Kum sürüşlerinde otomatik vites daha avantajlı vites geçişlerinde tork kaybetmeden yoluna devam edebilirsin.manuelde ise geçişlerde tork sıfıra iner.. çok seri olman gerekir..
Otomatik iyidir . Doğru kullanılan otomatik kolay kolay bozulmaz . Otomatik kullanan kişinin otomatiğin mantığını bilmesi gerekir . Arazide Dezavantajı yoktur . ABD de herkes arazide otomatik kullanıyor canavar gibi . Adamların imkanı çok , dezavantajı olsa manuel takar geçer . Araç faktmrü de önemli . Tanınmayan , bilinmeyen otomatik tamirde sıkıntı yaratır . Sıfırı meselan 10bin TL olan otomatik sorun yaratır . Ama sıfırı ucuzsa , parçası ustası bolsa ve ustalar artık iyi tanımışsa tamirde de sorun çıkmaz yada değiştirilir ....
Uzun yolda , vites değiştirmekle uyanık kalacak durumdaysak bence en güzeli kenara çekip uyumak . Bunca uzun yola gittim otomatikle sadece rahat ettim hiç iş güç yok uykum geldi gibi bir durum yaşamadım
Arazi aracınında bineğinde hem düz hem manuelini kullandım hala da iki titpi de kullanmaktayım . benim gözlemlerim böyledir arkadaşlar .
Esasen bu seçim kişisel tercih , kullanım ve zevk meselesi gibi geliyor ...
Merhabalar bayiide manuel olmadığı için hiç istemesemde otomatik aldım.Şimdi diyorumki iyiki almışım.Sıklıkla Anadolu-Avrupa yakası arasında gider gelirim.Ne iyi etmişim.Bu arada benim arabam 4x2 ford amma 4x4 almam gerekirse kesinlikle manuel olacak o arazi vitesi varya adamın eli lövyeyi kavramalı varmı yalanım.Çünkü o iş zevk işi.
Kalın sağlıcakla.
bukadar keskin konuşmayın sitede bunda otomatik kullanıcısı var... içlerinde sıkı offroad yapanlarda... ilk aldığımızda bence alışamadım 3-5 gün ama inanın şimdi manueli kullanır gibi istediğim vitesi istediğim an yakalıyorum... yeterki alışın...
uyku işi işin espirisi tabiki otomatiğin zevki başkadır rahatlığı bunu zaten kimse inkar etmiyor.Bana görede otomatik tabiki bugüne kadar dört araba değiştirdim.Bunlardan birisi otomatikti ondan aldığım zevkide hiçbirinden alamadım.Masrafmış hiç bir masrafınıda görmedim.Bu şans arkadaşlar akacak kan damarda durmazmış otomatik bozulacağı masraf açacağı varsa zaten açacaktır.Normal düzler açmıyormuş gibi sanki bizden değerlimi arkadaşlar neye para harcamıyoruz ki.
Arkadaşlar,otomatik olursa baskı balata işinin sıkıntısı biter,sol ayak sana kalır.Hele birde hız sabit olayı varsa (tabi uzun yol için) değmeyin keyfine.
Ülkemizde üretilen dünyanın birçok yerine ihraç edilen şehir içi ve şehirler arası otobüslerin midibüslerin çoğu otomatik.Bizim otobüs şoförlerimizin bazılarıda otomatik vitesli otobüsü benimsedi.Hız sabitleyici ve reterdarın rahatlığına alıştılar artık otomatikle kaynaşmaya başladılar.
Kalın sağlıcakla.
Özellikle debriyaj sıkıntısını düşününce arazide ve yolda otomatik. Keşke 4WD versiyonlara taksalar da multitronic tarzı şanzımanları kullansak offroad için.
Arıza konusunda genel kullanım hatalarına bağlıyorum. Kaliteli servis doğru kullanım varsa otomatik.
Tiptonic denilen illetlerden ise kesinlikle uzak durmalı.
Bu konuya ben de vakti zamanında takılmıştım ama asıl mesele aracınızda arazi şanzımanı olup olmadığı. Varsa otomatik te olur düz de, fark etmez, yoksa derin çukurlardan uzak durun derim, ama düz vitesle arazi şanzımanınız yoksa belalı yerlerden kurtulma şansınız biraz daha yüksek.
Merhaba
Yaşım 41.13 yaşından beri araç kullanıyorum ve 22 yıllık ehliyet sahibiyim.
Biri otomatik diğeri manuel 2 aracım var.Otomatik araçların bilhassa İstanbul trafiğindeki rahatlığına katılmakla beraber,sıkışıklıkta vitesi N (naturel,boş) konumuna getirmek gerekiyor.Çalışmama durumunda vurdurarak çalıştırma gibi bir alternatifi yok.Yakıt sarfiyatı manuel olanlara göre daha fazla.Arıza durumunda ustası yok gibi bişey.Kaygan yolda kabiliyeti daha az.vs gibi bu örnekleri dahada arttırabiliriz.Sonuç olarak elbette manuel vites,selamlar.
Şu yaşıma rağmen, otomatik, yarı-otomatik ve manual vites kullanmış biriyim. Sanırsam aralarından yarı-otomatiği seçebilirim. Nedeni ise, istediğiniz zaman manual, istediğiniz zaman otomatik kullanma şansı vermektedir. Ama benim için fark etmiyor, hepsi kabulümdür
konfor bakımından tiptronic ya da otomatik vites evvallah da, ekonomi bakımından maalesef düz vites diyorum. arazide manuel şanzımana da otomatik şanzımana da yük binecek , her ne kadar otomatik gücü arabaya daha az yansıtsa da ikisi de zorlanacak ve otomatik şanzımanı kucaklamaktansa manueli sırtımda taşımayı tercih ediyorum. (tamamen ekonomik)
gene de kullanıcı yorumlarını almak lazım. japon araçlarının otomatik şanzımanı ile amerikanların arasında sağlamlık bakımından da illa ki fark vardır amerikalılar bu işte ilah sonuçta.