Lassa 215/65R16 98S COMPETUS A/T performansı kış lastiğine yaklaşır mı?
https://www.lastik.com.tr/lastik-detay/216150
Kısa cevap: Muhtemelen hayır.
Daha uzun cevap: Üzerinde kışlık lastik logosu varsa durumu idare eder. O logoyu hakkedebilmek için birtakım minimum performans kriterlerini karşılamıştır, ama iyi bir kışlık lastik olmadığı kesin.
Sebebi? Kışlık lastik hamuru yazın kullanılamayacak kadar yumuşaktır. Hemen aşınır. Bu yazın kullanılabilen bir lastik olduğuna göre, sıcaklık -15 dereceye düşünce hamuru kütük gibi olur. Kayar. Yola doğru dürüst tutunmaz. Ha belki o dişlerle yumuşak kar üzerinde yürür. O da belki..
O "belki" nin yanıtı ise burada:
http://www.youtube.com/watch?v=i0-1Ki2zf9s
Uzun lafın kısası: yazlık lastiklerin 8 derece altındaki sıcaklıklarda kullanılması tavsiye edilmez. Sıcaklık düştükçe hamur sertleşmeye başlar.
Arkadaşlar dün (07.01.2013) Ankara'da yağan karda yaklaşık 1 ay önce aldığım ACHILLES marka kış lastiklerimle (Ankarayı bilenler ne kadar dik rampaları olduğunu iyi bilir ) Gölbaşı - Dikmen - Öveçler güzergahında, yollar tamamen karla kaplıyken ara yollarda hiç beklemediğim kadar iyi bir performansla çok zorlanmadan ilerledim. Aşağıdaki linkte Gölbaşından - Dikmene ve Dikmende ara sokaklarda ilerlerkenki video mevcut. Burada görünenden daha dik yokuşları (Öveçlerin ara sokakları)'da zorlanmadan çıktım. Bu fiyata (170 tl) bu performansı beklemiyordum doğrusu.
http://www.youtube.com/watch?v=rLeM9z7oyQs
Teşekkür ederim. Geri giderken görünen Fiat Linea araç yolun giriş kısmını engellediği için ilk önce yanından düz çıkmaya çalıştım, ama böyle rampalarda aracı biraz hızlandırıp sonra rampaya çıkmak lazım, fakat yolun fiziki yapısından dolayı ve Lineanın yolun giriş kısmını kapatmasından dolayı hızlı giriş yapma imkanım yoktu. Dolayısıyla son çare geri geri çıktım. Aracım 4x4 olsaydı düz çıkardım eminim.
aklımızda olsun
video bilgilendirdi.
böyle bi bilgiden haberim yoktu. Teşekkürler.
Rica ederim. 2 çeker ve önden çekişli araçlarda böyle rampa vede kaygan zeminlerde çıkmakta çok zorlandığım yerlerde genelde ben bu taktiği uyguluyorum. Çünkü aracın yönünü geriye çevirince motorun ağırlığı eğimden dolayı ön lastiklere daha fazla basınç uygulayıp, yere daha fazla tutunmasını sağlıyor
Yol almayı bilmem de kar üzerinde fren standart lastiklerle çok kötü. Hatta bu lastiklerin dört mevsim olmadığını düşünüyorum zaman zaman. Düşünün yani o kadar kötü karda fren.
4x4 ve 4 lastiğinde kar lastiği olması benim 2 kıştır hayatımı kurtarıyor Ankarada. Rampalarda 1.vitesle ağır ağır 10 cm kar üzerinde çıkabiliyorum. Bu arada tüm kar lastiklerinin her yıl performasının düştüğünü göz önünde bulunduralım. Seneye bu yılki kadar taze olamayacağı için tutunması biraz da olsa düşüyor.
Bu haftaki oto haber dergisinin kış lastiği testinde nokian wr d3 lastik birinci olmuş. Artıları karda çok iyi tutunma çok iyi frenleme ve düşük gürültü. Eksi yönü ıslak zeminde fren performansı. ikinci conti ts 850 dikkat çeken ise diğer lastiklerden 100 tl ucuz olmasına rağmen(4 lastikte 400 tl) tayvanlı nankang'ında mantıklı bir tercih olması(Test sonuncusu). İşin ilginç yanı briston lm 32'nin de sondan 2. olması. 3. semperit speed grip2 4. dunlop 5.goodyear ug 8 6. toyo 7. michelin alpin 4 8.fulda 9. prelli diye gidiyor