Ynt: K5'lerle İlgili Sorularınızı Cevaplayabilirim
Merhaba; 454 gibi torklu bir motora sahipsiniz.. Ancak aracınızın eski sahibi araç uzun yolda sürat yapsın diye difransiyel oranı daha düşük bir ayna mahruti kullanmış ve bu en çok rastladığım sorunlardan biridir.. Aracın son sürati artar ama arazide ihtiyaç duyduğumuz ağır devir de malesef ortadan kalkar. Haliyle motor güçlü ve tekeri çeviremeyince ya şanzımanı, ya şaftı, ya difransiyeli kıracaktır.. Bu kaçınılmaz bir durum.. Fakat hem uzun yolda tatminkar bir sürat yapsın, hem de arazide kırmasın istiyorsanız size 11 / 41 oranını tavsiye ederim, tabiki lastik ebatı da birinci derecede önem arz eder. Eğer lastikler çok büyükse oranı daha da yükseltmek gerekir. Kilit olayına gelince; difransiyelin kırılmasının kilitle bir ilgisi yoktur, şayet sürekli kilitli kalıp aksları kasmıyorsa. Ben illa elle kontrol edeceğim manuel bir kilit istiyorum derseniz 2 adet Unimog difransiyelini alıp arabaya atmak lazım.. Bunun yanısıra piyasada en yaygın Detroit Locker marka çeşitli tipte kilitler var, Fiyatları çok değişiyor ama iyi bir ustanız varsa havalı olanları tavsiye ederim saygılar.