İlk rakkam mevsim şartları ile ilgili, ne kadar düşük olursa soğuk havalarda ilk çalışma koruması o kadar iyi oluyor. Her zaman daha düşük değeri tercih edebilirsiniz, ama faturaya yansır. Yanlız, zamanında değiştirmeyi unutmamak şartıyla, unutursanız 10W-X numara eski yağı motorda unutmak bazen 0W-X numara yağı unutmaktan daha iyi olabilir. Aslında yağ tam sentetikse böyle olmaz ama kutunun içindeki ile üzerinde yazan yazılar herzaman aynı olmayabiliyor...
İkinci rakkam, aracın parçalarının toleransı ile, memlekette geçerli yasal düzenlemeler ile, memleketin genel ekonomik durumu ile (ucuz olan yağın pratikte tüm araçlar için yaygınlaşması durumu) vs ilgili. Tutturmanız gereken rakkam bu, araç eskidikçe de biraz yükseltmekte fayda var. Ortada görünen bir problem yoksa kullanma klavuzunda ne yazıyorsa aynen onu yapmakta fayda var, ama kullanma klavuzunda yazan 30 yerine 40 koyarsanız da dünyanın sonu olmaz, hele araç 15 yaşındaysa, iyi bile olur. Ayrıca yağ yakmaya vs başladıysa ve duruma el atmaya niyetiniz yoksa, ne şeytanı gör ne salavat getir mantıyla biraz daha yükseltilip 50 yapılabilir, ama bidon plastiği ve kutulama maliyeti fiyatına satılan 20W-50 var ya, o kesinlikle değil tabi ki.