Merhabalar. Forumunuzu yeni gördüm ve hemen üye oldum
Ben Ankaralı üniversitesinden yeni mezun olmuş bir gencim.
Oldum olası bir arazi aracı istedim ve başta CJ5 edinmek sitiyordum ancak her mantıklı aile gibi bizimkielrde reddetmişti( servissizlik , sanayii ye bağlı kalma, çok eski ve yeterince lüks olamaması sebebiyle)
Daha sonra , sonudan bir jinmy edindim. Jimny i görüp beğeniyordum. yakıt tüketimi düşük vergisi ufak boyutları ile de aileme gösterince de beğenildi.
Öncelikle diğer jimny sahiplerine danışacağım şeyler var. bunlar benim paronayalarım mı yoksa aracın huyu mu bilemedim
araç 4wd modunda iken tekerleri tam sağ veya tam sol yaptığımda tekerler atlama yapıyor. (yani sanki kısa patinajlar çekiyormuşcasına atılıp atılıp duraksıyor gibi oluyor.) bu aracın çeker modunu seçme sistmeiyle mi alakalıdır acaba?
aynı sisteme dayalı olarak sevise sorduğum bir konuyuda bu şekilde açıkladılar. çukurlara ani girdiğinizde tekerler çok sallama yapıyor. bu tekerleri tutan sistem ile alakalıymış onun huyuymuş . nekadar doğru bilemedim.
açıkcası güvenmez oldum bir anten alıp taktırana kadar binbir trip attılar. malum orda birçok görsel hasar almış araç varken ufak tefek seslerle vs lerle ilgilenmiyorlar.
mesela diğer sıkıntım da fren pedalının (aracım otomatik vites o yüzden tam olarak fren pedalı demek doğru olmayabilir) bir sallantı payı var sağa ve sola. çukurda veya hafif bozuk zemidne ilerlerken o pedaldan daha dorusu o hizzadan sallantı sesi duyuyorum. bunun dışında aynı açıdan ancak pedaldan gelmeyen bir ses daha var. genelde aracı yeni çalıştırıdğımda bir süre soran gelen bir ses. daha çok pompa veya hidrofor sesi gibi sabit deridnen bir pompa sesi geliyor bir süre. hidrolikle ilgili bir sorunmudur bilemedim.
-----
bunlar dışında diğer hayallerim de aracı daha saldırgan ve off road ruhuna uygun kılmak istiyorum.
araçla hafifde olsa offroad deneyimlerim oldu. Çorum'un köy yollarında bozuk arazide ve bozkırlarda kullandım, tepelere çıktım, şehir içinde de bazı kaldırımları aştım (fotoğrafları bir şekilde paylaşmak isterim)
ve gördümki yerden birazcık yükselmesi lazım. yada daha iri lastiklerde olabilir ancak araç bu lastikleri ne derece kaldırabilir bilemiyorum.
225/70 15 lastik düşünüyorum(jantları değiştirmek istemiyorum) hatta maddiyatım el verirse hem bir amortisör kiti hemde gerçekten güçlü lastikler edinmek isterim ancak amortisör kiti ne çok abartılı ne de stock gibi sert ve özelliksiz olmalı. Kısacası aracımı yarı şehir yarı offroad havasına büründürmek istiyorum.
Bununla ilgili düşünceleriniz deneyimleriniz nelerdir? şu genç arkadaşınıza yardımcı olursanız sevinirim.
saygılar sevgiler
Ben Ankaralı üniversitesinden yeni mezun olmuş bir gencim.
Oldum olası bir arazi aracı istedim ve başta CJ5 edinmek sitiyordum ancak her mantıklı aile gibi bizimkielrde reddetmişti( servissizlik , sanayii ye bağlı kalma, çok eski ve yeterince lüks olamaması sebebiyle)
Daha sonra , sonudan bir jinmy edindim. Jimny i görüp beğeniyordum. yakıt tüketimi düşük vergisi ufak boyutları ile de aileme gösterince de beğenildi.
Öncelikle diğer jimny sahiplerine danışacağım şeyler var. bunlar benim paronayalarım mı yoksa aracın huyu mu bilemedim
araç 4wd modunda iken tekerleri tam sağ veya tam sol yaptığımda tekerler atlama yapıyor. (yani sanki kısa patinajlar çekiyormuşcasına atılıp atılıp duraksıyor gibi oluyor.) bu aracın çeker modunu seçme sistmeiyle mi alakalıdır acaba?
aynı sisteme dayalı olarak sevise sorduğum bir konuyuda bu şekilde açıkladılar. çukurlara ani girdiğinizde tekerler çok sallama yapıyor. bu tekerleri tutan sistem ile alakalıymış onun huyuymuş . nekadar doğru bilemedim.
açıkcası güvenmez oldum bir anten alıp taktırana kadar binbir trip attılar. malum orda birçok görsel hasar almış araç varken ufak tefek seslerle vs lerle ilgilenmiyorlar.
mesela diğer sıkıntım da fren pedalının (aracım otomatik vites o yüzden tam olarak fren pedalı demek doğru olmayabilir) bir sallantı payı var sağa ve sola. çukurda veya hafif bozuk zemidne ilerlerken o pedaldan daha dorusu o hizzadan sallantı sesi duyuyorum. bunun dışında aynı açıdan ancak pedaldan gelmeyen bir ses daha var. genelde aracı yeni çalıştırıdğımda bir süre soran gelen bir ses. daha çok pompa veya hidrofor sesi gibi sabit deridnen bir pompa sesi geliyor bir süre. hidrolikle ilgili bir sorunmudur bilemedim.
-----
bunlar dışında diğer hayallerim de aracı daha saldırgan ve off road ruhuna uygun kılmak istiyorum.
araçla hafifde olsa offroad deneyimlerim oldu. Çorum'un köy yollarında bozuk arazide ve bozkırlarda kullandım, tepelere çıktım, şehir içinde de bazı kaldırımları aştım (fotoğrafları bir şekilde paylaşmak isterim)
ve gördümki yerden birazcık yükselmesi lazım. yada daha iri lastiklerde olabilir ancak araç bu lastikleri ne derece kaldırabilir bilemiyorum.
225/70 15 lastik düşünüyorum(jantları değiştirmek istemiyorum) hatta maddiyatım el verirse hem bir amortisör kiti hemde gerçekten güçlü lastikler edinmek isterim ancak amortisör kiti ne çok abartılı ne de stock gibi sert ve özelliksiz olmalı. Kısacası aracımı yarı şehir yarı offroad havasına büründürmek istiyorum.
Bununla ilgili düşünceleriniz deneyimleriniz nelerdir? şu genç arkadaşınıza yardımcı olursanız sevinirim.
saygılar sevgiler