KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Haklısınız Ali Bey, Sanırım işlerine son verdiler. Ama erçekten içim ço acıdı. Yahu aynı gün gelip çıkartacaklardı, sabaha kaldı araç dondu, tamam atrafındaki buzu kırsana be adam illa pratik zekalı olmak zorundamısın excavator ile çekiyorsun aragı gacır gucur...........
Neyse şu anda da Erzincan Sakal Tuatan geçidinin oralarda bir yerde kasım ayında batırıp nisanda almaya gittiğimiz Ford Rangerin fotolarını arıyorum. Bulursam onuda eklerim
Evet Bakü Ceyhan Ham Ptrol Boru Hattı, Limak Ceyhan Kayseri arasını yaptı, STA ALARKO, Kayseri Erzurum, Tepe Nacap, Erzurum kars arasını, Olay Erzurumda yaşandı.
Ben Btc proje direktörlüğünde sahadaki arkeolojik alanları araştıran ekipteydim. Yani hatın tümünden sorumluyduk, seyyar bir ekip gibi hattı dolaştık. Botaş Enerji Bakanlığı bünyesinde. Bizlerde Landrover Discovery ve Nissan Patrol vardı. Jeepçiyim artık ama patrolün üzerine araç ta tanımam.
Nolursa olsun yolda kalındıgında ben kepcelere güvenmiyorum.Bi gün ısuzi kapalı kasa kamyonetle karda kaldık patinaj yapıyordu.Kepce sanki düşman gibi hiç düşünmeden sivri agzıyla kasaya dayamış kepcenin ucunu iteklemek icin ama kasanın arkasıda mafolmuş tabi,iceri gözmüş tamamen.
Bu aracları kullanan kişiler o kadar uzmanki kıl kadar mesafeyi bile ayarlıyor ama anlattıgım gibi (kötü söz kullanmak istemiyorum) kötü zihniyetli insanlarda cıkıyor malesef.
Bu aracın etrafındaki buzları kırıp cevresinide aracın cıkabilecegi kadar genişletseydiler arac hiç bir zarar almadan cıkardı ordan.Ama kimin umrunda adam intikam alır gibi aracı mafetmiş.
Kesinlikle haklısınız. Beni projede çalıştığım dönemlerde bir operatörüm vardı. Bir çok operatör içirisinden seçmiştim. Çünkü arkeolojik riski yüksek alanlarda tüy kadar hafif çalışmak gerekiyor bazen.
Adam bana kedini şöyle ıspatlamıştı, düz bir tabağa zeytin koydu bir iki tane kepçenin ucuna çatal bantladı. Ve hala gözümde o sahne. Adam zeytinlerden birini çatala geçirdi. Tamam dedim benim adamımsın ..
Bu kadar hassas çalışmaya müsait olan bu aletle o araç hiç bir hasar verilmeden çok ama çok rahat çıkartılırdı oradan.
çıkmazdı yine .etrafını kırdınız peki altındaki girinti çıkıntısındaki buz kütlesini nasıl kıracaksınız. Ya yazı bekleyecektiniz yada etrafındaki buza tuz dökülerek çözecek ve arabanın altındaki kısmını ısıtarak aracı haraket edecek hale getirecektiniz.
Ozaman tereyağ kıl misali çıkardı. Tabiki araba devrildikten sonra yol gösteren çok olur , ama en azından birdaha başa gelirse yardım etmek benimkisi ))))
Kesinlikle haklısınız. Beni projede çalıştığım dönemlerde bir operatörüm vardı. Bir çok operatör içirisinden seçmiştim. Çünkü arkeolojik riski yüksek alanlarda tüy kadar hafif çalışmak gerekiyor bazen.
Adam bana kedini şöyle ıspatlamıştı, düz bir tabağa zeytin koydu bir iki tane kepçenin ucuna çatal bantladı. Ve hala gözümde o sahne. Adam zeytinlerden birini çatala geçirdi. Tamam dedim benim adamımsın ..
Bu kadar hassas çalışmaya müsait olan bu aletle o araç hiç bir hasar verilmeden çok ama çok rahat çıkartılırdı oradan.
Pes doğrusu, çatal zeytin olayına takılmadım değil.. ekskavatör yapısı itibarı ile sert çalışan bir makine olduğunu, geçmiş senelerde sahibi olduğumuz 4 makineden dolayı biliyorum. Bu kadar estetik çalışabilecek öperatöre, operatör denmez sanatçı denir. Zannımca zor bir sanat dalı seçmiş arkadaş..
birrazcık el melekesi o kadar yoksa çok zor değil.işi bilirsen ve kolların verdiği tepkiyi hesaplarsan iğne deliğinden iplik de geçirirsin.esas olan dar alanda çalışmaktır yoksa tabaktaki zeytine çatal batırmak bugün birçok operatör için kolay bişey.saygılarımla
Pes doğrusu, çatal zeytin olayına takılmadım değil.. ekskavatör yapısı itibarı ile sert çalışan bir makine olduğunu, geçmiş senelerde sahibi olduğumuz 4 makineden dolayı biliyorum. Bu kadar estetik çalışabilecek öperatöre, operatör denmez sanatçı denir. Zannımca zor bir sanat dalı seçmiş arkadaş..
İnanılmayacak bişey degil yetenek yarışmalarını belki hatırlarsınız bi aileye zarf cektiriyorlar zarfın icinden ne cıkarsa aileden biri o işi başarmak zorunda ve 1 hafta zaman tanıyorlar.
Bir cok kez kepcenin ucuna catal kaynak edip tabak icindeki zeytini almasını istiyorlardı. ilgili video
Evet Bakü Ceyhan Ham Ptrol Boru Hattı, Limak Ceyhan Kayseri arasını yaptı, STA ALARKO, Kayseri Erzurum, Tepe Nacap, Erzurum kars arasını, Olay Erzurumda yaşandı.
Ben Btc proje direktörlüğünde sahadaki arkeolojik alanları araştıran ekipteydim. Yani hatın tümünden sorumluyduk, seyyar bir ekip gibi hattı dolaştık. Botaş Enerji Bakanlığı bünyesinde. Bizlerde Landrover Discovery ve Nissan Patrol vardı. Jeepçiyim artık ama patrolün üzerine araç ta tanımam.
Sizin kullandığınız patrollerden 15 veya 20 kadarı Yenice -Adana yolu üzerindeki Nissan servisinde uzun zamandır duruyorlar, aldığım duyumlara göre bakım için serviste, ama parça bekleniyormuş