Ynt: Düz Dizel Defender Bd30 Dönüşümü
DMN' Alıntı:
Hayırlı olsun Derya Bey, iyi günlerde kullanın inşallah. Memnuniyetinizi görünce neredeyse kendi aracım yenilenmiş gibi sevindim nedense
BD30 için çok faydalı bir bilgilendirme olmuş, teşekkür ederiz. Benim aracımda da rektifiye veya daha sorunsuz bir onarım için yeni bir motor olarak BD30 tavsiye edilmişti. Gerçi benim aracım 2.7 Tdi ama sanırım 2.7 olanı da varmış. O yüzden ilgiyle okudum.
Sadece motor değişiminin size maliyeti ne oldu acaba bilgi verebilir misiniz?
Teşekkürler..
Sent from my Novo7 using Tapatalk
Teşekkür ederim İlker Bey.
RN 380 şanzumanı ve onunla ilgili yapılan işlemleri (şanzumanı sökme takma içerisinden parça değiştirme motora a akuple etmek için araya yapılan ekstra parçalar vs. gibi) saymazsak,
3.750 tl Motor, muhafaza, pleyt, yağ-mazot filtresi, motor kulakları, egsoz, direksiyon pompası kayış kasnak vs..
1.000 tl işçilik.
250-300 tl elektrik
150 tl egzos kaynak uzatma vs.
Bunlar haricince yaklaşık 750-800 tl gibi parça çıkar diye tahmin ediyorum. (tabii kullanılacak parçalara bağlı olarak.)
Baskı balata yay çatal alt üst merkezler vs çoğu HD kullanıldı. En basiti debriyaj bilyasının gövdesi ambalajından plastik çıktığı için biz onu döküm olanıyla değiştirdik.
Kabaca 5-6000 tl ye bitebilecek bir işlem.
Tam olarak fiyat veremiyorum çünkü RN380 şanzuman ve onun bağlantıları ile ilgili bir çok parça aldık ve değiştirdik. normalde LT77 ile direk kullanılabilecek bir motor olmasına rağmen biz RN380 i tercih ettik. İyiki de öyle yapmışız.
RN380 i motora bağlamak için araya CNC de alüminyum parça işlettik sadece bu parça 500 tl tuttu. sonrasında motor yaklaşık 15 cm öne gittiği için hava filtresinin yerini değiştirmeye karar verdik ve ön göğüsle motor arasında kalan boşluğa 300tdi ın hava filtre kazanını alarak onu bağladık. Bu da bağlantı parçaları (şnorkel,klips kelepçe hortum vs.) ile beraber yaklaşık 600 tl tuttu. tüm bunlar yapılırken motorda su deposu, direksiyon hid. deposu, mazot filtresinin yeride değişmek zorunda kaldık. tabi bunların hortumları da bize ekstra oldu.
Tabi daha bitmedi
çekilen elektrik tesisatı hoşumuza gitmedi. (araç çalışsın diye biraz aceleye gelmişti) Şimdi araç elektrikçide. komple elektrik tesisatı değişiyor. Herhalde bu haftasonu oda bitmiş olur.
Bu kadar teferruata BD30 için gerek varmıydı?? derseniz bence gerek yoktu. BD30 bmc den söküldüğü halde defender a takılıp kullanılabilecek bir motor. ama ben uzun süre daha aracımı kullanmak istediğim için bu kadar uğraştım. İnşallah uğraşımıza değer.