Şasenin arkasi kesilecek bildigim kadariyla takviye işini kesinlikle dusuneceklerdir zatende makas araligina bende takildim ama bir yerde makaslardankatmi alcak veya degişcek gibi birşey yazilmişti sanki ustatlar onudadusunmuşlerdir muhakkak güzel bir makina çikacak vesselam
Projede önemli değişiklikler oldu... Göktuğ abiyi tutamadık gene
Sadece şunu söyleyebilirim 318 motoru yeterli görmedik, şanzıman otomatik olsun dedik, bu sefer dingiller de yetmeyebilir dedik, yani herşey komple değişecek...
Yakın zamanda çıkacak kokusu, ama uçuk birşey olacağından kimsenin şüphesi olmasın
İçe sine off road yapıp 2-3 tonluk aleti dağ başlarından çekicilerle getirmemek adına 1-2 önemli değişiklik yapmaya karar verdik. Zaten amaç araştırıp en güzelini yapmak değil mi?
Neler düşündük önce bunu değerlendirelim.
1- Motor 318 V8 in bu ebatta lastik için biraz zayıf kalacağını hissettik. Gittik dodge charger dan çıkma 400 cu V8 6500 cc küsür bir motor, arkasına Chrysler 727 otomatik şanzıman ve dodge lardan çıkma 205 arazi şanzımanı bulduk. Tamir takımları değişip 1 haftaya gaziantep te olacak.
2- Diferansiyelleri unimog U404 den çıkma aradık sıfırını bulduk ;D ama ne olacağını bilemediğimiz için o kadar para vermeden hurdacıdan ön arka çok uygun fiyata kilo ile 2 tane portal akslı diferansiyel aldık. Yanında bonus olarak ford 352 V8 motor, otomatik şanzıman ve arazi şanzımanı verdiler... Ama durumu dıştan içler acısı..
Göktuğ hocam kolaylıklar dilerim.
Şase gözüme biraz zayıf gözüktü. Fotoğraftaki 42" lastik üzerine düşse eğecek sanki.
Dingil mesafesi de büyük olunca sorun çıkarmaz değil mi?
Şasi yeterince kalın ama ileride kırılmalar eğilmeler olursa destekleyebiliriz. ama şimdilik ağırlık yönünden ilave yapmayı düşünmüyoruz..
yavuz-çelikel' Alıntı:
Birde dikkatimi çeken bir konu daha var makasların bağlantı noktalarının ara mesafesini biraz açsanız daha rahat makas çalışması sağlasanız daha güzel olur diye düşündüm.Aklıma daha başka şeylerde geliyorda şimdi bu harcanan emekler çöpe gider diye sustum.
Aynı şeyleri düşündüm.. sonra üzerine çıkıp zıpladım. 120 kg bir kütlenin zıplaması ile bir miktar esneme yaptı. Motor şanz. kupa vs atılınca tekrar tadilat yapabilirz. Atölye ve içindeki kutsal şasici bizim nasıl olsa ;D
Birşey dikkatimii çekti Fotolardaki dingiller değişik modellerin Ön olan kesin 404, ama diğeri sanki 406 - 416 gibi bişey, bunlardan biri 7,56:1 diğeri 6,52:1 gibi bişey olması lazım ikisinide aynı cins bulma imkanı yokmu?
Emin değildim oranlardan, baktım doğru hatırlamışım ikisi farklı oranda, benimde aklimda 406-416 dingili vardı sağ sol yönünü değiştirebilme avantajı var, ama oranı daha düşük, kilit tertibatları biraz farklı 404 ten. ikisninde birbirine göre avantajlı dezavantajlı yönleri var.
Bundan daha önemli İkinci bir konu AXLE WRAP, bu dingiller klasik makaslarla mümkündeğil çalışmaz, çok yüksek tork ve göbek/dışçap oranı var üstten veya alttan kurma kollarıyla dingilleri şasiye sabitlemek şart.
Bunlar naçizane benim kendi fikirlerim kimseyi bağlamaz kesin doğru olmayabilirlerde (Oranlar hariç onlar kesin). Proje tam Hunilik hale dönüştü ama