KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Selam Arkadaşlar iki araç arasında kararsız kaldım.2.7 cdr Grand cherokee mi almak mantıklı yoksa 2.8 CRD Cherokee mi?Fiyatları birbirine yakın arazi perfonsmanı ve şanzımanlarının arasında ne farklar var acaba?2002 ve 2006 arasındaki araçlara bakıyorum.
Çok farklı araçlardan bahsediyorsunuz, herşeyden önce 2.7CRD'de Mercedes motoru (şikayet eden görmedim), 2.8'de italyan VMI Motori'nin motoru var ( bizim JK 4-5 defa ıvır zıvır serivise gitti ama ciddi birşey çıkmadı)... bence iki motor mukayese kabul etmez.
Bunun dışında fiyatları birbirine yakın dediğinize göre WJ'yi ve KJ'yi mukayese ettiğinizi düşünüyorum. Her iki aracada ciddi offroad modifikasyonu yapmadan araziye giremezsiniz. Ancak KJ'de önde bağımsız süspansiyon var, WJ'de sabit aks... WJ'i yükseltmek daha kolay.
Bildiğim kadarıyla KJ'den Command-Trac veya full time Selec-Trac çıkıyor. WJ'den Quadra Drive var. Jeep'in websayfasında çalışma prensiplerini bulabilirsiniz.
http://www.jeep.com/en/4x4/systems_by_vehicle/
Bunların dışında araçları kullanmanızı tavsiye ederim.
KJ'i araziye hazırlarken öne sabit aks koyuyorlar. Çok ciddi bir modifikasyon...
Tutarını bilmem ama KJ'i araziye hazırlayan çok fazla yok. yukarıdaki gibi bir modifikasyon için çok ciddi emek harcayıp internette geceler geçirmeniz gerekebilir sonrada ustaya tarif etmeniz... ne yapmak istediğinize bağlı.... KJ'e 35 lastik takıcam derseniz ayrı, std ebadından biraz yükseltip çamur lastiği takıcam derseniz ayrı
Hocam iki aracın sınıfı , ebatları vs herşeyi farklı . Sabit aksa çevirme , yükseltme vs gibi işler için binlerce dolar desek yalan olmaz heralde Ama Orkun hocamın dediği gibi konu çok teferruatlı ve ne yapmak istediğinizle bağlantılı .
Bende WJ derim açıkçası . Hatta 97-98 ZJ üzerinde tam offroad modifiyesi derim ama bu benim için geçerli tabi Sizin sorunuz çerçevesinde mercedes motorlu WJ diyorum . Ayrıca WJ nin standart hali ile araziye KJ den daha yakın olduğunu ve daha uygun rakamlara araziye yaklaşabileceğini unutmamak lazım . WJ kullandım , gezdim vs ama KJ ye sadece kısa süreli bindim . Konfor olarakta WJ daha iyi gibi geldi bana . Tabi şahsi fikirlerimdir .
Bu isten hiç anlmayan biri olarak yeni araştırmaya başlayan biri olarak dün .3.1 2000 model bir wj ye baktım 2005 de kj ye kj daha 70 binde tertemizdi.Sizden öğrendiğim wj nin araiye daha yakın olduğu ama araçların görünüşünde kj sanki arazi içinmiş gibi geliyor insana?Daha yüksek daha dar iç yüksekliği fazla wj sanki daha hantal gibi..bu sadece görünüş ve sizin cevaplarınızdan öğrendiklerimden önceki fikrimdi tabi?Birde doya doya dağlarda gezebilmek için yandaşlarına göre tüketim durumuda önemli tabi?
3.1TD italyan motoru, hiç problem yaşamayanda var, yaşayanda... Geri çağrilan araçlarda var çok iyi araştirmak lazim... Formda daha önce tartışılmıştı...
Ben jeep'lerin fabrika çıkış arazi kabileyetlerinin oldukça iyi olduğunu biliyorum... Yani jeep'ten kastım... Cherokee ve Grand Cherokee. Kasa kodlarını tam olarak bilmiyorum ancak Cherokee sanırım 87-88 gibi grand cherokee'de 92-93 yılında üretime girdi ve üretildikleri yıldan beri arazide oldukça başarılılar... Diff lock var mı yada varsa hangilerinde var bilmiyorum ancak çekiş konusunda sıkıntıları pek fazla yok sanki. Özellikle yukarıda resimleri bulunan cherokee ve gran cherokee std. halde sadece arazi lastiği ile arazide kolay kolay durmaz...
Sadece bildiklerimi yazdım. Yanlışlarım varsa düzeltin... Saygılar
Bu arada grand cherokee'de hiç tutulmayan motor varsa o da bildiğim kadarı ile 3.1 dizel... Biraz sorunlu olduğu söyleniyor...