KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Mevcut lastikleriniz bayağı ufakmış.
Bizim Galloper'daki BFG ATler de 225,koca çamurluğun içinde bisiklet lastiği gibi kalıyor.
ZJ GC'de de öyle olacağını düşünüyorum.Örneğin şu anda 275 lastik var Galloper'da, bana mısın demiyor,daha büyüse büyür.
Biraz ezbere olacak ama,daha büyük bir lastik takabilirsiniz bence.
Örneğin 235-245 BFG AT problemsiz bir şekilde takılabilir gibi geliyor bana.Aracınızın profil resmi mevcut mu acaba?
Aynı araçtan bende de vardı. Kullanamamaktan satıldı.
Quadra-Trac ve Quadra Trac II tipi çekiş kontrol sistemleri hakkında bilgi için.
www.jeep.com
Animasyonlar ile sürüş koşullarında yapacağı davranışlar anlatılıyor.
Quadra-Trac üstün bir çekiş kontrol sistemi. Modifikasyon için Amerika menşeli sitelerden bilgi alınabilir.
Ah kusura bakmayın açıklamayı unutmuşum.
ARB Air Locker,pnömatik çalışan bir diferansiyel kilididir.Araca yerleştirilen bir kompresör vasıtasıyla tetiklenir ve sürücü istediği zaman bir düğmeye basarak diferansiyel kilidini aktif hale getirir.
Jeep serisi araçlar için şiddetle OX tavsiye ederim . ARB'nin sistemi karışık ve çok pahalı. OX'deki kilitlerin devreye alınması için bir kolu itmeniz yeterli gibi. Unimogda'da aynı sanırım.. Avrupa araçlar için üretimleri yok diye biliyorum.
Jeep Grand Cherokee ltd sahibiyim aracımla ilgili pek bilgi bulamadım. Aracım arazi değilde şehir için üretilmiş gibi geliyor bana.Yani biraz kibar gibi gerçekten böylemi? Aracı kullanan test eden arkadaşların tecrübelerini bilmek isterim. Aracımla arazi koşullarında ilgili olarak tecrübeye sahip arkadaşlardan bilgi istiyorum selamlar.
Aracınız hem şehir, hem arazi için üretilmiş bir araç. Grand'ların yaklaşma açıları ve uzaklaşma açıları kötü ama her türlü modifikasyona müsait ve ABD'de modifiye parçaları var. Direk internet üzerindende alabilirsiniz, veya buradaki distributorlerlede çalışabilirsiniz. Isterseniz şanzımanınızı düz vitese çevirebilir, daha büyük lastikler için daha kuvvetli dingiller takabilirsiniz (motorunuzun gücü buna yeterli). Herşey hayal gücünüze, cesaretinize (ne kadar ileri gideceğinize) ve bunlara bağlı olarak bütçenize ve ne yapmak istediğinize bağlı. 3' bir yükseltme kiti ve arazi lastikleri ile birçok geziye sorunsuz katılabilirsiniz.
Bol bol internette gezinin, bolbol sanayiye gelin... Ben haftanın 3 günü Atatürk san. deyim beklerim.
Selamlar...
Lastik konusunda Can çok doğru söylemiş, önce lastiğinizi sonra yükseltme kitine ihtiyaç olup olmadığını belirleyin, bence 245 75 16R lastikle hard offroad a rahatlıkla geçiş yaparsınız. Ancak çamurda debelenme hevesiniz varsa kesinlikle şnorkel taktırın yoksa pistonları alırsınız elinize tecrübeyle sabittir bakınız Terkos offroad gezimiz ehehehe
Kilitte ARB iyidir ama kompresör çalıştığı sürece etrafımızdan duyduğum kadarıyla keyfi çalışıyormuş bu kompresör arızaya meyilli diye biliyorum, hiç arıza yapmayan beton gibi bir sistem var o da Detroit Locker, sadece arkaya takılıyor, ama sizin Grand Cherokee de bir çekiş kontrol sistemi var Disco II lerdeki TC gibi başarılı bir sistem ise hiç kilide gerek yok
Bu G.Cherokee ye modifiye yaparken tüm elektronik sistemlerden arındırıp çekiş kontrol sistemini değiştirmeye gerek varmıdır?..Zaten mevcut sistemi tatmin edici değil midir?
Jeep'te patlak birşey olmaz kanımca, kesinlikle başarılı bir sitemdir, ileri seviye offroadta kullanan çok insan var bu sistemleri, sizin yapmanız gereken aracın altındaki kritik noktaları korumaya almak, şnorkel, vinç ve çelik tampon taktırmak ve aracın differansiyelini yerden olabildiğince yükseltecek uygun lastiği seçmek
Okuduklarım ve gördüklerim kadarıyla ikisininde avantaj ve dezavantajları var, bence manuel daha uygun
*Dik inişlerde düz vites arabanın kontrolu daha kolay.
*Düz şanzımanın tamiratı kolay, ustası ve parçası fazla, ucuz, bozuldumu genelde yolda bırakmaz 2. vitesde bile olsanız yavaş gidebilirsiniz ( başıma geldi)...
*Düz şanzıman ağır offroadda daha soğuk çalışır.Debriyajınız arıza bile yapsa, arazide tamir etme imkanınız var..
* Buna karşılık, otomatik şanzımanda yarım debriyaj yapmanıza gerek yok, tork convertor varsa çokda keyifli oluyor.
*Otomatik şanzıman kumda daha başarılı
Birazda şanzımanlara bağlı tabii Konu Grand Cherokee is düz vites bulmanız zor..
O/D off butonu ise over drive'ı kapatıyor, yani otomatik vitesde giderken vites küçültür, örneğin yokuş aşağı giderken basarsanız 4'den 3'e atar kompresyonda inersiniz.. ama D off ise bilemedim..
Bence internetten birkaç örnek bulun, arb'nin web sayfasını inceleyin.. Sonrada beğendiğiniz bir modeli yaptırın.. En hesaplısı bu şekilde oluyor. Arşivden size bir örnek;