El Yapımı Buggy Projesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ÖmerArıcan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 71
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 115,403
Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

Bir kaç fotoğraf daha ekliyorum.









 

Ekli dosyalar

  • Resim 006.jpg
    114 KB · Görüntüleme: 540

Etiketler
buggy
Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

Bu projede, dişli kasnak ve kayış ile aktarım zincire göre daha kullanışlı olabilirmiydi ??
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

''Buggy'den çok go kart arabası olmuş '' bence kibar bir söylem değil.

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=95330.30#ixzz2NblCzJQO

bence de oldukça kibar bir söylem, aracınızı arazide bir zorlayın ondan sonra konuşalım. Tabi şaban usta gibi olanları açık açık yazmak dürüst olmak şartıyla. ha arazi diye toprak zeminde kullanacaksanız ozaman gokart oldukça uygun bir benzetme.
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

numan33' Alıntı:
Bu projede, dişli kasnak ve kayış ile aktarım zincire göre daha kullanışlı olabilirmiydi ??

Değerlendirmek lazım , zincire göre daha esnek olması ,esnemelerde daha fazla tolerans, sessiz çalışma,yağlama konularında artıları olabilir. ama mukavemet konusunda bir düşünmek lazım ,

Teşekkürler,
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi


Bakın üslubunuz beni rahatsız etmeye devam ediyor söylemek zorundayım. Şaban usta kimdir tanımıyorum,açtığı konuya da bakamadım. Dürüst olmamak gibi bir davranış türünü bilmiyorum. Kimse ile yarış yapmıyoruz, bir şey ispat etmeye de çalışmıyoruz. Arazide istediğimiz gibi olmazsa bir şeyleri değiştirmeye çalışırız. Mevcut durum için öneriniz, bilginiz var ise dinleyeyim.

Kavramlara takılmayalım en iyisi ; benim bilgim dahilinde go-kart yere oldukça yakın , asfalt kullanımı için tasarlanmış, basit yapıda araçlardır. Sizin içinse anladığım kadarıyla hard off road kabiliyeti olmayan araçlar go -kart.
 



Ynt: El Yapımı Buggy Projesi


Aracınızın yerden yüksekleği göz önüne alındığında, ağır arazi şartlarında kullanılamayacağından enli palet tip kayışlar , ihtiyacınız olan gerekli mukavemeti sağlar, kanımca.
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

Sinyaller ve depo için çalışma yapıldı.




 

Ekli dosyalar

  • 20130314_165418.jpg
    119.1 KB · Görüntüleme: 403


Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

Ömer arıcan bey
Öncelikle sizinle ticari ve hobi amaclı olarak iki noktada açtığınız konuyu değerlendirmek istiyorum.

Ticari açıdan : fas tunus cezayir gibi ülkelere kendi markası ile 400 cc cvt 4x4 '650 cc susoğutmalı 4x4, 800cc ve 110cc otomobil motorlu bugy satmıs biri olarak para için yapıyorsanız bu işten parakazanamazsınız sizin bu şekilde yaptığınız araçları kimse almaz bir yıl uğraşırsınız sonra mahallede çocuklar binip gezerler.

Hobi olarak kendinize bir araç yapıyorsanız düşük hızlarda hava soğutmalı motorsiklet motoru ile arazide performans alamadığınız gibi motorunuza yazık olur. Şehir içi kullanımı için ise hızdan kaynaklanan devir gene sıkıntı yaratır.Bunun dışında aracınızı birdaha tam donanımlı olarak tartmanızı rica ederim .aktarım ve hareket unsurlarınızı tekrar gözden geçirin ve adına konuştuğunuz ustalara 500 ve 1000 tl arasına maal edeceklerini hesapladıkları aracın işcilikler hariç ikinci el parçalarla 2 bin liraya maal edecekleri uyarısında bulunun işçilikleride koyarsanız 3 bin diyelim ruhsat proje ve trafik onayıda ayrıca 40 binlira felan tutuyordu şimdi daha yükselmiştir. Bunları toplayınca pahalı bir hobi oluyor .

Başka bir konuyuda dikkatinizi çekmek isterim benzer ve üzerinde çalışılmış testleri yapılıp uluslar arası ruhsatlanmış bir aracın çin tayvan ve hindistandan satış fiyatı yaklaşık 350 dolar ile 4.000 dolar arsındadır . 4.000 dolarlık bir ürünün tr ye giriş maliyeti toplam 13.000 dolardır nihayi fiyat 17.000 e çıkar ve satış fiyatı 20.000 dolar civarları olur. İşte bu nedenle aslında benzerleri 6 ila 10. 000 liraya satılanlar aslında 350 dolarlık ürünlerdir.

Amacın sizlerin hevesini kırmak yada şahsınızın ve ustalarınızın meziyetlerini değerlendirmek değildir sakın yanlış anlamayın. Amacım sadece uğraştığınız iş gereksiz yere sizin zamanınızı ve paranızı alacak. Hiç bir başarılı sonuca da ulaşmayacaktır. Sadece tecrübelerimi paylaşmak istedim
Selamlar
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi


Sayın xkirpix, yukarıdaki alıntı yaptığım cümleleriniz hariç, tüm yazdıklarınıza katılıyorum. Bu projede, sağlıklı gitmeyen bir taraf vardı. Çünkü, imalat aşamasında yapılacak tüm yanlışlar yapılarak, bitmiş iş eleştirilere sunulmuştu. Aracın yerden yüksekliği, dingil açıklıkları, motordan tekerlere hareket aktarımı gibi birçok şu an için kullanım öncesi problem olarak görülebilen özellikleri var. Fakat tüm bunlara rağmen devam etmeliler. Çünkü, bu projeler hayallerinin peşinde koşanların projeleri. Bu projeleri yapanlar, geçmişin uslu değil, zeki ve haşarı çocuklarıdır. Hayat tecrübelerini de kendi deneme yanılma yoluyla kazanan insanlardır. Ne kadar uyarsanız da, sizi dinlemezler ve parmaklarını elektrik pirizine sokarak elektriğin çarptığını öğrenen insanlardır. Ve tanışmamamıza rağmen, sizin de aynı özelliklerde olduğunuzu düşünüyorum. Değilse, bu işlerde mantık aradığınız an, yapmaktan vazgeçersiniz...

Ömer arkadaşımız, baştan hesapsız başladıkları ve spontan gelişen bir proje için, tüm arkadaşlarımızın yaptığı doğru eleştirilere tahammül ederek, fakat lütfen bu eleştirilere dikkate alarak bence devam etmeli. Bu forumdaki sizin gibi tecrübeli arkadaşlarımızın, " olmaz " denilen bir işten, "olur" nasıl çıkarılabilir şeklinde, yönlendirmeleri olmalı.
" Pişmiş aşın yahnisi sert olur " demiş atalarımız. Bitmiş işin de eleştirisi o nedenle bu kadar sert oluyor.

Günlerdir böyle bir projenin yapımına vakti olmayan birisi olarak, arazi şartlarında kullanımı konusunda, yükseklik, güç ve denge konularında birsürü olumsuzluk görüyorum. Kafama yatmayan aktarım için, bir iki şey yazdım. Sizin yazınızı okuduğumda da, " bu tekerleri komple atsalar da, bu aracı tank gibi paletli bir araca çevirseler araziye çıkabilir mi " diye düşünüyordum.

Aslına bakarsanız, bu işin olup olmadığını görmek, bu işleri yapan insanlar için pahalı, fakat bizim için bedava bir tecrübe.
Fikirlerinizle olabildiğinizce yardımcı olun, izleyin ve keyfini çıkarın..

Saygılarımla.

Numan
 



Ynt: El Yapımı Buggy Projesi


Sayın arkadaşım bu mesajla topiği gereğinden fazla kirlettiğini, aynı şekilde bende burdan cevap yazarak kirlettiğimin farkındayım.
Özelden mesaj atacaktım ama vazgeçtim. Bir çok konuda bu mesajı yazdınız gereksiz. Nokta yada virgül konulmasından rahatsızlık duymanayın. Bir nokta konulması bile o konuyu takip etmeyenlerin farkına varmasına sebep oluyor. Bırakın noktasını yada virgülünü koyan koysun.
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi



Selamlar,

Basta da belirtmistim.Ustalardan birinin ogluyum. (Ömer usta ) kendisi emekli, hobi amacli arkadasinin atolyesinde projeyi devam ettiriyor.Internet ile tanismasi yeni oldugundan onun adina fotograflari ben paylasip , aciklamalari yapiyorum. Degerli uyarilariniz icin tesekkur ederim ancak ticari amaclar soz konusu bile degil. Varsin paramiz gitsin. Ancak asil deneyim uretimle,deney ile kazaniliyor.Motor konusunda hava sogutmali motorlarda isinma sorunu biraz sehir efsanesi geliyor bana. Dilbilgisi icin kusura bakmayin telefondan yaziyorum.(Benim de yasim 30 uzeri yanlis anlasilmasin
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi


sizi çok iyi anlıyorum sizinde beni anlamanızı rica ederim.
bu projeyi burada bırakıp yeni baştan baştan bir proje yapmak isterseniz ilk civatasından itibaren planlamasında ve üretim esnasında ki zorluklara kadar destek olmak isterim.
size başarılar.
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

Çok teşekkürler, sonraki projelerde adım adım süreci paylaşmaya çalışacağım.
 

Ynt: El Yapımı Buggy Projesi

Ön konsol için haftasonu birkaç uygulama yapıldı.



 

Ekli dosyalar

  • 018.jpg
    150.7 KB · Görüntüleme: 370



Ynt: El Yapımı Buggy Projesi


Numan bey , değerli açıklamalarınız için teşekkürler,

Projenin yapım aşamasında gelen fikirleri, sözde eleştirileri duysanız güler misiniz , ağlar mısınız bilemem. Her kafadan bir ses çıkıyor ancak ne hikmetse sadece bir kişinin teri akıyor. En son meraklı izleyicilerden biri buna niye jawa motoru takmadınız dediğinde babamı zor tutmuşlar .

Neyse eğrisi -doğrusuyla devam ediyoruz.

Saygılarımla,