KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Konunun başında çoğu resim silinmiş bu yüzden tekrar konuya buradan başlıyorum.
Araç 1977 model ford f 250 custom çift kabin. 2013 Ağustos ayında Bursa dan alarak İstanbul a getirdim ve araç bu haldeydi.
Yaklaşık 3 hafta kadar kaporta işlerini yaptırmak için usta aradım ama İstanbul da bu işi yaptırmak gerçekten çok pahalı ve zor. Zaten yaparım diyen usta da bulamadım ya da bana denk gelmedi. Genelde araç çok büyük bunu dükkana sokarsam başka iş yapamam gibi şeyler duydum. Aracı daha kapıda görenler abi çek bunu buradan biz yapamayız diyorlardı. Çok sıkıntıya girdiğimi başıma iş aldığımı düşünüyordum , ama mahalleden badford u olan bir abim bana Sakarya da bu işlerin daha rahat ve ucuz yaptırılabileceğini ve bana yardımcı olacağını söyledi. Resimleri gönderdik Sakarya daki ustalara tamam dediler ve atladık gittik. Böylece aracı kaporta ve boya işleri için Sakarya ya bırakmış oldum.
Ve Sakarya İstanbul yolunu kaç kere gittim bilmiyorum. Her gidişimde fotoğraflar çekip ustalarla nasıl olması gerektiğini konuşuyorduk.
Dayanamayıp daha hub lock lar gelmeden bir araziye çıkayım dedim çok sabırsız bir şekilde.Doluştuk araca hem piknik hem küçük denemeler yaptık.
Lastikleri taktıktan sonra tam turda çamurluğa sürtme yaptığı için aracı yükseltmeye karar verdim ve soluğu makasçıda aldık..
Sürtme problemini halletik ve sıra fren tertibatına geldi.
balatalar perçine kadar inmiş ve disk kurtarılamaz bir hale gelmişti.
Bijonlar porya ve disk arasına preslenerek sabitlenmiş ben de aynı yöntemi kullanarak söktüm ve yeni diskleri bijonlardan presleyerek poryaya bağladım.