Jeep 2.7crd Elektri̇k Kaçaği Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ömerağa Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,468

Ömerağa

Yeni Üye
Mesajlar
13
Tepkime Puanı
4
herkese iyi günler dilerim.
2003
model wj kasa 2.7crd aracıma banner marka 100 amper akü aldım aracım bir süre sonra akü bosaltmaya basladı akuyu sarja veriyordum.aracima takiyordum birkaç saat sonra tekrar bosaltiyordu.aracımı elektrikciye goturdum kaçak olmadigini aküden olduğunu söyledi garantiden degistirdim.kış mevsimi geldiğinde aracım tekrar aku bosaltmaya basladi servise götūrdūm bilgisayarda röle arıza verdiğini akünün altında bir yerde elektrik kaçağı olduğunu söylediler ancak aracı stop edip kitlediğimde yakıt filtresinin orada bir yerde sinek vızıltısı gibi inceden ses geliyor ve bu aracın kontağını açana kadar devam ediyor.Bu konu hakkında bir bilgisi olan yol gösterebilirse sevinirim
 

Etiketler
TIMP diye bir röle kombinasyonu var Chrysler lerde. bazı modellerde bu modül arıza yapıp, ilgili rölenin bozulması vs ile, alakasız zamanlarda korna çalma, farları yakma, yakıt pompasının sürekli devrede kalması gibi semptomlar veriyor. bu tip bir arıza olabilir.

TIPM Fuel Relay Solutions | Vertical Visions
 

Cozebildiniz mi ayni sıkıntı 2008 dodge nitro da da var 2 gun arac yatsin sifir akunun şarjı bitiyor sinek viziltisi benimkinde de var o akismetreden geliyor gaz verince acilip kapanan turbo hava kapagindan fisini cektim yine ayni bende Antalyayi komple gezdim millet kacak yok diyor ama muhtemelen akunun - kutubunu sokup bakiyorlar ama baktiklari ara kablo ince olunca enerjiyi cekmiyor galiba o yuzden kacak yok diyorlar Haftalarca ustalarda gezdim bulamadim yardimci olabilirseniz sevinirim tesekkurler
 

Eksi kutup sökülüp araya ampermetre bağlanması lazım.İnce yada kalın kablo farketmez.Aküden akım çekiliyorsa görünür.Görünen bir şey yoksa akım geçmiyordur.Arabayı parkedince negatif kutup başını söküp öyle bırakın bakalım değişen bir şey olacak mı.
 

Hepsini yaptirdim kacak yok diyorlar tamam diyoruz eve geliyoruz test icin 2 3 gun yatırıyoruz araci sinek viziltisi(turbo basindaki akismetre) de yine ses var onun fisini cekip yine bırakıyoruz ve yine kacak var bitiriyor anlayamadı kimse muhtemelen başlığı acan arkadasla ayni sıkıntı ama biz çözemedik 1 yildir Onun disinda arac cok şükür 10 numara tavsiye ederim 2019 2020 Range ler bile 100 bin km yi gormeden motor yerken bu araclarin massallah var bence bu paralara en guzel donanimli gosterisli arac bu bence
 



anlattığınızdan anladğım kadarıyla konuşuyorum: eğer kaçak yoksa, akü bitiktir. bence aküyü değiştirin.
 

merhaba, 2002 aracımda aynı sorunu yaşamıştım, aylarca uğraştım, aküyü de değiştirdim sorun çözülmedi. Sonra birşey farkettim, benim aracın anahtarı kontaktan her seviyede çıkarılabiliyordu. Yani kontağın dişleri yenmiş ve normalde cıkarılamaması gereken yerden de anahtarı çekip çıkarabiliyordunuz. Böylece arabayı kapatıp gittiğimde elektrik sistemi devreden çıkmıyordu ve bir iki gün kullanmazsam akü boşalıyordu. Sizde durum aynı mı bilemem ama çok basit bir ayrıntı olduğu için paylaşmak istedim. Kontak anahtarı değiştirilerek ya da sadece anahtarı doğru yerden çıkararak çözülebilecek bir sorun.