Gaz Pedalına Dokununca Stop Edecek Gibi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan daf95xf Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 35,013

daf95xf

Kamp II
Mesajlar
266
Tepkime Puanı
16
Yer
Eskişehir
Araç rölantide kendi kendine giderken yavaş şekilde veya dur kalk yaparken gaz pedalına hafif dokunduğumda stop edecekmiş gibi oluyor ama gaza yüklendiğimde öyle bir şey olmuyor. Sorun nerde acaba boğaz kelebeğinde mi
 

Sorun LPG'de iken yaşanıyorsa LPG regülatöründe sorun olabilir. Aynı zamanda boğaz kelebeğinde bulunan MAF sensörü fazla kirlenmiş ya da TPS sensörü arızalı olabilir. MAF ise kolay, TPS ise 70 lira masraf olur. Regülatör ise garantisi bitmiş bir kit varsa 300 lira civarı.
 
Tepkiler: KLL

Hem LPG'de hem de benzinde aynısı oluyor. Hatta dün dar bir sokaktan u dönüşü yaparken stop etti araç, yakıtı kesiyormuş gibi
 

Boğaz kelebeği temizlendi sorun yine aynı, rölantide giderken gaza çok hafif basınca rölanti düşüyor stop edecek gibi oluyor bazen de stop ediyor
 

Bende de başladı,rölanti motor valfinden şüpheleniyorum.temizlettim olmadı.bu ürüne benzer Renault,duster,fiat larınki 45 lira deneyen varmı?
 










Eğer rolantide iken stop ederse sorun bundandir. Gaza basınca sorun yaratan bu olmaz. Bu arıza için distribütör bağlantılarına bakın. Distribütör kapak durumuna bakın. Kapağı açtığınızda nem var mı ilk önce onu kontrol edin. Boğaz kelebeği ve cihazları mevzusuna "araç rölanti iken stop etme " sorunlarında bakılır. Ayrıca Cherokee grubunun gaz kelebek yapım elementi alüminyum. 4 cıvata ne de olsa diyerek herkes uğraşıyor ancak kelebeği sıkma ve açma torklu anahtarla yapılmali. Zira aluminyum sıcak soğuk genleşmesi yüksek bir metal . Bu da ek bilgi olsun.
 


Evet rölantide hiç sıkıntı yok, gaz vermeden kendi kendine giderken gaz pedalına çok hafif dokununca rölanti düşüyor stop edecek gibi oluyor hatta bazen stop ediyor. Tavsiyeleriniz doğrultusunda bir çözüm buluruz inşallah
 

İac kısaca rölanti motorudur. Otomatik jikledir. İleri geri hareketle boğazı sıkar veya açar.

95 zj vardi. İac den (otomatik rolanti) çok çile çektim. Rölanti yüksekti. Hatta ondan dolayı şanzıman mil siyirdi. Ancak gaza basınca kesilme yapmadi hiç . İac nin karsisinda yine bogazda bir sensor daha var. Ona elektrik gelip gelmedigini kontrol edin. Elektrikci usta halleder. Arac obd li ise zaten hatayi soyler. Yinede bakmakta fayda var ama netice de bir devir ve güç düşüklüğü var ve bu bir ateşleme eksikliği. Ateşleme az veya hiç yoksa sorun bobin, distribütör ve buji kaynaklıdır. Aracın en fazla güce ve dahası ateşlemeye ihtiyaç duyduğu an kalkış anıdır. Distribütör de ateşleme yanlış yahut eksik ise en fazla güce ihtiyacı olduğu anda güç bulamaz. İac de de distribütörde de arıza bulmak kolaydır. İkisine de baktirip gönlünüzü rahatlatin .
 

TPS bozulunca da aynısı oluyor. ZJ ile yolda kaldım ben zamanında. 4.0 motorlu ZJ. TPS sensörünün soketini çekin, araç ilk 3 viteste çalışır ve istop etmez ancak düzensiz rölanti yapar. eğer sorun bu anlamda çözülüyorsa TPS bozulmuştur.
 



holley marka iki aracımda da kulaklar çatlaktı çok hak veriyorum.kaç Nm acaba