Grand Cherokee 5.2 97 Geri Vites Stop Etme Problemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Lion king Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,133

Lion king

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar merhaba aranızda yeniyim grand Cherokee 5,2 97 model aracım var araç soğukken hiçbir problem yok yalnız 100 derece civarı sıcaklığa geldikten sonra yani 25. 30 dakika kullandıktan sonra geri vitese taktığım zaman stop ediyor diğer viteslerin hiçbirinde bir problem yok bu problem ilk çalıştırdığımda soğukkende yok sanki manuel arabada debriyaj ayırmıyormuş gibi oluyor r den p ye alırken kaşıntıdaymış gibi sert geçiş oluyor sadece motor sıcakken değerli bilgilerinize ihtiyacım var yardımcı olmanızı rica ederim şanzıman yağı ve filtresi 2 ay önce değişti
 

işini iyi bilen bir otomatik şanzımancının yolu gözüküyor bence.
 

Gaz ayarınız kısık olabilir, benzinde denediniz mi? Sonuç yine aynı ise şanzımanda sorun vardır.
 

Salı günü artık bir şanzımancıya gideceğiz yapacak birşey yok teşekkürler
 

aynı problem benim 5.2'imde vardı,şanzumanım yeni olduğu halde bu problemi yapıyordu.tribün,basınç selenoidi hatta şanzuman beynine kadar değiştirdik düzelmedi.artık onunla yaşamayı öğrendim
 



sana tavsiyem performans recep usta'ya git.bostancı oto sanayide.o adam bu piyasanın en eski jeep'çisi.ona çok gelmiştir bu dertlerden.hemen anlar nerden olduğunu.
 

Çok az rölantiyi yükseltin.gaz telinin üstünde yeri var.olmazsa rölanti valf motora bakın.
 


bunu yaparsanız, benim gibi D de unutup, karda patinaj yaparken, kazara arabadan inersiniz sonra araba ilerlemeye başlar
 


Merhaba,

Moralinizi bozmak istemem ama...
Sorunun ısınınca ortaya çıkmasında ki neden; Şanzıman yağının ısınarak incelmesinden kaynaklıdır. Şanzıman balataları yanmış olabilir. Otomatik şanzıman sıkıştırma ile çalıştığı için basınç düşmesinden kaynaklı vites degi yapmayarak kaçırabilir. Büyük ihtimalle şanzıman revizyonu gerekecektir lakin bu kesin bir çözüm olur diyemem. Güvendiğiniz bir ustaya hasar artışı yaşamamak adına aracınızı göstermenizi tavsiye ediyorum.

Not: Ben tamirci değilim ve sadece bir tahminde bulundum.
 



aracın 100c sıcaklığa gelmesi de normal değil.
akşam vakti araç ısınınca şanzıman yağ çubuğunu çekin, telefon feneriyle bakın duman geliyor mu.?böyleyse şanzıman yağına yağ soğutucudan su karışmıştır.
araç kickdown(roketleme) yapıyor mu?
4.vitese geçiyor mu?

ama büyük ihtimalle, selenoid arızası..
 

LPG de 98 derece civarı oluyor ısı.
 

bu arkadaşın problemiyle ilgili yapılan yorumları okuyorum ve gülüyorum.bu problem benim aracımda da vardı şanzuman yeni revize edildiği halde bu problemi yapıyordu.denemediğimiz kalmadı selenoidler basınç selenoidi şanzuman beyni hepsi sağlam araçlardan sökülerek denendi.sorun hep aynı.ilk çalışmada bişey yok ısınınca geri viteste bazen stop ediyor etmezse de gitmek istiyor freni bırakıyorum fırlıyor resmen gaz yiyor araba.
 

ben de bu yorumunuza güldüm.
çünkü sağlıklı bir aracın böyle yapması mümkün değil.
şanzımanı yeni yaptırdınız [(!?) yine birilerinin parasına yazık olmuş] ama araç "bazen stop ediyor, etmezse de gitmek istiyor?" şanzıman düzgünce yapıldıysa demek istiyorsunuz ki bu aracın fabrika çıkışı da böyle? ben de buna gülerim..
bahsettiğiniz durum, araç devir tutturamıyor demek. stop nedeni düşük rölanti, yay gibi gitmek istemesi de yüksek rölanti.
 





v8 Bey,

5.2 5.9 gibi araçların sorunsuz olanını hiç gördünüz mü ?
Benimde bir dönem 5.2 tecrübem oldu ve aracı aldığım fiyat üzerine araç fiyatından fazla masraf yapmama rağmen hiç bir gezi rotasını sorunsuz olarak tamamlayamadım.
5.2 5.9 kullanan ve 5000 Km' lik bir Karadeniz Turunu sorunsuzca tamamlayan Grand Cherokee sahibini ellerinden öper baş tacı yaparım.
Şahsi fikrim bu araçların arazi için değil kış döneminde konforlu yol sağlama amacı ile üretildiğinden yana.

Defalarca aracınızı yaptırsanız dahil yukarıda belirtiğim gibi kesin bir çözüm olmayacak veya o çözülse başka bir sorun karşınıza çıkacaktır.
Sizin ustanızda da sanıyorum ki biraz sorun varmış.
Aracınız ayar tutmayacak kadar yorgunda olabilir.
Normal şartlarda sağlıklı yapılan bir araç "uzun süre olmasada" aynı sorunu pek göstermez.
Şayet sorun çok kısa sürede tekrarlıyor veya geçmiyor ise sorun araçtan çok ustadadır.

Göz göre, göre lades demenin kimseye bir faydası olduğunu düşünmüyorum.
 
Son düzenleme: