Evet ford yeni ürettiği minibüslerin 1 koltuğunu koymuyor 14+1 olan minibüsleri 13+1 , 17+1 olanları 16+1 olarak piyasaya sürüyor.Ancak 13+1 minibüs alan kişi isterse acil çıkış boşluğunu servisten koltuk alıp(Ücretsiz diye biliyorum) doldurabiliyor. Elinizde varsa aracın fotoğraflarıni yükleyebilir misiniz?
motor sıfır olmasına rağmen uzun yolda 8- 9 litre gibi yakıt tüketimi var.
yol bilgisayarı öyle söylüyor.
50 liralık mazot ile 170 km civarı gidiyor.
Motor çok güzel acaba defendere olurmu
motor sıfır olmasına rağmen uzun yolda 8- 9 litre gibi yakıt tüketimi var.
yol bilgisayarı öyle söylüyor.
50 liralık mazot ile 170 km civarı gidiyor.
Motor çok güzel acaba defendere olurmu
var ingilterede.ben araştırdım ancak motorun cammon rail olmasından dolayı tesisatı beyni vs. gösterge tablosuyla koordineli çalışıyormuş.Bu sorun çözülebilirse güzel olur. Ancak defenderı ne yapar bilmem.
var ingilterede.ben araştırdım ancak motorun cammon rail olmasından dolayı tesisatı beyni vs. gösterge tablosuyla koordineli çalışıyormuş.Bu sorun çözülebilirse güzel olur. Ancak defenderı ne yapar bilmem.
Abi sana şöyle diyeyim araca diyecek yok.Yakıt tüketimi fazla değil.Örneğin 130 beygir bir jumbo minibüs daha fazla yakıyor çünkü kasa ağır motor taşıyamıyor bu nedenle daha fazla yakıyor.Ancak 200 beygir kasayı fazlasıyla rahat taşıyor.Bu nedenle düşük beygirler gibi fazla yakmıyor arada 1 2 litre fark var.
motor sıfır olmasına rağmen uzun yolda 8- 9 litre gibi yakıt tüketimi var.
yol bilgisayarı öyle söylüyor.
50 liralık mazot ile 170 km civarı gidiyor.
Motor çok güzel acaba defendere olurmu
Motor tdci sanırım.
Defendera yabancı sitelerde uygulayanları gördüm ama elektrik,elektronik aksamlarla beraber bayağı masraflı olur herhalde.. elektronikten muaf tutarsanız motoru çalıştıramazsınız vs. alın puma motor takın defendera paşa paşa gezin. Zaten defender bu denli güçlü motorlara alışık olmadığı için sık sık aks keser.Puma alırsanızda aks kesme ihtimali var ama oldukça düşük..
bence hata 6. vites dişlisinin oranı yanlış
normalde uzun yol dişlileri
1:1 den ufak olur
sizinki 1:1 ise motor devri =tekerlek devri ise ( mantıksal olarak değil ) yanlıştır
çünkü düz yolda sadece itme gerekir , ivme değil
bunun için son dişliler 1:1 oranından küçük yapılır
böylece yarım gaz ile dahi araç ortalama % 75 hızına ulaşır ( ağırlık oranına göre)
onun için eğer araç gerçekten sıfır ise ona yanlış şanzıman takmış olabilirler bir baktırın
şanzıman oranı ile diferansiyel oranları birbirini tutuyormu diye
üstlerinde ve ayna altında yazılıdır.
kolay gelsin.
İstanbuldan selamlar
1960 Ford Feka
1962 Commer
1967 Ford Transit V4
1972 Ford Transit V6 gibi oyuncakların şöförü idik...
Sanayi ağzıyla son vites eğer motordan gelen devrin hepsini arka kuyruktan çıkarıyorsa piriz direk denilir.Piriz direk şanzumanlar altmışların sonlarına doğru yerini on dişli oranı birden küçük oranlara geçerek adını overdrive diye almıştır.
Overdrive motordan gelen döngü farz edinki 1 tur eğer kuyruktan 1.1, 1.2 gibi bir turla çıkıyorsa bu şanzuman overdrive'dır. Yani şöyle düşünün daha az mortor devir yapacak araç daha hızlı gidecek, yakıttan tasarruf edecek.Ford transitin sanırım 5-6. vitesleri overdrive.
Yetkililere ulaşıp arabana 8 vites şanzıman koymalarını mı istiyeceksin yolda ibreyi mi kıracaksın napıcaksın? Yapan mühendis böyle uygun görmüş sonuçta ticari araç bu. O motoru sürat yapasın diye değil yükünü çeksin diye koymuş. 80 beygirlik ticari araçlarla yolda deli gibi sürenlerden zaten bıktık bir de siz çıkmayın Allahınızı severseniz