Dayımın 2004 Model CRD G.Cherokeesi var. Son 1 yıldır aracında sorun var ve belki burada aynı sorunu yaşayan vardır diye soralım istedik.
Araçta bazı günler, bakın bazı günler diyorum çünkü sürekli değil, çalıştırdıktan sonra sürüş esnasında motor ışığı yanıyor. Stop edip yeniden çalıştırmadanda bu ışık sönmüyor. Okadar garipki bu ışık yandığında bazen araç çekişten düşüyor motordan hırıltı geliyor sanki böyle viteste takılı kalmış gibir 40-50 km hızla anca gidiyor.
Fakat bazende sadece motor ışığı yanıyor aracın çekişinde hiçbir problem olmuyor ışık süs gibi yanık kalıyor. Ankara'da american garage var oraya götürdük , bosch servise götürdük 3 kere bilgisayar bağlattık (birinde tam arıza lambası yanarken servise gazladık anında görsünler diye) fakat bir sonuç alamadık. Bilgisayara bağlandığı zaman herhangi bir sıkıntı çıkmıyor. Diyoruz ee ışık yanıyor bazende çekişten düşürüyor, 7 gün arabayı bize bırakın test edelim dedi bazı servisler. Bizde 7gün buarabayı bırakmak istemedik. Tek tek parçaları söküp deneyeceklermiş. Bu ışık nedir bilen varmı bazen çekişten düşürüyor bazen hiçbir sıkıntı vermiyor.
Acaba ne yapmalıyız bir yol gösterirmisiniz? Ankara'da önerebilecğeiniz sağlam JEEP Özel servisi var mı? Gerçekten bu işden anlayacak aa sorun şu diyebilecek bir ustayla karşılaşmadık malesef. Yol gösterirseniz çok sevinirim. Daha önce 2004 CRD G.Cherokee'de başına böyle bir olay gelen veya duyan olmuştur belki...
Özel Servis Olarak Akgün Aydını önerebilirim. Servisler kısmında bilgileri mevcut . Teknik-elektronik ekipmanları da var ve bilgi seviyeleri de hayli yüksek .
Sonraki seçenek olrak yetkili serviste olabilir .
Yalnız anlamadığım Bilgisayar bağlandığında geçmiş verilen hataların kaydı görüntüleniyor olması lazım . Yani aracın ne zaman neden check Engine lambasını yaktığını bilgisayardan görmeliler diye düşünüyorum .
7 gün bırakın işi de süpermiş . Siz 7 gün bırakın bir gezelim dolaşalım söküp dağııtalım ... Öyle şey olur mu ne yapıyorsan yap bakalım deneyelim . Gerçi belkide çok komplike bir arızadır gereklilik olmuştur bilemiyorum ama sonuçta benimde aklıma yatmazdı en azından ilk etapta .
Selam sizin sorununuz oksijen sensörü olabilir chrokeelerde ağırlıklı olarak arızalar okuyucu tabir ettiğimiz sensörlerden kaynaklanıyor bazen servislerin çözemediğini iyi bir amerikancı çözebiliyor selamlar.
7gün arabayı bırakmak bence hiçbir anlamda mantıklı değil, şöyleki sorun bilinse ve yapım aşaması 7gün sürse anlarım fakat sorun bilinmiyor 7gün verin bakalım demek çözümsüzlüktür ve 7gün sonra sorun yok deyip verebilirler diye korktuk açıkcası...
Bu bahsedilen oksijen sensörünü nerede değiştirebiliriz, fiyat olarak pahalı bir sensörmüdür?
Selam pahalımı derken 200 300 tl arası bişeydir belki servislerde,( ustalarda) değiştirebilir ama önce arızayı doğru tespit etmek gerek grank sensörüde olabilir saygılar.
Merhaba..
Bu arıza benim başıma farklı marka bir araçta gelmişti. Bilgisayarda da çıkmıyordu. Bazen olup, bazen olmuyordu. 1 yıl kadar böyle devam etti. Sonunda arızanın EGR valfinden kaynaklandığını bulduk. Bence EGR valfini söküp bir temizlettirin. Aynı şekilde motor manifolt çıkışını da temizletin. Sanırım sorun burdan kaynaklanmakta. Eğer sorun çözülmezse oksijen sensörünü deneyin.
Kolay gelsin.
Bugün Akgün ustaya gitmek için yola çıktım. Fakat biraz geç kaldığım için bayram arefesi yarım gün çalışıyorlarmış. Tam o ara ışık yandı ve amerikan garajına girdim hemen, bilgisayara bağladık ışık tazeyken yani Bilgisayarda turbo sensörüyle ilgili birşey varmış usta söylemişti şuan unuttum, turbo basınç sensörümü dedi birşey dedi bu araçlarda 2 taraflı oluyormuş sağ ve sol, hangisi olduğunu bilemedik denemek gerekiyormuş ama o sensör hata mesajı verdi.. Bayramdan sonra tekrar götüreceğim malum arefe günü olduğu için hiçbir usta bakmadı herkes üstünü giyinmiş gıcır gıcır evine gitmeye hazırlanıyordu Acaba bu ustanın dediği turbo sensörünün tam adını nedir bilen varmı? Sağ ve solda 2 adet varmış. Oksijen sensörüyle beraber bunlarıda değişmeyi düşünüyorum. Tekrar ilgilnize teşekkür ederim buraya bilgilerinizi aktardığınız için...
Turbo basınç sensörü arızası dedilerse, işiniz biraz uzar gibi geliyor. 2004 model Nissan Rally Raid aracımız var. Araç özellikle 3000 devir üzerine çıktığında ya da ani hızlanmalarda kapanma yapıyordu. Yani devirden düşüp, gaz yemiyordu. Daha 2 gün önce serviste bilgisayara bağlandı ve turbo sensörü çıktı. Turbo sensörü değişti fakat arıza devam etti. Aracın motoru patlamıştı daha önce ve komple yeni motor almıştık. Eski motorun üzerindeki turboyu sökerek araçtaki turboyla değiştirdik ve sorun çözüldü.
Umarım sizin arıza turbo sensöründendir. Sensör değişince de düzelmezse, turboyu tamir ettirmeniz, eğer olmazsa turboyu yenilemeniz gerekebilir.
Merhaba, bir arkadaşımın xj si gazlamada kesiklik yapıyordu maslakta tamirhanede yapılan işlemler sırasıyla şöyle 1. aynı araçtan yanına çekildi ve distiribitör beyin sonra gaz kelebeği sonra grank ve oksijen sensörü ve bir sürü şeyden sonra motor bile sökülüp yapıldı en son arıza depo içindeki benzin pompası çıktı araçta turbo olmadığı için böyle bir uygulama yapmadık ama 2005 model grand cherokee laredo aracımzda motor arıza ışığı yanmış ve aracı 1 hafta o şekilde kullanmıştık aracın çekişi motor ilk çalışıp 2 kilometreden sonra neredeyse 40 beygire düşüyordu sonra aracı has otoya yetkili servise götürdüğümüzde makineye bağladılar ve o zaman turbo arızası dendi fakat gaz kelebeği değişince araç düzeldi. damdan düşenin halinden en iyi damdan düşen anlarmış geçmiş olsun diyor ve aracınızı yetkili ve bilen insanlara götürmenizi tavsiye ediyorum iyi bayramlar diliyorum.
Verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim. Hepimize olmuştur araçta en ufak ses yada arıza olsa insan yaptırmadan aracına keyifle binemiyor. Bende bu bayramı keyifsiz geçiriyorum Hepinize tekrar teşekkür eder, tüm forumdaşların bayramını kutlarım. Nice bayramlara...
Not: Bayramdan sonra serviste sorun çözülürse burada anlatacağım, başka üyelerin başına gelirse referans olmuş oluruz.
Verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim. Hepimize olmuştur araçta en ufak ses yada arıza olsa insan yaptırmadan aracına keyifle binemiyor. Bende bu bayramı keyifsiz geçiriyorum Hepinize tekrar teşekkür eder, tüm forumdaşların bayramını kutlarım. Nice bayramlara...
Not: Bayramdan sonra serviste sorun çözülürse burada anlatacağım, başka üyelerin başına gelirse referans olmuş oluruz.
merhaba herkezin bayramını kutlarım.arkadaşım söylediğin sorun bendede oldu 1999 4.7 var ani hızlanmada lamba yaktı araba çekişten düştü sanki 15 bglik makinam var gibi gidiyor.yani bende turbo yok ama sorun aynı durumunu paylaşırsan sevinirim
Oksijen sensörünü değişmen belki çözüm getirebilir. Ben dün yaklaşık 7saat sanayide zaman geçirdim . Turboyu söktük ve ilk günkü gibi olması için temizlettik, daha sonra bu intercooler borularını vs temizledik, sensörler tozlanmıştı onların giderdik. Eve gelirken arıza ışığı yakmadı 1 haftalık testten sonra anlayacağız sorun turbodamı değilmi diye. Eğer tekrar ışık yakarsa bu sefer oksijen sensörü ve egr valfine müdahale edeceğiz.
sensörleri temizlettim ve gaz kelebeğinden özel temizleyici sprey varmış araba çalışırken sıktık egsozdan is aktı sonra teste çıktım çok daha seri ve çiğ benzin yakmıyordu lamba kendi söndü bence sönsörleri beklemeden temizlettir çok fark etti şimdi yakıt kont yapıcam gecen 600tl 1400km yapmıştı uzun yolda bakalım şimdi nasıl olucak teşekkür ederim