Jimny Problemleri ve Modifiye Hayallerim

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Wraith Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,441

Wraith

Ana Kamp
Mesajlar
68
Tepkime Puanı
0
Yer
Ankara
Merhabalar. Forumunuzu yeni gördüm ve hemen üye oldum :smiley:
Ben Ankaralı üniversitesinden yeni mezun olmuş bir gencim.
Oldum olası bir arazi aracı istedim ve başta CJ5 edinmek sitiyordum ancak her mantıklı aile gibi bizimkielrde reddetmişti( servissizlik , sanayii ye bağlı kalma, çok eski ve yeterince lüks olamaması sebebiyle)
Daha sonra , sonudan bir jinmy edindim. Jimny i görüp beğeniyordum. yakıt tüketimi düşük vergisi ufak boyutları ile de aileme gösterince de beğenildi.

Öncelikle diğer jimny sahiplerine danışacağım şeyler var. bunlar benim paronayalarım mı yoksa aracın huyu mu bilemedim:smiley:
araç 4wd modunda iken tekerleri tam sağ veya tam sol yaptığımda tekerler atlama yapıyor. (yani sanki kısa patinajlar çekiyormuşcasına atılıp atılıp duraksıyor gibi oluyor.) bu aracın çeker modunu seçme sistmeiyle mi alakalıdır acaba?
aynı sisteme dayalı olarak sevise sorduğum bir konuyuda bu şekilde açıkladılar. çukurlara ani girdiğinizde tekerler çok sallama yapıyor. bu tekerleri tutan sistem ile alakalıymış onun huyuymuş . nekadar doğru bilemedim.

açıkcası güvenmez oldum bir anten alıp taktırana kadar binbir trip attılar. malum orda birçok görsel hasar almış araç varken ufak tefek seslerle vs lerle ilgilenmiyorlar.
mesela diğer sıkıntım da fren pedalının (aracım otomatik vites o yüzden tam olarak fren pedalı demek doğru olmayabilir) bir sallantı payı var sağa ve sola. çukurda veya hafif bozuk zemidne ilerlerken o pedaldan daha dorusu o hizzadan sallantı sesi duyuyorum. bunun dışında aynı açıdan ancak pedaldan gelmeyen bir ses daha var. genelde aracı yeni çalıştırıdğımda bir süre soran gelen bir ses. daha çok pompa veya hidrofor sesi gibi sabit deridnen bir pompa sesi geliyor bir süre. hidrolikle ilgili bir sorunmudur bilemedim.
-----
bunlar dışında diğer hayallerim de aracı daha saldırgan ve off road ruhuna uygun kılmak istiyorum.
araçla hafifde olsa offroad deneyimlerim oldu. Çorum'un köy yollarında bozuk arazide ve bozkırlarda kullandım, tepelere çıktım, şehir içinde de bazı kaldırımları aştım :p (fotoğrafları bir şekilde paylaşmak isterim)

ve gördümki yerden birazcık yükselmesi lazım. yada daha iri lastiklerde olabilir ancak araç bu lastikleri ne derece kaldırabilir bilemiyorum.
225/70 15 lastik düşünüyorum(jantları değiştirmek istemiyorum) hatta maddiyatım el verirse hem bir amortisör kiti hemde gerçekten güçlü lastikler edinmek isterim ancak amortisör kiti ne çok abartılı ne de stock gibi sert ve özelliksiz olmalı. Kısacası aracımı yarı şehir yarı offroad havasına büründürmek istiyorum.
Bununla ilgili düşünceleriniz deneyimleriniz nelerdir? şu genç arkadaşınıza yardımcı olursanız sevinirim.

saygılar sevgiler
 

Etiketler
Ynt: Jimny Problemleri ve Modifiye Hayallerim

Merhaba Wraith (adını göremedim),

Jimny'n hayırlı olsun, dört tekerin yerde olsun.
Orta diferansiyeli olmayan tüm arazi araçları gibi Jimny'yi kullanırken asfalt ve beton (sağlam/kaymayan) zeminlerde 4H ve 4L olarak kulanılmamalı iki çeker olarak kullanılmalı. Tekerleklerin farklı turlarda dönmeye çalışması aracı kasacaktır, zorlanırsa atlama yapacaktır, çok zorlanırsa aks kesecektir.
Jimny'de asfaltta iki çeker, arazide ise 4L kullanımı tavsiye edilir sadece buz zeminlerde 4H kullanılır.
Pedaldan gelen sesi ilk defa duyuyorum, çalıştırma sonrası derinden gelen ses normal, tüm Jimny'lerde var.
Yükseltme ve modifiye konusunda diğer topic'lerde yeterli bilgi var ama temel olarak yarı arazi yarı asfalt kullanımı için 2-3 inch yükseltme, arkaya diferansiyel kilidi ve 30 inch'e kadar lastik tavsiye edilebilir. Çamur lastiği MT kullanacaksanız ıslak asfaltta tehlike yaratacağını ve çok ses yapacağını gözönünde bulundurmalı ve sadece araziye girerken kullanmalısıznız.

Dikkatli seyirler,

Alper Zümrüt
 

Ynt: Jimny Problemleri ve Modifiye Hayallerim

Alper Hocam gerekli öz ve net bilgileri vermiş, tek ekleyecegim, arazide iyileştirme asfaltda kötüleşme, Asfaltda iyileşme arazide kötüleme ve kayıplarlar getirir. Yani bu bir dengedir Arazi&Asfalt nerede nekadar iyi olacagınızı dengeleri nekadar değiştireceginize siz karar vereceksiniz.
 

Ynt: Jimny Problemleri ve Modifiye Hayallerim

Tekrar Merhabalar.
Bu hızlı cevaplar için çok teşekkür ederim gerçek anlamda "kısa ve öz" oldular. Servisten aldığım yarım yamalak cevapların yanında çok daha tatmin edici oldu :smiley: Yağmurda, asfalt yolda birkaç kez patinaja düştüm ve bu yüzden dört çekere aldım.o birkaç kez şehir içi 4 çeker kullanımında da bu atlama olayını farketmiştim. daha sonra evimin önünde de bu atlama nasıl hangi koşulalrda çıkıyor diye turluyarak tam olarak kanaat getirdim. Teşekkürler içim rahat şimdi. Bu arada bazı detayları yazmamışım mesela Bridge stone Dueler A/T 225/70  15 lastik almayı düşünüyordum ancak internetteki lastik hesaplatma sitelerinde bu ebattaki lastiğin %4 civarı gibi bi sorun çıkardığını gördüm. daha dorusu "fark yarattığını" bunun nekadar bela olacağını henüz kestiremiyorum çünkü çok çeşitli arazi araçları kullanmadığım için o konuda deneyimim yok." fark" ın nelere denk olduğunu bilemiyorum . umarım çok ölümcül sonuçları olmaz çünkü aracımın bu daha sivil ve aiel görünümünden uzaklaşmasını istiyorum ve lastik bu konuda önemli bir aşama :smiley: bunun dışında, lastik işleminden sonra aracıma turbo takmayı düşünüyorum. Turba takma da Ankara da bir yer edinmiş olan pro speed e göstereceğim umarım olumlu yorumlar alırım. En ufak turbo ve en düşük turbo basıncı ile aracın sadece yokuşlarda veya ivme kazanamadığı yerlerde boğulmasını, sağ şeritten tırmanmaya çabalar imajını yok etmek amacım. bu yüzden K3 turbo ile minimum basıncı düşünüyorum planlarım tutarsa 100 beygire ulaşabilirim gibi geliyor.İsmimi yazdım sanıyorum ancak sayfayı kaydetmemişim galiba şimdi tekrar yazdım.
yardımlarınız ve ilginiz için teşekkürler.
 

Ynt: Jimny Problemleri ve Modifiye Hayallerim

Merhabalar..
Jimny sahibi arkadaşlar daha net bilgi vereceklerdir ancak ben yinede fikrimi belirtmek isterim. Orjinal lastik çapınızı 1-1,5 inç üzerine çıkarsanız çekişte pek bir değişim hissetmessiniz, Orjinal çapın 2-3inç kadar üzerine çıkarsanız dik yokuş kalkışı ve 5 ivteste ciddi çekiş kaybı ile hissedersiniz, bu durumda Ayna mahruti oranlarınızı degiştirmek gerekecektir.
http://www.4xfourart.com bu siteyi incelerseniz ve Mehmet Becce abimiz ile temas kurarsanız istediginiz her modifikasyonu kolayca ve sağlam şekilde yapabilrsiniz. Turbo konusuna gelince arazi araçlarıda normal yol koşulları geçerli olmadıgında fabrikasyon harici motor modifikasyonları size sorun olarak geri dönecektir. Araç üreticileri turbo intercoller veya diger ürünleri çok ciddi test aşamalarından geçirerek araçlarına koyup piyasya sürerler, yapacagınız Turbo uygulama işlemi size sorun olarak geri dönebilir.
Suzuki sabit konu başlıklarına Vitara Turbo Çevrim sayfasını bir inceleyin derim.
 



Ynt: Jimny Problemleri ve Modifiye Hayallerim

Hakan bey cevabınız için teşekkürler. evet bahsettiğiniz siteden zaten mehmet bey ile kontak kurmaktayım. Açıkcası turbo konusu çok kafamı kurcalıyor bir kere maliyeti sorun olabilir onu yapana kadar ufak ufak başka offroad ekimpanları yapabilirim ancak aracımın hantallaştığı anlarda da turbonun iyi sonuç vermesinin cazibesi beni alıp götürüyor :smiley: internette bunu yapmış birkaç kişi fotoğrafları ile gördüm aslında olabilir gibi sayısal sonuçları da yazıyor, ancak motor nekadar uyum sağlar nekadar dayanır ayrıca aracı satmak istesem ne kadar zorlanırım (ki çok zorlanırım bence) bilemiyorum.. bu çelişkilerden dolayı hala araştırma sürecidneyim.
Bu arada geç yanıtım için özür dilerim bu post a uzun zamandır bakmıyordum.
tekrar teşekkürler
 

Ynt: Jimny Problemleri ve Modifiye Hayallerim

Kuru asfaltda 4 H konumunda 100 km yi geçmeden kullanmanın ne tür sakıncaları olabilir?Ayrıca 4 H konumunda yol tutuş belirgin şekilde değişiyor.Çok yüksek bir kaldırıma çıkarken 4 H konumu oldukça faydalı oluyor.Şiddetli yağmurda sürekli 4H konumunda kullanmanın sakıncası olurmu?
Saygılar Alper
 

Ynt: Jimny Problemleri ve Modifiye Hayallerim

dostum sanayide 21.sokaktaki off-road garajı ndaki nesim ustayada gidebilirsin çünkü bende arabamı orada yaptıracağım....
 

Ynt: Jimny Problemleri ve Modifiye Hayallerim

artık nesim usta tarafından arabam yapıldı ve bugün ilk gezimden alnım açık yüzüm ak hiç batmadan kalmadan döndüm.:smiley:))
 

Ynt: Jimny Problemleri ve Modifiye Hayallerim

Jimny den kalkıştan az sonra gelen pedal sesi ABS nin devremeye girme sesidir. Arıza değildir merak etmeyin arkadaşlar.
 



Ynt: Jimny Problemleri ve Modifiye Hayallerim

Fren pedalına basmadan gelen ses Abs olabilir mi ? Eğer öyleyse sıkıntı var demektir. Esp türü anti patinaj sisteminin devreye girme sesiyse, lastik ölcülerinden dolayı sistemin aldanması var demektir.
 

Ynt: Jimny Problemleri ve Modifiye Hayallerim

Yooo ben arabayı sıfır aldığmda hissettim ve servise sordum ABS dediler. Yaklaşık 10 km/s ilk hıza çıkınca devreye giriyor. Gırç diye bir ses ve pedalda hafif titreşim.
 

Ynt: Jimny Problemleri ve Modifiye Hayallerim

Bence hata var. Hic bir araçta böyle bir durum duymadım. Peki frenleme yapmıyor ama devrede olduğunumu belli ediyor. Sonucta rahatsız eder.
 

Ynt: Jimny Problemleri ve Modifiye Hayallerim

Jeep34' Alıntı:
Bence hata var. Hic bir araçta böyle bir durum duymadım. Peki frenleme yapmıyor ama devrede olduğunumu belli ediyor. Sonucta rahatsız eder.
bende 4 tane jimny var 3tanesi standart birisi yapılı ve hepsinde de durum aynı bu jimny nin standardı derinden gelen bir ses.
 

Ynt: Jimny Problemleri ve Modifiye Hayallerim

Benim de bildiğim kadarıyla arazi kullanımındaki dezavantajların bertaraf edilmesi için düşük hızda ABS çalışmıyor. Gelen ses normal,

Selamlar,

Alper
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,645
Mesajlar
1,521,541
Kayıtlı Üye Sayımız
170,343
Kaydolan Son Üyemiz
x_ml

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst