaya çalışabilirim.
Saygılar.
[attachment=1]
Ölçü>90cmX130>Alüminyum