Aşağıdaki bilgileri internette bir sitesinden kopyala yapıştır yapıyorum, Dmax'e özel değil ama tüm DPF sistemli Euro5 dizel motorlar için geçerli diye biliyorum.
Dizel Araçta Yağ Çoğalması
Çok sık karşılaşılan bu durum genelde motor yağına mazot karışması olarak nitelendiriliyor. Genellikle dizel partikül filtresinin rejenarasyon işlemi sonucu karşılaşılan bu durum aslında bir sorun değildir. Eğer partikül filtresi destekli bir motor yağı kullanıyorsanız yağın mazot ile karışımı hesaplanmıştır ve yapısı bozulmayacaktır. Motorun her rejenarasyon işleminde bir miktar yakıt kartere sızacaktır.
Dizel Araç Neden Yağ Çoğaltır?
Bu durum Euro 5(2011-2015) üretimi dizel motorlarda sıkça görülmekte. Dizel motorların egzozdan çıkarmış olduğu Nox gazlarını tutan partikül filtresi belirli bir doluluğa ulaşınca motor beyni tarafından temizlik komutu gönderilir. Euro 5 motor teknolojisinde bu işlem 4 zamanlı motorun egzoz zamanında silindirlere yakıt gönderilmesi ile gerçekleşir. Egzoz manifoldundan dpf sistemine giden yakıt sistemin ısısını yaklaşık 600 dereceye çıkarır ve zararlı kurumların temizlenmesi sağlanır. Bu işlem ortalama 200 km’de bir tekrarlanır ve genellikle sürüş sırasında sürücü tarafından fark edilmez.
Eğer, araç egzoz zamanında yakıt göndererek filtreyi temizliyorsa ve bu süreçte stop edilirse püskürtülen yakıt doğrudan kartere inecek ve yağ seviyesinin yükselmesine neden olacaktır. Özellikle dpf sistemine sahip bir araç kullanıyorsanız en fazla 500 km’de bir yağ seviyesini kontrol etmenizi öneririz.
Motor Yağına Mazot Karışması Nasıl Anlaşılır?
Dizel araçlar yakıtın özelliğinden ötürü kurumlanırlar. Motor yağları da eklendikten 300-400 km sonra tamamen siyah hale gelir. Eğer aracınızın motor yağ seviyesi yükselmiş ve yağa mazot karışmasından şüpheleniyorsanız; yağ çubuğundaki yağı iki parmağınızla alıp parmağınızı ayırmaya çalışın. Yağ yapışkanlık yapıyor ve arada film oluşturuyorsa mazot karışmamıştır. Ancak yağ çok akışkan ise mazot karışmış olabilir.