Duster Kar Zinciri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan youngsun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 63
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,038
Ynt: Duster Kar Zinciri

Ankarada çok inişli çıkışlı ve kar yağdığında 10-15 gün durup buzlaştığı yüksek semtte oturuyorum. Kar ve buz performansı açısından yıllarca binek arabalarımda "çivili kar lastiği" kullandım. Zincire hiç gerek kalmayan,buz üzerinde asfalttaki fren mesafesini ve çekişi veriyor çivili lastikler. Buzlu rampada bile el vitesi mahareti ile patinajsız kalkış yapıyorsunuz Çivili lastikleri karlı şehir içi için ideal ve zincirin titretmesi olmayan, yürüyen aksama hiç zararı olmayan bir çözüm. Tek dezavantajı uzun yolda 50 km. sürat üzerinde bir miktar ses yapması. Hafif tırr diye ses geliyor ancak araçta zincirin vereceği titreşimi hiç yapmıyor.
 

Etiketler
Ynt: Duster Kar Zinciri



Selamlar

Bu şekilde yazılması ne hoş. gerçek 4*4 = 4 tekere güç iletimi olacak + Kilitlenme özelliği olan 2. bir şanzıman olacak + arka diff kilit olacak + ön diff kilit olacak hangisi yoksa araç 4*- gerçek çekiş ortaya çıkar.
Değişik marka ve modellerin tek şanzımanlı 4 tekere güç iletimini değişik sistemlerle sagladığı ana çekişin önde yada arkada olduğu araçlarda çekişin olduğu taraftaki tekerlere zincir takılır bu kullanma kitabında belirtilir yada servise sorarsınız söylerler çünki bu sistemde 2 teker tutunup 2 teker boşta kaldığı yani patinaj çektiği yani diğer teker yada tekerlerden daha hızlı dönünce üzerine yük bindireceği 2. bir şanzıman yok. trc abs yi devreye sokar spin atan patinaj çeken tekere yada tekerlere kademeli fren yaptırır durumu düzeltir. Ama durum kar lastiğinde değişir araç ister sedan ister başka bir şey olsun 4 tekerede takılır çivilisi daha iyidir hava ısınınca çıkartılır. bu arada bir yakınım land rover freelander da saadece iki teker değişikliği yaptı ön - arka hatırlamıyorum 7000 Tl. civarında masraf çıktı şanzımanlar indi bu sitede uyarı olarak yazdım başkasınında başına gelmiş. ilgilenen biraz ararsa bulur yaşanmış olaydır. Karda oturunca kurtulmanızı saglıyacak en büyük araç kürek en son gezide gördüm uzun anlatıp sıkmıym.
Zincir acaba telerleğin çapını, hareket mekanizmasının/şanzumanın absorbe edemeyeceği oranda mı büyütüyor? Buna hemen "evet" diyemeyiz. Çünkü zincir kalıp gibi her santimetrekareyi sarmıyor.



2 tekere takılı iken yere tutunma sagladığı için normal devirde tur atıyor zincir olmayan tekerler tutunamadığı için spin atıyor yani patinaj çekiyor. bu devir farklılığı şanzıman bu da şanzımana yük bindiriyor. mesela benim araçta super select şanzıman var mormalde arkadan itişli kullanıyorum yol biraz kaygansa 4 çekere getiriyorum karlı olunca hlc yani 4 çeker şanzıman kilitli kullanıyorum asvaltta viraja girerken yada dönüş yaparken araç kasılıyor şanzımandan ses geliyor kullanma kitabında bu durum için hız sınırlaması yok. llc ise araç değişiyor işi bitince devreden çıkartıyorum
yani tekerler farklı hızda dönme eğilimine girerse viraj yada patinaj gibi şanzıman etkilenir. kısa kesmeye çalıştım uzun ve detaylı anlatımı yine bizim sitede var. ( 4 çekerler için yazdım aman başka konulara girmiyelim 1977 de ehliyet aldım 14. cü arabam yapmadığım yarış toplamadığım araba kalmadı 7 diyar gezdim 5 iklim araç sürdüm nerdeyse güneş sisteminin dışına kadar km. yaptım bilgisizliğim ve güvenilir olmadığım ortaya çıktı ) ;D benim dediğime güvenilmez diyen adam önce kendi güvenirliğini değerlendirecek bilgi durumu doğru ben bilmem öğretirim

saygılar.
 



Ynt: Duster Kar Zinciri

Sorun şanzumana binen yük ise, anlarım diyecem ama zaten şanzuman yük çeken yapıda. Ön patinaj yapmıyor, arka patinaj yapıyorsa, dişlilere zarar vermesi gereken devir farklılığı patinajla hareket enerjisine dönüşüyor demektir.

4 teker kilitli araçları bilmem ama, Duster gibi hareketin % 50-%50 dağıtıldığı bir araçta, ön zincirliyken doğan ön-arka devir farkı diferansiyelin çalışma prensibi gereği etkisiz hale gelir. Çünkü arkadaki iki tekerlek aynı hızda devir yapmaz. Hareket en kolay döndürebileceği tekerleği döndürür.

4 tekerden kilitli olanlarda tüm tekerlekler eşit dönmek zorunda. Dolayısıyla virajda kasılması normal. Bu araçlarda ön zincirliyken arkadaki zincirsiz tekerleklerler daha hızlı dönmek zorunda (ne kadarlık bir hız farkı doğar, mekanikçiler hesaplasın), ama arkaları çeviren dişliler belli devirde çevirecek; böylece yük şanzumana biner; işte o zaman şanzumanın ele alınması olabilir....

(Bunlar yorumdur, yanlışsa düzeltilmesi beni de bilgilendirir)
 



Ynt: Duster Kar Zinciri

Kitapçıkta zincir takılacaksa ÖN Tekerleklere takın yazıyo. Ayrıca Dusterlar sürekli 4çeker değil. Çok içiniz sinmezse zinciri takınca 2wd'ye alırsınız olur biter ;D
 

Ynt: Duster Kar Zinciri

Tr bozo komik olan ne hala anlayamadım Bu videolardaki kar 1 metre üstü değil dedin ispatladık.
daha önce ne yazmışım
6- Taze karda aracına göre 1 metreye kadar araç yürür tabiki zincir ile. (Dev lastikli extrem araçlar bu sınırlamaya dahil değil )
Dalga geçer gibi sen ne demişsin

zincir ister 2 ister 4 tekere takılı olsun 1 metre karda (taze yada bayat kar fark etmez ) gider demek için (exterm araçlar hariç ) o aracın yaklaşma acısı, karın açısı ( meteorolojik kar değil ) uzaklaşma açısı nedir bi düşünmek lazım biraz mantıklı olmak lazım. 2 yada 4 teker zincirli ister şöförde boynuna zincir taksın 1 metre karda gidebilen araç varsa bilelim birde gitsin görelim ancak saygı duyarız.

Başka ne demişsin
Kendini son nokta zannedenler önümüzdeki haftalarda düzenliyeceğimiz aileli yatılı yada ailesiz gezilere
ben son noktayım diye bir iddeam olmadı. Böyle birşey yazmadım. Okumayı tam bilmiyorsanız o ayrı.

Başka ne yazmışşsın
videolardaki araçlarda zincir göremedim kendilerine kar ittirerek yol açmaya çalışan araçlar kar 1 metre falan değil bu videoları gülmek içinmi koydunuz

Resimle beraber aracın 1 metre kadan fazla yerde yol aldığını gösterdim . Bu konuda da gülünecek bir nokta görmedim.

Başka ne demişsin

araba yarıştırmak isteyen varsa o da buyursun bırakmış olmama rağmen iş iddiaya binerse düşünürüz.

Bu muhabbetin de bana çocuk muhabbeti gibi geldi.

tr bozo bundan sonra yazdıklarım sana değil

Normal bir karlı zeminde 4x4 ler lastiği kabak olmadığı sürece zincire ihtiyaç duymaz. Fakat iş exterm kar koşullarda yol almaya gelince aracınız zincire ihtiyaç duyar.
Resimle örnek vereceğimm son yaptığımız gezide benim aracımda 4 zincir vardı zincirsiz diğer araçlar yolu açmama rağmen etabın bir noktasına kadar gelebildi. resim çektiğimiz noktadan sonra araç ile 1 km daha ilerledim fakat diğer arkadaşlarda zincir olmadığı için geri dönmek zorunda kaldım. Döndügümde karşılaştığım manzara herkesin bir kenarda takılmış uğraşıyor oldukları idi. Benim aracım diğer araçlaradan daha mı iyi hayır tek farkımız ZİNCİR



 

Ynt: Duster Kar Zinciri


1 video daki araçlar standart araçsa keşke birde dev lastikli exterm araç videosu paylaşsaydınız bizde exterm araç göreydik
2 videodan görüntü alma muhteşem ( tarif edin bende yapıym bilmiyorum ) saadece kar tümseği değil yol boyunca kar yüksekliği kaç metre santim lastik mukayesesinden ortaya çıkıyor ispatlı
3 hadi her şey tamam bana 46" M/T lastikle gecemez diyeni bi gösterin zincirle 1 metreye kadar yürür diyorsunuz ben videolarda zincir göremiyorum yada ben görmiyeli zincir değişmiş 46" M/T olmuş
4 tümseği atlayan aracın durduğu yerde arka diff. gözüküyor ben hesapta bilmiyorum ya lastik diff. kar orantısı yapıcam 50 hadi 55 cm diycem hesap bilenler düzeltir
5 şimdi hakikaten bende şaşırdım neye güldüğüme.
6 herkes zincirli lastikli gittiği yere kadar takıldığı yere kadar gider, sonra dostluk kardeşlik devreye girer straplar vinçler çalışır. bu konu bilgi alışverişinden çıkmak üzere inatlaşmaya gidiyor, en güzeli kim zincir takmak istiyorsa taksın kim zincirsiz gidiyorsa gitsin kazasız belasız gidecği yere ulaşsın. bence zincir konusunda bilgi sahibi olmak isteyenler için tercih yapacakları kadar yazıldı
son bir kaç not zincir avrupa ülkelerinin çoğunda yasak, çivili kar lastiği bazılarında yasak, bazı ülkelerde kar lastiği mecburiyeti var, bazılarında kendi vatandaşlarına mecburi yabancılara serbest kısıtlama var almanya takmayana para cezası uyguluyor vs.

saygılar.
 

Ynt: Duster Kar Zinciri

Senin türkce hocanın ellerinden öpmek gerek. Lokum abi lokum.
 

Ynt: Duster Kar Zinciri

Yanlış anlaşılmasın ama çok güldüm.Karın Açısı (meterolojik değil) koptum vallaha sağolun .
 



Ynt: Duster Kar Zinciri

arkadaşlar, geçenlerde uzun yolda bir kamyon marketten knk x type zincir aldığımı söylemiştim. Üzerinde 215 60 16 uyar yazıyordu, ,içimde şüphe olmasına rağmen ucuz diye almıştım (45 tl) Ankarada lastikçiye denettim, bizim 215 65 16 standart lastilklere rahat oluyor, takmatik kolay takılıyor, x tipi yeni model, serme tip zincirlerden daha güvenli ve fiyatı uygun. İnternette de var 45 tl ye. Alacak arkadaşlar uyan lastikler olarak yazan 215 60 16 ya bakmasınlar, duster'a uyuyor. Tavsiye ederim.
Bu arada aracı 2w modunda kullanınca, sürat yapmayınca ve karlı bölgeyi geçince hemen çıkartmak kaydıyla zincir kullanımının şanzı manda zorlama tapacağını sanmıyorum.
Kitabında da kuralına göre kullanılabilir diyor.
 

Ynt: Duster Kar Zinciri

http://www.youtube.com/watch?v=0xRhJpdhcPw&feature=youtu.be

şöyle birşey var işe yararmı dersiniz arkadaşlar getiriyor yurt dışından 16 janttdan 24 janta kadar oluyor her abada
 

Ynt: Duster Kar Zinciri


mimar, sen uyuyor dediğin için aynı markadan aldım. Eve gelince denedim. Uymasına uyuyor, fakat uygun ebatlı takmatikler gibi çok rahat takılmıyor.
Bu yüzden, yanınızda ilave gergi malzemesi bulundurmalısınız.

Şöyle ki: Arka halatı geçirdiniz, dengelediniz, ardından ön yüzdeki kancaları taktınız; tekerleğin altına gelen kısımda birkaç santimlik kısalık olduğu için, zinciri alttan, arabayı hareket ettirmeden gerdirmez zor.

Niye ilave gergi.... Diyelim ki taktınız, gerdirebildiğiniz kadar gerdirdiniz, birkaç metre gittikten sonra (zaten gerdirilmesi lazım ya), sizin tam dengeye getiremediğiniz kısım kullanacağınız ilave gergi ile yerine oturacak; böylece işi sağlama bağlamış olacaksınız.

Bu arada takmatik kullananlara bir tavsiye... Yanınızda pense ve tel butlaka olsun. Ne olur ne olmaz. Gergilerden, bağlantılardan biri koparsa, tel ile takviye imkanı olmuş olur.
 

Ynt: Duster Kar Zinciri

Olguncandan bey, lastikçi denedi, hiçbirsorun yok tam uyumlu dedi. Ben de başındaydım. Yalnız taktıktan sonra birkaç metre gidip, bir daha lastikli kancasını gerdirin dedi. Bu her marka zincir için standart tedbir zaten.
Ayrıca tel ve penseye gerek yok. Lastikçi yanınında 2 adet esnek kancalı bagaj lastiği bulundurun dedi. Her marka zincirde bakla kopması olabilir, bu gergi lastikleri ile zinciri gerdirip yola devam edersiniz dedi.
Ayrıca bagajda muhakkak iş eldiveni bulundurmak lazım. Hem zincir hem lastik değişimi için lazım eldiven...